Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hingstevalg RDH dressurhoppe
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 12:12

Det var egentligt ikke meningen at jeg skulle ifole i år, da vi har fået lidt andre prioriteringer efter at have købt hesteejendom 1. april, MEN...Det er alligevel lykkedes mig at overtale økonomiministeren til i det mindste at ifole vores to avlshopper, der ikke kan rides. De to 4-års jeg også gerne ville have ifolet, må i stedet koncentrere sig om at blive rideheste J

Den ene hoppe, Tonada RDH e. Come Back II/Astaire/May Sherif smed desværre hendes Sonny Boy føl i februar, 2 måneder før tid L Hende har vi så fået lavet en god aftale med Margit Ørum, med ifoling med Sonny Boy igen.

Den anden hoppe, Allicat e. Aljano/Leuthen I/Racing Ace xx er jeg dog lidt i vildrede med hingstevalg. Jeg synes hoppen mangler: Ridelighed, Rummelighed i trav, gerne lidt størrelse, lidt mere rammer og lidt mere højtstillethed.

Hoppen havde termin i fredags med Romanov, og fik sidste år et Schufro hingsteføl.

Havde jeg haft fri tøjler, ville valget være faldet på Fürstenball, Hotline, Romanov (igen) eller Schufro (igen).

Men i år foregår ifoling lidt på budget og jeg vil derfor gerne have forslag til "billige" hingste. Jeg har selv tænkt på Rockefeller eller Zatchmo. Udenlandske hingsteforslag er også velkomne, da hoppen alligevel bliver insemineret hjemme.

Hendes kåringskarakter: 8988 76 788 8 " Elegant, udtryksfuld hoppe, middel i rammer. Smidig trav og rummelig galop." Hun er ud af Steen Fredsbos hoppestamme (fra Skanderborg). I hoppestammen har flere af hopperne selv gået Grand Prix eller avlet Grand Prix afkom.

Billede

Billed taget i dag, 9 år gammel

Billede

Billed fra kåring, 7 år gammel

Billede

Føl e. Schufro

Billede

Billed fra kåring, 7 år gammel

Video af føl e. Schufro: http://youtu.be/t055nRViTN0

Opstaldning tilbydes i Lemming, nord for Silkeborg. Sommergræs fra 1. maj til 1. oktober. Sommergræs og løsdrift tilbydes til hingsteplage. Dejlig natur og lille ridehal.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

hvad med
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 12:16

Romanov´s helbror, han burde avle noget godt også, og så koster han jo under det halve.

venter føl efter Blue Horse Don Olymbrio 2012

3 års vallak efter Pour Amore sælges

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 12:24

Jeg ville vælge Blue Hors Satchmo til hende, han er jo lavet på en helsøster til Schufro, og så krydret med lidt lange ben og måske en smule mere ædelt fra Zack. Schufroen i har lavet er jo fin, så det kan da kun blive godt med Satchmo.

Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk

Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe starter LA, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu

0
0
Svar på denne tråd

samme ide
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 13:01

Tusind tak for jeres forslag.

Ja, det er også Rockefeller og Zatchmo jeg selv overvejer.

Kunne forestille mig, at jeg nok bliver lidt farvet af hvordan årets føl efter Romanov falder ud. Hvis det bliver ekstra ordinært, så er jeg nok tilbøjelig til at vælge Rockefeller.

Men ellers er Zatchmo jo utrolig interessant i dens slægtskab med Schufro, og så krydret med Zack, der gerne skulle give lidt størrelse, benlængde og ædelt udtryk.

Nogen der har fået Rockefeller afkom, og har en ide om hvad han giver videre?

Opstaldning tilbydes i Lemming, nord for Silkeborg. Sommergræs fra 1. maj til 1. oktober. Sommergræs og løsdrift tilbydes til hingsteplage. Dejlig natur og lille ridehal.

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

lige et sidespring
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 13:22
Er det dejlige Allicat fra Bjarne i Viborg ? Ligner hende mistænkeligt meget - også på afstamning.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst.
Desuden bedækning v/ Shaklan Ibn Saskatoon & Perseus.
Kontakt for nærmere info

0
0
Svar på denne tråd

Allicat
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 13:25

Ja, det er det. (Bjarne fra Ry)

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

andre hingste
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 20:34

Jeg har selv siddet og surfet lidt rundt på de udenlandske hingstesider, og har dermed fundet en række billige, interessante hingste:

Denario fra www.gestuet-birkhof.com

Lord Leopold fra www.gestuet-birkhof.com

Belstaff fra www.boeckmann-pferde.com

Royal Classic fra www.gestuet-wm.eu

Desperando fra www.schockemoehle.com

Kardinal fra www.sosath.com

Franziskus fra www.sosath.com

Fürst Wilhelm fra www.gestuet-sprehe.de

Don Gigolo fra www.gestuet-sprehe.de

Chiron xx fra www.gestuet-sprehe.de

Fuldblodshingsten er taget med idet jeg egentligt godt kunne finde på at bruge fuldblod på hoppen en eller anden gang´, hvilket i princippet lige så godt kan være i år, hvor jeg alligevel ikke kan bruge mine "favourit" hingste.

Men ellers er det hingste jeg har fundet interessant ud fra afstaming og video klip, så hvis der er nogen der har yderligere oplysninger om dem, eller kan anbefale/fraråde, vil jeg rigtig gerne høre jeres holdning/erfaring.

Det ikke fordi at det absolut skal være udenlandsk, men synes ikke det skade at kigge lidt "ud af boksen".

Så kom frisk :-)

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Franziskus
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:03

Franziskus er en top-lækker hingst.

En anden F-hingst der er spændende er Foundation (det var den Katrinelund købte og døbte Für Drei)jeg har set billeder af nogle enkelte føl efter ham, og de er rigtigt fine. Efter hvad jeg har hørt/læst så er det det generelle billede.

Og ellers er der mange interessante hingste på din liste, jeg har selv kigget på Royal Classic og Denario.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 22:36

Ja, Foundation er jeg også helt skudt i. Kunne være spændende at bruge næste år. Synes dog galoppen var bedre, da han var 3, iforhold til det video, der er på schockemohles side....

Jeg har netop set videoen af Jørgen Steens Placido Domingo, og jeg må sige jeg er imponeret! Hvis den så også galopperer og skridter ligeså godt som den traver!

Placido Domingo

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

placido domingo
Forfatter: 
Dato:  25-04-2012 07:42

galop og især skridt behersker den skam også, eneste minus ved denne dejlige hingst er at den er en lille smugle lang i sin overlinje, men dette går langt fra ud over dens smidighed.

Helt klart en hingst med mange højdepunkter, som kommer til at overskygge sin storebror i avlen.

Vh Heidi

www.stutterilykkedal.dk

føl i 2012:

Hingsteføl efter Johnson /Solos Landtinus - sælges

Maj: Tailormade Attention - Lillemarkens Arkibal

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider