Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Valg af hingst
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 13:57

Hej.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at hører fra nogen af jer, som ved noget om avl af dressurheste . :)

Jeg har lovet at hjælpe med at finde et hingste emne til denne hoppe.

Hvad kunne i finde på at sætte på følgende hoppe: Hun er efter Bernstein/Lamour., 172 cm i stang, betydelig med stadig forholdsvis ædel, med et kønt hovede. Kåret i RDS på fløjen. Utrolig godt temperament. Det man kan sige, at hoppen mangler er, mere skulder/albuefrihed, samt mere aktion i bevægelsen. Hingsten skal have en god front og benstilling og ingen OCD. Der ønskes et ædelt højstillet føl med gode smidige bevægelser :), som de fleste andre ønsker sig :)

Mit bud til denne hoppe kunne være følgende: Blue Hors Zack eller Zonik eller den unge Edelman fra Blue Horse. Mit bud kommer kun ud fra hvad øjet ser og hvad jeg tænker disse hingste kan opveje i forhold til hoppen. Synes det er svært hvilke blodlinier der kan passe på netop denne hoppe efter Bernstein.

Kom hjælp mig lidt med at få øjnene op for evt. andre gode hingste :)

Kom med bud, hvilke blodlinier synes i passer til denne hoppe???.

Mvh Sus

0
0
Svar på denne tråd

?????????
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 16:02

Er der da slet ikke nogen som har en ide om hvilke hingst, der kunne fremme de nævnte punkter, samt hvilke blod man med fordel kan blande i Bernstein??? Er der ingen som har en Bernstein hoppe, der har lavet et godt føl!!

Mvh Sus

0
0
Svar på denne tråd

et bud
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 17:41

Zonyx ox,

Har fået et skønt føl efter ham der er meget ædel og velgående med super elastik. En skøn r*v forenden af en god overlinje.

Jeg er i tvivl om hvad Zonyx kan tilføre i forhold til skulder, men føllet fejler bestemt ikke noget ;)

Zack er jo et temlig sikkert kort kan man se.

Edelmann er bestemt også en spændende sag.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Metjen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 17:55

Har lige afl. min hoppe på Blue Hors i sidste uge og sørme om jeg ikke lige fik historien om det fantastiske Zonyx OX føl de havde haft ind... Spurgte lidt ind til det og det viste sig at være din, men den er også lækker, kan godt forstå du vil ha en lillesøster....

Så han kunne også være mit bud...;o) Men dine egne bud er også gode, vi satser på et Zack HOPPEFØL næste år... (tak)

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe) str. full, dr

RBH Brune gamacher str full

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 20:40

Hejsa

Jeg har en hoppe efter Bernstein, har fået anbefalet enten Zack eller Edelman fra BH, hoppen har tidligere fået 2 afkom efter Zack, smarte, højtstillede, utroligt velgående, og kæmpestore

Kunne godt tænke mig at se et billede af hoppen, de afkom jeg har set efter Bernstein har alle lignet hinanden bygningsmæssigt

Mvh Naja

Ideal Jessica dressursadel

bom mw 17½ tommer købes

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  29-04-2012 16:23

Hej

Dejlig at nogen gav lidt respons :).

Godt at hører Naja, at du har fået anbefalet Zazk og Edelman, som jeg har i tankerne. Må jeg spørge hvem der har anbefalet dem til din Bernstein hoppe? :)Når du skriver at de to Zack afkom du har lavet på hoppen er blet store, hvad mener du så med det? er de blevet høje eller er det kraftige? Hvor stor er hoppen? Ja det var mange spørgsmålmål ;) - men synes det er lidt spændende når du har lavet de to Zack afkom på den hoppe. Jeg har desværre ikke et billede af hende :( men en smuk hoppe det er hun, med en stor flot hals, er mørke rød med noget hvidt. Det var lige ganske lidt om damen :)

Mvh Sus

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider