Mine araberhoppe venter sit første føl med en P.R.E Mit spørgsmål er : hvor tit går førstegangs folende hopper over tid ? Jeg kender hendes bedæknings tidspunkt (18. juli 2003) og hun er sat til d. 19. juni efter bogen ... Det er også mit første føl så jeg er bare SÅ spændt - hun går på døgnfold på en fold for sig selv ved siden af resten af flokken... håber I kan hjælpe mig med råd og vejledning på forhånd tak - mvh Trula
nej der hvor vi står opstaldet er hegnet ikke noget at skrive hjem om , det tråd hegn med dårlig strøm i og trådene hænger tit - så jeg har gjort opmærksom på problemmet og min nervøsitet med hensyn til dette... Kan kun håbe på at der ikke sker noget ! - Jeg tør næsten ikke tænke på det Charlotte ! - hvornår syntes du jeg skal begynde at overnatte derude hos hende ? har jo sat campingvogn op for det samme !! smil mvh. Trula
forskelligt hvornår hoppen foler. Men man kan jo se det på yveret, når hun begynder at lægge mælk ned. det sammen kan du mærke på hende hvis hun blive blød på krydset.
Hvis hun begynder at få vokspropper på yveret så er vi tæt på, alligevel, så kan hopper godt gå med vokspropper om til 2 uger.
Har du tænkt dig at tage hoppen i boks når den skal fole ???
Hvis nej må jeg så give et råd ... GØR DET.
En hoppe der foler på folden og den får jord med op i livmoderen, er ikke et rart syn + at det giver en kæmpe livmorsbetændelse og en KÆMPE dyrlæge regning.
+ at du skal tænke på at at føl ikke kan se den 1 dag og kun kan se svagt på 2. dagen, og kan derfor rende direkte ind i hegnet.
Jeg ved ikke om du har lyst til at komme ud næste morgen og finde føllet hængene fast i tråd hegnet.