Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hoppemaver - hvor?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:16

Hejsa :-)
Jeg har gået og leget lidt med tanken om at lave "mit eget" føl, da jeg så vil have fået min bachelor, når denne vil være klar til tidridning :-) Jeg ejer ikke selv en hoppe, men har tænkt meget på idéen omkring udlejning/leje af hoppemave.

Men hvordan kommer man lige i kontakt med folk som udlejer hoppemaver? Jeg foretrækker, at hoppen står ved ejer selv, og jeg så betaler omkostninger omkring foling, ekstra foder osv. og så et beløb som leje.

Jeg har kigget på én af BH hingstene, men det er jo klart, at hingsten også skal passe til hoppen eller omvendt. Jeg vil egentlig bare gerne have en kommende dressurhest med et godt hoved og nogle fornuftige bevægelser og vil meget gerne, have denne kåret i DV. Så jeg er ikke ude i, at jeg skal have en kommende OL hest

Jeg er ikke så meget inde i avl, men vil naturligvis sætte mig noget mere ind i dette, så der ikke begåes nogle fejl. Men jeg tænker også, at en evt. hoppeejer måske kan være beghælpelig med dette? Og ellers kan man vel tage kontakt til Dansk Varmblod og få noget rådgivning?

Så, uden at rive hovedet af mig, er der så nogle, der har nogle gode råd? Specielt omkring det at komme i kontakt med nogle hoppeejere?

Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply

~*~

0
0
Svar på denne tråd

Der er
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:39

fra tid til anden en her på siden der søger en som dig, ellers er der under udleje.

Men du kan helt sikkert også få et pænt svar hvis du finder en hoppe ved en af os der færdes herinde, jeg har selv haft udlejet, og ved vi er flere.

Og hvis man spørger pænt kan man jo højest få et nej ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du ikke har
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:41

en helt speciel hoppe og/eller hignst i tankerne eller en bestemt usædvanlig krydsning, ville jeg vælge at købe et føl i stedet.

Det er sjovt at lave dem selv men også dyrt og risikabelt.

Hvis du køber et føl så kan du vælge køn, alder, farve, afstamning, race, type, størrelse osv.

Hvis du avler kan du kun håbe.

Jeg har selv to ange lavet føl til andre på bestilling og det er gået fint nok. Men kender også nogen der lånte en hoppe og havde alvorlige problemer med benstillingsfejl hos føllene.

Hvis du stadig vil finde en hoppe, så er det vel kun at lede rundt på avlernes hjemmeside og finde nogen gode hopper og spørge til muligheder.

Evt en søges-annonce herinde og andre steder?

mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:52

Ja, det er rigtigt, og det har jeg også tænkt lidt over. Man risikere vel også dødfødte føl osv.
Jeg har også en annonce, hvor jeg søger et føl, for hvis jeg nu falder over eller får tilbudt et fint føl til fornuftige penge, er det jo også en mulighed, så det er ikke fordi jeg bare "vil" lave eget føl :-) Det kunne bare være sjovt - men ja, også dyrt og risikabelt som I siger.

Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply

~*~

0
0
Svar på denne tråd

DV føl ?
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:56

Tag til auktioner arrangeret af DV i løbet af efteråret; der kan du købe fine føl efter udmærkede forældre til små penge. Ved disse arrangementer er der gode muligheder for at se føllet inden man til auktion byder.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Janni..
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 21:58

I hvilken prisklasse plejer disse føl at ligge i? :-)

~*~

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  01-05-2012 22:11

Så vidt jeg mindes startes budrunden med 10.000 kr eller 12.000 kr.

Nogle føl bliver jo solgt til meget høj pris, men kender da også eksempler på at der slet ikke bydes på/eller lave priser på hvad jeg ville kalde fine føl.

DV regionerne viser billede/video af føl inden auktion, så der kan du jo som køber i ro og mag udvælge dig de føl du synes om.

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 09:52

Vi har købt flere føl på auktion.

Lige i disse år er de billige.

Billede

Ham her købte min mand sidste år til 13000 kr plus salær ca 13600 kr.

Vi synes vi har fået meget for pengene .

MVH Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2012 10:42

Jeg ved at Thomas Petersen fra stutteri Højvang i Rødekro har lånt deres hopper ud. Se på deres hjemmeside http://www.stutterihojvang.dk

Mette

Højvangs Lumina

Elbækgaards A'moon

Elbækgaards Roma Nova (uden OCD :-))

Mor til Mie d. 9/3-2010

Mor til Ditte d. 15/9-2011

1'er ponyvallak fra 2008 til salg - tilredet (ren i røntgen!)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider