Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

følanmeldelse.. er der mere?
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:47

Hej

Nå, jeg er jo helt grøn udi avlsarbejde.

Købte min shethoppe bedækket med Pew of Transy.

Nu har jeg udfyldt følanmeldelsen og sendt den, men er der mere jeg skal gøre? Skal ejer af hingsten informeres, eller sker det pr automatik når landscentret for landbrug får følanmeldelsen?

Og hvad med chipning af føl, hvornår skal det gøres? Kan jeg vente med det, til hun alligevel skal vaccineres i oktober eller?

Håber jeg får det gjort rigtigt.. :)

Hilsen Thit

Thit a.k.a. ophelia712 Ponymor til 3 unger... Herhjemme græsser sønderskovs aqva, dunfarvet dejlighed..
0
0
Svar på denne tråd

lige være sikker
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 10:56

på at jeg forstår ;)

hoppen har folet ? og det er føllets navn farve mm du har sendt ind ?

Hvis ja, så afventer du bare, så kommer der en kvitering med et lap papir hvor svar til dine spørgsmål ståt på :)

Pt er dette det eneste du skal :)

Og føllet skal bare chippes engang i år, hvordan du vælger det skal gøres er op til dig, men dyrlægen er den dyreste løsning ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

overskrift her
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 11:08

Du har forstået det helt rigtigt... :) Følanmeldelsen med farve, aftegn, navn osv er det jeg har sendt afsted.

Får man så tilsendt en kvittering og et pas? Eller bliver passet først lavet når hesten bliver chippet?

Og, huh, er der andre en dr. dyr der kan chippe heste?

Thit a.k.a. Ophelia712 Ponymor til 3 unger...

Herhjemme græsser Shetterne Sønderskovs Aqva og følbarnet Aiko Wolsgaard - begge to Dunfarvede dejlige damer..

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-05-2012 11:37

Sammen med den kvittering du får tilsendt fra landskontoret, er der en liste med steder hvor de besigtigere og chipper dit føl. Derefter skal det igen omkring landskontoret,(hvilket chipmærkeren gør) og så får du passet og en regning tilsendt..

Det er meget enkelt..

Du skal blot møde op imellem 10 og 13 (nogen steder er der længere "åben") med hoppe (inc pas) og dit føl, og stille dig i kø..

Hilsen Stine

Avl af Welsh Mountain

Følg med på  

F A C E B O O K

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider