Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Aaargh DNA (tinker)
Forfatter: 
Dato:  08-05-2012 19:27

Hej derude.

 

Jeg har læst mig helt skør i det DNA inde på dansk tinker side, men jeg forstår det stadig ikke.

 

jeg har en hoppe plag jeg muligvis vil stille til kåring når den tid kommer, men skal man have lavet DNA test inden man møde til kåring eller gør man det "bare" på selve kåringsdagen?

 

Hvis man så finder forældrene til min hopper, sender man så bare passet ind og for det skrevet ind?

 

Kan bare ikke finde ud af det..


<3 Fjordbamsen Idun og Tinkerpige Blue Bellis <3

RIP Min smukke tøs <3FIE<3 7/5/1986-1/2/2012

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 07:59

Man vil overhovedet ikke forsøge at finde forældre verifikation på din hoppe via DNA, såfremt du ikke selv har udfyldt skemaet med en far og en mor ved navns nævnelse samt med registreringsnr. angivet.

 

Det der sker ved en alm. DNA bestemmelse er, at man fremtidigt vil kunne sikre sig, at det er din hoppe, der er mor til evt. afkom, og samtidig, at den hingst du oplyser, at du har brugt også er den rigtige.

 

Så det vil være sidstnævnte, der udføres. Og den DNA kan din dyrlæge udtage til enhver tid, når han alligevel er hos dig i et eller andet ærinde. Han sender den til blodtypelaboratoriet i Them derefter. De udfærdiger DNA og sørger for at sende resultatet til Videncentret, når du har betalt for det.

 

Mvh

 


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk


Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 der kan
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:26

man bare se, trode man fandt forældrene hvis de lå i DNA registeret, så blev jeg så meget kloger. Jeg trode de gjorde for at undgå indavl.

 

Det vil sige når jeg nu kender far til mit føl, at jeg skriver det på papiret at det vil blive testet for det og skrevet i papirene?

 

Ellers kan man vel sige at det ikke er den helt store nødvendighed at lave DNA test på hende.

 

 


<3 Fjordbamsen Idun og Tinkerpige Blue Bellis <3

RIP Min smukke tøs <3FIE<3 7/5/1986-1/2/2012

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 21:49

1) Det kan man simpelthen bare ikke sådan, som du forestiller dig. Ikke engang på mennesker, er det muligt.

 

2) Ja det er mulgit, hvis ellers far selv er DNA testet. Du kan derimod kun få det indskrevet i papirerne, såfremt far er avlsgodkendt på bedækningsdagen.

 

3) Tjaaa både og.

 

Mvh

 


Tina

www.linnerup-skovgaard.dk


Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012.

Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang

Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:23

Super, mange tak for svarene, det har hjulpet meget, og jeg har fået liddt mere styr på det.

Mange tak :-)


<3 Fjordbamsen Idun og Tinkerpige Blue Bellis <3

RIP Min smukke tøs <3FIE<3 7/5/1986-1/2/2012

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 DNA-bestemmelse
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 07:54

Nu var jeg lige inde at kigge på DTF's hjemmeside. Så vidt jeg kan se så SKAL den DNA-testes, men det er jo for at kunne forældreskabsbestemme afkom efter den senere i livet. Det er et krav i forbindelse med kåring og skal gerne være gjort inden.

 

Når vi får kåret hopper i Hannoveranerforbundet, så er der også krav om DNA, dommersekretæren udtager en hårprøve på alle hopper efter kåringen. Det synes jeg er en nem/billig måde at gøre det på.


Mvh. Charlotte


Avl er som en bustur, ingen ved hvem der står af ved næste stoppested.


Sælges:


Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd
 
 se det
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 21:58

var også noget jeg ikke kunne finde ud af, men så er det på plads.

Men jeg venter nok lige med at få det lavet til jeg er sikker på vi kommer afsted til kåring, også håber jeg at i samme omme gang at kunne få skrevet farmand i papir.


<3 Fjordbamsen Idun og Tinkerpige Blue Bellis <3

RIP Min smukke tøs <3FIE<3 7/5/1986-1/2/2012

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 DNA prøve
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 20:05

Hej.

Da jeg stillede min hoppe til kåring blev det gjort på selve dagen. Det var nemt og også billigere (tror at de har fået list mængderabat).

 

Hilsen Betina


Med venlig hilsen

 

Betina Paulsen

Lady maria of Ireland

Bøgegårdens Lamina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 20:20

Mange tak, så er det jo nemt, så bliver det bare gjort til den tid..


<3 Fjordbamsen Idun og Tinkerpige Blue Bellis <3

RIP Min smukke tøs <3FIE<3 7/5/1986-1/2/2012

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lige præcis
Forfatter: 
Dato:  17-05-2012 16:46

Det bliver gjort på kåringsdagen og er meget billigere der end hvis man skal have sin egen dyrlæge til det

mvh. Karina


Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider