Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

udblokning af en hoppe. Brug for hjælp
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 12:03

Hej HG.

Nu har jeg forsøgt 2 gange at få min hoppe ifol uden held

Jeg har hørt at man kan lave en udblokning på hoppen for at få den ifol.

Nu er mit spørgsmål så, er der nogen der ved hvad en udblokning koster og om der er nogle dyrlæger i nordjylland, som der laver en udblokning??

Er der nogen der ved om en udblokning og en udskylning er det samme??

Håber virkeligt at der er nogen der kan hjælpe mig.

På forhånd tak for jeres hjælp

MVH: Miley (Berit)

Livet er ikke en dans på røde roser, når man har et usynligt handicap, som ADHD er. Læs om mit handicap på min hjemmeside

http://www.sakham.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 14:57

Mon ikke du mener, at få foretaget en børbiopsi!

Udblokning af en hoppe - det har jeg aldrig i livet hørt om tidligere, det lyder i mine ører som forsøg på mishandling faktisk.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er..
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:39

Enig! I mine ører lyder "udblokning" også sygt!!

www.allergivenlig-hund.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Udblokning
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:39

Jeg har nu oplevet en hoppe der blev udblokket. Det er knap så slemt som det lyder, og problemet kan også løses ved at få den insemineret i stedet for naturligt bedækket.

Den jeg oplevede blive blokket ud, var en meget stor maidenhoppe som blev naturligt bedækket med en noget mindre hingst. Først blev hun bedækket i 4 perioder som 3-års. Året efter blev hun bedækket i 2 perioder stadig uden at blive drægtig. Follikelkontrol afslørede at hun havde haft dobbelt ægløsning, så dyrlægen (en meget erfaren reproduktionsdyrlæge) sagde at der var 2 mulige problemer, tilstopper ægleder, som ikke kunne behandles eller at børmunden var for stram. Et let opblokning med 2 fingre i børmunden og efterfølgende blev hun bedækket og blev drægtig.

Mvh. Charlotte

Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:42

Jeg har fået fortalt at det hedder en udblokning. Og jeg har også fået fortalt at det er en udblokning der skal til.

Jeg kan jo kun svare for hvad jeg ved

Men der er skam noget der hedder en udblokning og det bruges hvis meget til fjordheste (mener jeg nok - jeg er ikke sikker)

Livet er ikke en dans på røde roser, når man har et usynligt handicap, som ADHD er. Læs om mit handicap på min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

:-) :-) :-) ;-)
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:47

Charlotte: Åh tusind gange tak for dit svar Desværre har jeg prøve med insemineret og naturlig bedækning. Så var der at der var en der sagde til mig at jeg skulle prøve at få hende udblokket.

Jeg har lidt svært ved at formulere mig - da jeg har et handicap, som der gør at jeg har det svært. Og denne tråd er ikke lavet i for som mishandlning af heste overhovedet. Jeg elsker heste og er en del af min hverdag. Jeg har KUN brug for at få at vide om der er nogle steder som der laver en udblokning på en hoppe og andet er der ikke i det

Jeg accepter jeres meninger og holdninger til det

0
0
Svar på denne tråd

Udblokning....
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 15:57

Som du selv er inde på, så er det faktisk ret brugt til Fjordheste - og Jyder, og andre hopper af kraftig og nøjsom type ;)

Dyrlægen stikker armen i hoppen og udvider børmunden med 2 fingre. Det er der ikke noget odiøst i, og enhver dyrlæge kan gøre det.

Det kan i øvrigt have den sideeffekt, at hoppens brunst bliver væsentligt kraftigere.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Leve og lære!
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 16:08

Uh! Jeg synes satdig det LYDER voldsomt (og lidt klamt ), men jeg læser og lærer - og er jo nu blevet lidt klogere ;)

Så tak for ikke bare svar - men også spørgsmål! :)

www.allergivenlig-hund.dk

www.123hjemmeside.dk/fb-gangster - ekseptionel kat I pony til salg ***

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 16:26

Birgit (F): Det er helt i orden Blev bare lidt ked af det. Efter at få svare:(det lyder i mine ører som forsøg på mishandling faktisk) Godt nok var det ikke dig der skrev det

Jeg synes da heller ikke selv at det lyder lækker, men som Sif skriver, bruges det meget på fjordhest Og hvis det er en eneste mulighed for at få min hoppe ifol, så må jeg jo få tage eb udblokning på hende

Jeg er ked af at jeg blev lidt sur og ked af det.
Jeg er en følsom person og tror med det samme at folk er ude efter mig og at jeg forsøger på at mishandling min hoppe. Undskyld herfra

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider