Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvad gør jeg galt ? insm
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 07:56

Min hoppe Duchess fik en brunst sprøjte den 27/4 da hun ikke rigtig selv ville gå i brunst.

Hun stod der med et fint follikel på ca 3.5

den 29 viser hun ganske svage tegn på brunst og hun køres til hingst

Her viser hun absolut INTET, er sur og afvisende og vi henter hende igen den 2/5.

Så snart hun kommer ud af traileren her hjemme viser hun MEGET tydelig brunst og kan nærmest ikke gå af salighed.

Jeg kontakter hingstestationen og hun insm hjemme senere på dagen ( insmenøren siger hun er fint åben )

sen 3/5 er hun afvisende.

Bliver scannet den 18/5 ( 15 ) dagen. der findes ingen drægtighed i livmoderen men hun står med et follikel på knap 5 og dyrkægen mener hun skal afsted til hingst med det samme, hun viser ingen brunst tegn overhovedet.

18/5 aflevers hoppen på hingste stationen og jeg bliver senere ringet op og bliver oplyst at hoppen er helt lukket.

Hun er fortsat afvisende for hingsten og er selvfølgelig ikke forsøgt insm.

De kan ikke foretage scanninger på den lille hingstestation hun står.

I dag er det 21 dag for sidste insm hvor hun var MEGET brunstig.

Henter hende hjem i morgen

Hun er fodret korrekt, har fået BC og naturlig E.

Hvad gør jeg galt ?

Mvh Jessie

Alle vore drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har mod til at forfølge dem.

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det øv!
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 08:11

Jeg tror jeg ville lade hende blive stående hos en DYGTIG reproduktionsdyrlæge som kan følge og scanne hende løbende..

Ved godt det koster kassen, men det giver mulighed for at følge hendes forløb nærmere uden at stresse hoppen ved at flytte hende frem og tilbage hele tiden.

www.allergivenlig-hund.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

det lyder
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 08:16

som om din hoppe har det bedst hjemme. og ikke bryder sig om at komme ud til hingstestationen.

jeg ville beholde hende hjemme og få hende insimineret der. så er der nok større sandsynlighed for hun er mere modtagelig.

og hvis ikke hun er kommet på græs så vil jeg sørge for hun kom på det nu. det kan også gøre en forskel.

0
0
Svar på denne tråd

Inseminering
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 08:53

Ellers får Schougård ud og scanne, han er tæt på, eller sæt hende der op, og så hent sæden, når hun er klar, eller kør hende ud på stationen.

En mulighed er også at lade hende stå hjemme på græs, og få det klaret der hjemme.

Desuden er jeg af den overbevisning, at de gode brunster først er på vej nu, så fat mod :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

12 års DH hoppe sælges. Spring/Military hest

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 09:54

Jeg er enig med Annette om at de gode brunster er på vej nu i varmen. Meeen vi har altså allerede en del føl godt på vej og har haft nogle gode brunster i dette forår med en enkelt undtagelse.

Held og lykke

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

scanninger
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 11:18

Jeg ville vælge at scanne noget mere på den hoppe, hun kunne godt være drægtig nu selvom der er en stor folikkel, så godt at hingstestationen ikke har ins på hende.

Men som flere skriver så behold hende hjemme og scan efter behov, eller sæt hende ud til en dyrlæge der kan følge hende noget tættere med scanninger - såfremt hun viser sig at hun ikke er drægtig

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

drægtig
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 13:41

Hmm... Kan de godt være drægtige og stå med så stort follikel ?

og burde en evt drægtighed ikke at være og se på 15 dagen ?

Nu kommer hun hjem på grøs igen, har været på græs i over 1 mdr. så må vi se om der sker noget , og hvis ikke må jeg overveje hvad hun skal.

0
0
Svar på denne tråd

måske cyste
Forfatter: 
Dato:  23-05-2012 14:54

det kan jo være en cyste..

min gamle hoppe har vist to efterhånden, så når der scannes for drægtighed kigger min dyrlæge efter fostervand, siger han.. når det så er fundet, så ved vi hvor mange cyster der er.. først en men det år der så kom en mere, måtte hun lige scannes en ekstra gang for blot at sikre sig det var en cyste..

men det lyder som en hoppe du har der mener hun skal klare tingene hjemme..

5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges

0
0
Svar på denne tråd

ikke drægtig
Forfatter: 
Dato:  29-05-2012 16:01

Som ventet ikke drægtig, men stod nu med en str 4 , for 11 dage siden stod hun med en str 5. hun er i dag blevet sprøjtet, og håber godt nok snart hun har lyst til at komme i brunst.

Jeg lader hende blive hjemme denne gang, helt frem til hun viser MEGET tydelige tegn på brunst.

Men glædeligt er det at min fuldblod er blevet drægtig i første forsøg, og i dag på 31 dagen var der et fint lille hjerte som slog fine små slag

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 11:05

Undskyld, at jeg spørger dumt! Men hvad sprøjter du for, hvis hun står med en folikkel på 4? Har dyrlægen mærket i hende, om hun er åben? Og ikke kun scannet?

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Tillykke
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 13:02

Tillykke med Senta er drægtig, og hav nu lidt tålmodighed med Duchess, så skal det nok lykkes.

Hingsten kan i alle fald, det ved jeg, her har vi hundred procent succes i første forsøg med ham.

Jeg tænker også lidt, hvis hun står med i 4´er, hvorfor er hun så sprøjtet ?? Er hun sprøjtet for at få en ny brunst, eller for at ægget skal gå eller hvordan ??

Jeg har jo lidt anti i mod at sprøjte ægget af, hvis det er det I har gjort, specielt på de ældre hopper, der har det ingen eller ikke særlig god effekt, plus at jeg har min egen lille hjemmebrygget teori om at ægget går når det er klart, og hvis vi "skynder" på det, så er det tit ikke klart til inseminering.

Annette

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Duchess
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 14:22

Hun er ikke åben og viser ingen tegn på brunst, hun er sprøjtet for at fremprovokere en brust, og hvis den kommer skal ægget gå af sig selv.

Min dyrlæge anser jeg som dygtig hestedyrlæge og det var hans råd.

mener i det er dumt ?

Hun har ikke haft en eneste god brunst i år, en enkelt dag hvor hun blev insm og dagen efter var hun afvisende igen.

Hun har tidligere år haft gode og meget tydelige brunster på 4 - 7 dage.

Anette, jeg ved godt at ET har super sæd, men det hjælper jo ikke meget når hoppen er dum

Jeg forstår slet ikke hvad det er for en cyklus hun er i , intet regelmæssigt og står bare med de her store follikler som aldrig ender ud i en brunst ?

Det er sidste gang jeg vil sprøjte hende i brunst, hvis hun ikke kommer må jeg vente og se om der sker noget i løbet af sommeren. hvis ikke har jeg mine overvejelser om hun skal "gemmes" en vinter mere

Jeg ønker mig brændende et hoppeafkom efter hende til at føre slægten videre.

0
0
Svar på denne tråd

Brunster
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 14:29

Altså for to år siden, der gik der også lidt kludder i Carina´s brunster, mens hun stod til inseminering på Ansager.

Det var først da vi faktisk kom til juli, der var en helt super brunst, også derfor hun sidste år og i år først får føl i slutningen af juni.

Men omvendt må jeg så sige, at det virker som om det er klart bedst for hende, huldmæssigt og sådan, det kan jeg jo godt bøvle lidt med, med hende. Jeg vil gerne rykke hende lidt frem, men tror faktisk jeg gerne vil forsætte med hun får føl her i slut maj, start juni.

Nå, men det år der sagde min dyrlæge faktisk også, at de gode brunster først kom i juni og juli, og selvom vi lige har haft en uge med fantastisk vejr, så har foråret jo ikke været for godt. Derfor tror jeg måske, vi får sådan et år igen i år, hvis jeg skal være ærlig.

Dyb indånding, hold hende hjemme, masser af fold og tålmodighed, så skal hun nok få en god brunst indenfor den næste måned, det er jeg sikker på.

Annette

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 14:59

Altså jeg har kun rigtig dårlig og deciceret elendig erfaring med at sprøjte æg af. Den ene gang stoppede hoppen fuldstændig og aldeles totalt for alt resten af sæsonen og intet overhovedet, kunne få hende igang igen før end et helt år efter, hvos det kom naturligt.

2. gang virkede det bare ikke, ægget blev, hvor ægget sad, men hun var altså åben efter nogle dage.

Jeg tror også at naturen vil overtage, hun skal nok komme i brunst igen.

Men jeg tillader aldrig æg at blive sprøjtet af igen, det blev dyrtkøbt erfaring, specielt med den første hoppe.

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider