Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Så fik vi føl - lidt dramatik...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 07:24

Hoppen havde gået med kæmpe yver i to dage, men ellers ikke haft andre tegn såsom vokspropper.

I går lukkede jeg dem så ind kl 21, og tøffede så selv ind på sofaen. Havde forinden brugt dagen på at skrue en langside af vores barrierer op, så var godt smadret

Efter ca. 40 min tænder jeg for overvågningen og der kan jeg se hoppen gå meget uroligt rundt i sin boks..

Jeg ringer efter tidligere ejer og min veninde og før de kunne stå i stalden var det ene forben kommet til syne.

Folingen gik efter bogen og det smukkeste hingsteføl kom til verdenen på under 20 min.

Han gjorde et par forsøg på at rejse sig, men "opgav" ret hurtigt. Så vi tog ingen chancer og hjalp ham op, så han kunne drikke.

Ikke længe efter kvikkede han op og forsøgte selv at komme op

Min vallak var dog meget interesseret i det hele og til sidst blev det for meget for hoppen, som makerede ret voldsomt hen over skillevæggen.

Igen tog vi en hurtig beslutning og flyttede vallakken. Da vi ikke har andet end to bokse, måtte han helt væk fra matriklen. Så min fantastiske veninde kørte hurtigt hjem og ordnede en boks til han. Så imens hoppens tidligere ejer holde øje med føllet, flyttede jeg vallaken.

Da jeg kom retur var føllet kommet godt op og hoppede rundt i boksen Vi hjalp ham en sidste gang til at finde mælkebaren og derefter klarede han det selv..

Så lidt dramatik var der i nat, selvom at folingen heldigvis forløb godt!

Nå, men I skal se vidunderet;

Manden tog billeder fra overvågningen - her er føllet på vej ud. Jeg havde redt en tyk madras op i rent halm, men hun plovede det hele op, så derfor ser boksen sådan ud..

Billede

Her er han lige kommet ud og Anja( hoppen ) er godt igang med at gøre ham ren..

Billede

Så mit favorit billde

Billede

Det var en kæmpe oplevelse at opleve folingen, men kors, hvor er jeg glad for, jeg ikke var alene, da han skulle op og stå..

Nu sidder jeg og holde øje med dem på overvågningen, imens jeg venter på at dyrlægen kommer og ser at alt er, som det skal være...

Føllet er efter Don Romantic med Aarking xx som morfar og skal hedde Lauenborgs Calandon...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 08:11

Tillykke med ham. Dejligt, at det gik godt, og I fik løst problemerne undervejs.

Det bliver spændende at se flere billeder af ham, når han kommer udenfor.

Mvh.

Rebecca.

Sælges:

Smuk 3 års mørkebrun vallak e. B.H. Zack forventet stg. 175 cm, ædel model med gode gangarter.

Se præsentation for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 08:13

Hjertelig tillykke med den veloverståede foling og det smukke føl!!

Ja, man er bare ikke lige gearet til den slags ballade midt om natten, men godt at valakken var så nem og flytte i "nattens mulm og mørke" og at hoppe og føl har det godt.

Med venlig hilsen

Sanne

...............................

0
0
Svar på denne tråd

Er du vimmer
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 09:33

en smuksak :-)

vh Vipse

Nu med privat dagpleje :-)

www.pamhuledagpleje.dk

2100 m2 byggemoden grund sælges i Hyllinge (4700)

Tæt ved skole, børnehave/dagpleje og købmand.

275.000 kr ved hurtig handel

...

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 09:50

Glæder ig til at se ham i hel figur :)

Hvad ligger der bag hoppen ?

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 09:53

Tillykke med ham, han ser rigtig fin ud, husk billeder når han kommer ud, så vi kan se ham i fuld figur.

Dejligt det hele gik roligt trods dramatikken.

Mvh Naja

springponier til salg, begge max kat. 2

hhv en lærepony kapacitet til LA og en

b-pony med stor kapacitet, send en

besked hvis det har interesse:-)

0
0
Svar på denne tråd

Ser spændende ud! :o)
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 10:16

Jeg så godt Inge havde fået sig en dejlig vallak i løbet af natten :D

Tillykke med det fine, fine føl - og hurra for gode venner :)

www.allergivenlig-hund.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster

- 2 særdeles spændende kat I ponyer til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Er så glad for den....
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 10:45

Det var virkelig en kæmpe oplevelse i går og hoppen stressede ikke over at hun havde 4 personer på tilskuerepladserne...

Havde håbet på en rød hingst, men forventet en brun hoppe, så er mega tilfreds!

Birgit - Uden Inge og hendes hjælp, var det blevet lidt af et problem med min vallak... Er så glad for at have venner, som lige skaber en løsning for de problemer der pludselig opstår Og Grå er i gode hænder over hos hende, så det er bare super...

Metjen - tænker du afstamning eller om der ligger noget bag ved hoppen i boksen? Hopper er en Hannoveraner hoppe fra tyskeland. Hun er af ældre dato og dette er hendes sidste føl og afslutningen på hendes lange liv, når føllet skal fravændes...

Det der ligger i boksen er bare wrap

Jeg smider en masse billeder ind i aften..

Dyrlægen har lige været her og tage efterbyrden, som ikke kom af sig selv. Føllet står lidt skævt på forbenene, så han skal lige tage det med ro den første uge på folden. Men det skal nok rette sig..

Så Inge er blevet kaldt ud igen, så vi senere kan få følle ud og strække benene...

Undskylder for evt. stavefejl, men arbejdede i ridehallen i næsten 10 timer igår og så været oppe det meste af natten pga. folingen, så er noget træt nu

0
0
Svar på denne tråd

Billeder billeder billeder
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 17:24

Vil bare lige sige, at jeg ihvertfald har gjort mit til, at der er billeder nok at vælge imellem - kræet er ikke engang 24 timer gammelt, og jeg har allerede taget over 100 billeder af ham

Anne-Kathrine har fået dem allesammen, så hun kan bare se at komme igang med at vælge, så I kan se yndigheden i fuld figur

Hilsen Inge

- med den mageløse Milo, den supersmukke Sully og den overskønne O'Malley...

0
0
Svar på denne tråd

Calandon alias Don Ib
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 17:59

Du er totalt den seje tante Inge!!!

Med alle de fine billeder, må jeg hellere vise ham lidt frem

Først fra i går, hvor han var helt ny og stadig våd bag ørene... Det lykkes ham også at slå knude på hans lange ben...

Billede

Hoppen var så dygtig - vaskede og nussede ham, så vi blev helt nervøs for, hun ville slikke alt hans pels af!

Billede

Så stod den på lidt hjælp fra os, så han kunne få lidt at drikke..

Billede

Kors, hvor han var tung, for hvorfor stå selv, når man bliver holdt?

Så blev den endelig godt vejr, så skulle følle på fold.

( ved godt at grimen er alt for stor, men det var den, der var og vil bliver skiftet i morgen )

Billede

Det smukkeste ruderformet aftegn i panden...

Billede

"Hvad er det grønne for noget?"

Billede

Forstår vist ikke helt, hvad hans mor ruller rundt for

Billede

Nå, men det var vist lige højdepunkterne i følles første dag.... Tak fordi i kiggede med

0
0
Svar på denne tråd

Afstamningen :)
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 19:06

Det er afstamningen bag hoppen ;)

Hvorfor skal hun ikke have flere føl ?

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

tillykke med føllet
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 19:41

Han ser rigtig fin ud

Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd

bimmelim
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 21:37

Stort tillykke med den smukke dreng

Han er da virkelig smart!!

Nu som heste ejer IGEN ;D OG den er selvfølgelig = BROGET!!!

Tjek Facebook siden: "Hair By Pernille Ørum"

Gode tilbud for fattige heste tøser SMIL

0
0
Svar på denne tråd

Tak for de fine ord...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2012 22:52

Tak Tak for de fine ord...

Jeg kunne ikke være mere tilfreds med farven og kønnet.. Han er bare fræk og har helt klart en masse personlighed!

Hoppen er Hannoveraner efter Aarking xx, som far og Don Carlos som morfar. Kåring i hovedstambogen hos Hannoveraner og DS i dv.. Føllet har, som skrevet Don Romantic, som far...

Hoppen er 20 år og kommer fra tyskeland. Dette er hendes tredje føl, af det vi ved...

Hun skal aflives, når føllet er vendt fra, da hun er meget slidt i sine ben. Specielt bagbenene er godt brugt og vi synes hun skal herfra på en værdig måde. Men nu skal hun og føllet bare have en fantastisk sommer

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider