Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hestepas-HJÆLP!
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 17:09

Hej alle!

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp og råd. Jeg har en Hollandsk Varmblod, en vallak fra 98. jeg har haft siden marts 2010. Han er født i Holland og hans pas er udstet i alvsforbundet(KWPN) der nede.

Der er bare et problem for ikke at sige en hel masse problemer.

Han er chippet i holland der er stemplen og klistermærke med chip nr. men jeg har ikke attesten den tidligere ejer havde den heller ikke og jeg ved ikke hvem der har haft ham før det OG der står ikke hvem, hvornår det er blevet gjort, hvad gør jeg?

Han har medicin sider i hans pas men der står ikke hvor og hvornår de er blevet sat der i, faktisk står der intet på siderne udover at han ikke må bruges til konsum, hvad gør jeg her?

Jeg har intet ejercertificat på ham, men jeg har en købskontrakt, er der nogen der ved, hvad jeg kan gøre?

Jeg ved godt at jeg nok burde have gjort noget ved det før nu, men det virkede bare så uoverskueligt. Jeg har overvejet at ringe til en dyrlæge og spørge om råd inden jeg ringer videncentret for heste.

Men jeg håber at der er nogen af jer der kan hjælpe mig.

På forhånd mange tak!

0
0
Svar på denne tråd

Problemer:-)
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 17:26

er til for at blive løst..

Men som jeg læser det, så er de da ikke så store:

Du har et hollandsk pas med medicinsider, så det er som det skal være. Er hesten registreret hos KWPN, så bør du også have en løs stamtavle (turkis eller gul A4 med rød/blå/hvid kant).

Har du købt hesten efter 1.1.2010, så har du pligt til at lade dig ejerregistrere og det skal du bruge stamtavlen til..

Attesten (?) som du skriver om, skal du ikke bruge til noget. Mht. medicinsiderne, så er det tilstrækkeligt at de er i passet. Hvornår de er sat i, er ikke så vigtigt..

Men ring til Videncentret imorgen, hvis du er i tvivl. Dýrlægerne er ofte bare til vildledning i spørgsmålet om udenlandske pas..

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 18:06

Tusind tak, jeg blev bare helt forvirret over a der ingen datoer var, jeg er rigtig glad for dit svar blev helt bekymret over alt det jeg ikke havde i orden. Men nu jeg tænker over det var der jo nok også blevet skrevet datoer i hvis det var vigtigt.

Med hensyn til ejer certifikat skal jeg ikke bruge en købs kontrakt til at få det udstedt eller det lige meget, når nu jeg har en stamtavle? :-)

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 19:33

Med mine hollændere har jeg bare sendt deres pas ind og bedt dem ejerskifte dem til mit navn.
Og der har ingen problemer været.
De har også røde pas, med medicinsider.

www.shadyacres.dk

Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd

Ejerskifte..
Forfatter: 
Dato:  10-06-2012 19:38

For at ejerskifte skal du indsende stamtavle og købskontrakt. Er hesten ikke oprettet i Videncentrets database, så skal passet også med ind..

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 09:13

Nu er det også mange år siden, at det blev obligatorisk i Holland at chipmærke før udstedelse af papirer på en hest. Holland forbød på et langt tidligere tidspunkt end mange andre EU lande brændemærkning og indførte samtidig chipmærkning i stedet for.

KWPN er et af de store forbund i Holland - de taler helt sikkert godt engelsk.

Stamtavlen kan muligvis være dit ejercertifikat - det er det i nogen tilfælde, hvis den følger hestepasset i løs form.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider