Det var egentligt ikke meningen at jeg skulle ifole i år, da vi har fået lidt andre prioriteringer efter at have købt hesteejendom 1. april, MEN...Det er alligevel lykkedes mig at overtale økonomiministeren til i det mindste at ifole vores to avlshopper, der ikke kan rides. De to 4-års jeg også gerne ville have ifolet, må i stedet koncentrere sig om at blive rideheste J
Den ene hoppe, Tonada RDH e. Come Back II/Astaire/May Sherif smed desværre hendes Sonny Boy føl i februar, 2 måneder før tid L Hende har vi så fået lavet en god aftale med Margit Ørum, med ifoling med Sonny Boy igen.
Den anden hoppe, Allicat e. Aljano/Leuthen I/Racing Ace xx er jeg dog lidt i vildrede med hingstevalg. Jeg synes hoppen mangler: Ridelighed, Rummelighed i trav, gerne lidt størrelse, lidt mere rammer og lidt mere højtstillethed.
Hoppen havde termin i fredags med Romanov, og fik sidste år et Schufro hingsteføl.
Havde jeg haft fri tøjler, ville valget være faldet på Fürstenball, Hotline, Romanov (igen) eller Schufro (igen).
Men i år foregår ifoling lidt på budget og jeg vil derfor gerne have forslag til "billige" hingste. Jeg har selv tænkt på Rockefeller eller Zatchmo. Udenlandske hingsteforslag er også velkomne, da hoppen alligevel bliver insemineret hjemme.
Hendes kåringskarakter: 8988 76 788 8 " Elegant, udtryksfuld hoppe, middel i rammer. Smidig trav og rummelig galop." Hun er ud af Steen Fredsbos hoppestamme (fra Skanderborg). I hoppestammen har flere af hopperne selv gået Grand Prix eller avlet Grand Prix afkom.
Billed taget i dag, 9 år gammel
Billed fra kåring, 7 år gammel
Føl e. Schufro
Billed fra kåring, 7 år gammel
Video af føl e. Schufro: http://youtu.be/t055nRViTN0