Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fletning af hoppe
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 13:42
Hejsa

Jeg skal snart til dyrskue med min DV hoppe.
I den forbindelse skal hun flettes, men hvordan gør i ?
Det ser rigtig godt ud når man til stævner eller dyrskuer ser flettede heste. Jeg synes bare ikke mine "fletninger" bliver pæne.
Er der en der vil "skære ud i pap" for mig hvordan der skal flettes og sættes op, for at "fletningerne" bliver pæne.

På forhånd tak for hjælpen

MVH

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

vil du ha
Forfatter: 
Dato:  05-06-2004 14:40
fletninger, der sidder lige op, med hvid tape omkring, eller den slags, der ligger ned af halsen?

Det kommer jo i den sidste ende ud på din hoppes bugning, hvad der fremhæver halsen bedst.

og så er der i øvrigt sisså mange måder at flette på, som der er mennesker (næsten ;))

den type rosenknopper, der står op, flettes lettest i en kort tynd man. man deler manen op i stykker, der er meller to og tre fingre bredde, og fletter hvert af de stykker. Husk at "flette opad" dvs du skal stå højere end hesten, gerne på den modsatte side af, hvad manen falder til. det er ret vigtigt, at fletningen er stram (gør manen våd før du fletter) elastik i enden, og så bukker du fletningen først yderste stykke 1/3 ned og derefter det bukkede stykke helt ned. elastik igen, og så tape omkring.
(det er en taknemmelig måde at flette på, da tapen kan skjule en skæv fletning)

den anden type fletninger, som jeg synes er pænest, men ikke kan finde ud af at lave ordenligt (!!) kræver en lidt længere man.
man deler manen op i stykker af ca samme bredde som man-kammen og fletter nedad. disse fletninger bukkes sammen på indersiden, og sys med tråd i samme farve som manen.

har desuden læst om noget, de i USA kalder "braiding" (hvis jeg husker rigtigt) hvor fletningerne bliver bukket til aflange pølser og bindes med garn, så de ligger helt tæt ind til hestens hals.
-men det er vist mest til spring, og skulle kræve rigtig meget øvelse.

god fornøjelse med fletteriet :)

mvh Maria

Lysten til at kritisere er omvendt proportiornal med evnen til at gøre det bedre selv 8-)

Stübben kombi sadel sælges. tjek min præs. for information.
0
0
Svar på denne tråd

Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  06-06-2004 14:06
Hej Maria

Tak for beskrivelsen.
Jeg må hellere prøve de "lette" rosenknopper der står op.

MVH

Charlotte
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider