Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvordan forgår dna test? + pris?
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 19:25

Hejsa.

Vi er heldige ejer af en dejlig lille palmino miniature hingst. Jeg er blevent oplyst af avler at han skal ha taget dna test samt fra hans mor før han kan blive kåret som avls hingst.

Mine spørgsmål:

Hvordan forgår det?

Kan alle dyrlæger gøre det eller er der en bestemt man skal bruge til det? Og hvem gør det i såfald på fyn?

Hva er prisen ca?

Hvorlænge går der får man får svaret/papirne fra dna testen?

Håber nogle kan hjælpe :)

0
0
Svar på denne tråd

DNA-test
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 07:22

Der kan enten udtages en hårprøve med rødder eller en blodprøve. Her i landet skal prøven udtages af enten en dyrlæge eller af en videncentrets besigtigere. Det kan alle dyrlæger gøre.

Der står lidt mere her. Det er flere år siden jeg har fået lavet så jeg kan ikke huske prisen eller hvor længe det tog.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

jeg mener
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 07:49

jeg gav 800-900 kr. for at få begge dna-testet på min hingst for ca. 3 år siden. Det tager normalt ikke lang tid, et par uger før du har resultatet. Jeg fik både mor og ham selv dna-testet, da der jo skal forelægge dna på kårede hingste. Hvilket forbund vil du stille ham i??

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...........
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 20:55

Mange tak :) det vil sige jeg kan hive fat i min alm. dyrelæge som så kan tage dna og sender det videre? Er der "nok" at hende der ejer moren tager en tot hår og giver mig som jeg så kan videre give til dr dyr eller skal han hen til hende også?

Han har været fremvist flere gange ved EAMH ved avler og regner med at vi tilmelder os selv der men er ikke helt sikker. Har en hollansk hoppe som er kåret i DMHF men overvejer at få hende kåret i EAMH men er slet ikke sikker på noget.. Jeg er ret ny i den race og er enlig manden der er faldet pladask for de små og jeg holdte så bare på de skulle ha tavle ;) så vi kan bruge dem til et par show og noget hobby avl.

Så kan i evt sige for og imod de to steder hører jeg gerne fra jer ;) for jeg kan ikke se den vilde forskild ud over at den ene hjemmeside er bedre lavet end den anden som manden i øvrigt mener er uprofessonel lavet hihi :)

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 21:19

Nej, det ER dyrlægen der skal udtage prøverne, lidt bøvlet men sådan er de danske regler.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...........
Forfatter: 
Dato:  18-05-2012 21:24

Oki jamen så må jeg se at komme igang inden hans mor bliver aflivet

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider