Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingst til DS 10317 hoppe.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 17:43

Hej HN..

For ikke så forfærdeligt langt tid siden skrev jeg et indlæg, hvor jeg søgte hjælp til vores RDH hoppe. Vi fik mange gode input og har efter lang tids overvejelser valgt Godsend du Reverdy fra Katrinelund.

Måske blir det godt, hvilket vi selvf håber på, men nu må vi se. :)

Engang skal jo være den første. Dette blir hendes 7 føl.

Hun går pt. med et Volstrups cash føl.

Nu vil skæbnen så, at den gl. ejer af Lo-ann, skal af med nogle af sine heste.

Vi har så fået tilbudt at overtager hendes gl. avlshoppe på 22 år, godt nok, men som er DS hoppe med 776 56 67 7 i karakter og m. beskrivelsen - Hoppe af ret god ridetype. Bevægelsen ret god, men kun middel i trav. 167 cm i stang.

Hendes stamtavle hedder

F. Calimero (DH 323)

MF. Lago (DH 183)

MMF. Mysore xx (DH 121)

Hun har 11 afkom, hvor af den mest kendte af dem er CHARLES CHEGALL e. Churchill.

Meningen er hun skal havde et føl mere, og så skal hun bare gå og nyder sit otiume.

Hvor længe kan man avler på sådan en hest?? Hun er 22 nu.

Lige nu går hun med et afkom efter Churchill.

Nogle billeder fra sidste år taget af nuværende ejer.

Føllet er e. Churchill.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/295357/

Bare kom med forslag til spring og dressur hingste. Vi er ikke så kræsende. :)

På forhånd tak for hjælpen.

Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd

Skal - skal ikke.
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:38

Med de heste priser der er pt - så ville jeg ikke avle.

Hvad er forudsætningen med føllet - en du vil beholde, eller er det med salg for øje?

Hvis du ser på hoppens kåringskarrakter - så var det ikke en hoppe jeg ville smide 10000 kr efter til inseminering/dyrlæge. Det er muligt hun laver gode afkom, men der er så mange heste til salg - så hvorfor avle på en så gammel og "dårligt" kåret hoppe.

Nu må du ikke misforstå mig - din hoppe kan være verdens sødeste og nemmeste osv - men jeg gad ikke personligt kigge på føl efter en hoppe med kåring 56 i lemmer....Så hellere lade hende få sit otium nu.

Men hvis du vælger at ifole - hvorfor så ikke lave en Churchill mere ?

Eller Attention fra Ib Kirk.....

Havde selv overvejet ham i år på min halvblod - men har valgt ikke at ifole.....

Held og lykke med projektet.

R.I.P. Arina 29/4 1996 - 10/12 2009

3 års halvblodshoppe sælges til godt hjem - skriv for mere info.

Evt. bytte med OLH Hoppe 4 år+

Hvor verdens behov og dine talenter mødes, der findes dit kald!

0
0
Svar på denne tråd

Ansøg om R
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 19:54

Du skal starte med at ansøge om R, jeg kan se at Charles Chegall er S-hest i dressur. Jeg vil da hellere avle på sådan en hoppe end på en ung RDH-hoppe som man ikke aner hvordan avler.

En hingst som Belamour fra Katrinelund kunne være et godt bud, han kan rette opå på lemmekaraktererne udover han er af super dressurafstamning.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur,
ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

Nu var det ikke et spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 20:03

om hvorvidt hun skulle ifoles eller ej.

Begge føllene samt det vi har nu skal gå i løsdrift til de blir 3-4 år. Og mon ikke Salgsitationen er bedre på det tidspunkt - hvis de skal sælges på det tidspunkt.

Pladsen er ikke noget problem, da vi har over 15 hk jo de kan går på.

Derudover kan man jo godt finder en hest, som avler lidt bedre lemmer!

--- Når det så er sagt --

Vi har Overvejet at laver en sidste Churchill. Han er jo netop dobbelt begavet. Vi er lidt vild med Volstrups Casillas, og har også overvejet ham, han har bl.a. 88 i lemmer.

Drøm som du lever forevig - lev som det er din sidste dag. Camilla Moos Enemark 1980 - 2012

0
0
Svar på denne tråd

Stutteri lund
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 20:10

Hej Charlotte..

Kan man godt det?? Vidste jeg faktisk ikke. Hvordan ansøger man om det? Skriver man bare til DV?

Vi har faktisk kigget på Belamour og De l'Or - kan han været et bud? :)

0
0
Svar på denne tråd

Hingstevalg
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 20:17

Når nu hoppen har en noget holstener blod i sig, og har gjort det godt med en holstener hingst som Churchill, hvorfor så ikke forsætte i den retning ?? Det er da synd og skam at blande alt muligt mere forskelligt blod ind, og jo Holstener kan sagtens gå dressur på topplan.

Jeg har ikke været inde og studerer hoppen, og set hvad hun ellers har lavet afkom med, og hvad de har præsteret. Men det ville jeg da starte med hvis jeg var Jer, det kan være med til at give et rigtig godt indblik i hvad der fungerer.

Det samme vil jeg gøre med hendes mor, mm og søskende. Find ud af om du evt. kan finde en rød tråd i hvad der fungerer på stammen. Kan du det, så følg den :-)

Jeg var kun lige hurtig inde og se hendes karakter, og i betragtning af vi snakker 94, så synes jeg nu ikke hoppen har så ringe karakter. Plus igen, for jeg ved ikke hvor mangne gang, så er karaktererne ikke det eneste sagliggørende når vi snakker avl, de siger i bund og grund mest noget om hesten i de ti minutter den var på banen.

Du kan jo forsætte med Churchill, dog skal du nok ikke forvente at få et super modernet afkom.

Ellers tænker jeg en hingst som Holstener hingsten Lorentin I kunne være en mulighed, også for at få noget L-blod ind.

Cape Town S, også en super velgående DV´er ud af ren holstenerblod, som også har lavet rigtig mange gode dressur heste, og springheste.

Jeg ville nok ikke prøve at gå springvejen på hende, blodet bliver lidt usikkert længere ud. Men måske overveje lidt military, hvis du ønsker afkom der også kan springe. Her er de tre ovennævnte hingste også en mulighed.

Ellers springhingste som Mønsteds Hardcore, Heart Throbe BS og Escapology T, er alle springhingste, som indeholder en god potion fuldblod, og jeg vil også sige de er ud af gode stammer, specielt to af dem, hvor der på den ene også er flere dressur resultater.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak!
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 04:50

Valget er faldet på Churchill en sidste gang. :)

Har lige lånt en hoppe netop m. Churchill til morfar. :) Lidt pudsigt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2012 09:58

Vedr. ansøgning af R - der finder du skema på DV hjemmeside vedr. hopper.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider