Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Mother test
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 16:43

Hej er der nogle der har prøvet at bruge Mother natures Maare foaling Har fåget en test sæt af en venine men syntes godt nok det er lidt usikker har ikke prøvet den i nu hvis der nogle der har prøvet vil jeg gerne høre hvor meget mælk og hvor meget vand man bruger.vil heller ikke tage for meget da det jo er råmælg man bruger

0
0
Svar på denne tråd

har prøvet det
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 19:25

-læs indlæg fra d 8.5

hos min unghoppe var der først mælk 20 timer før foling , men testen passede fint-

Første test viste 85 % sandssynlighed for foling indenfor 12-24 timer og test taget 6 timer før foling viste 12 timer m 95 % sandsynlighed.

Der skal bruges et par dråber ( læs brugsanvisning)og jeg mener ikkke at man skal malke en hoppe før foling, men når det drypper af sig selv , jaa så er det ok.

Nemt og velkommen hos mig , der har en særlig hoppe, der lægger mælk ned flere uger før foling.

Mener ikke testen kan/ skal stå alene. Jeg ser frem til at bruge den til de næste folinger, og så kan jeg udtale mig på et bredere grundlag.

Held og lykke til dig

Trakehner opdræt sælges,

5 års vallak e Heartbreaker (hohenstein søn)

4 års hoppe , mørkgråskimmel e Heartbreaker,

begge er rtg godkendt uden anmærkninger, begge tilredet og særdeles ridbare.

0
0
Svar på denne tråd

mælke test
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 06:08

mit problem er at jeg ikke har brugsanvisning

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 09:00

Hos flertallet af hopperne, er der ingen mælk overhovedet at få, før end efter en foling. Du må jo slet ikke forsøge at åbne for råmælken. Så pas på med det.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  15-05-2012 11:31

Ja, nok ikke politisk korrekt, men her fungerede den super. Første gang der var udsving på målingen (mener det var omkring 60 %), sov jeg i stalden, og bum- der var gevinst. Der må ligge en brugsanvisning på nettet- mælken skal blandes med destilleret vand inden måling, men kan ikke huske forholdet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider