Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

En lang brunst??
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 13:31

Hej.

Har lige et spørgsmål Min hoppe har lige været hos hingst Men hun blev bedækket første gang d 27 marts og sidste dag hun blev bedækket var d 6 april.Hun blev bedækket hver anden dag i den tid hun tog imod. Men jeg syntes det en lang brunst. Hun skal scannes ca d 23 april så håber jeg hun er drægtig. Men er der andre der har oplevet at deres hopper tog imod så mange dage. Jeg har nemlig hørt at de tidlige lange brunster ikke er frugtbare?. Men venter spændt på svar på den scanning

Med venlig hilsen Annemette.

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 13:46

Min DH hoppe var i brunst i 16 dage et år og blev ins 9 gange i den brunst, der var flere der sagde det var helt åndsvagt for hun blev i hvertfald ikke med føl, men hun blev altså drægtig i den lange brunst. Året efter var hun i brunst i 10 eller 11 dage og blev bedækket hveranden dag, der kom også føl.

Til gengæld har vi forsøgt 2 andre år hvor hun havde korte brunster og der gik hun tom

0
0
Svar på denne tråd

Lange brunster
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 14:07

Jeg tror der er flere hopper, der har længere brunster, eller er lang tid om at udvikle ægget, så det er modent til inseminering.

Jeg vil også sige, at tidspunktet på året, sagtens kan have spillet ind på din hoppe, det er tidligt, og brunsterne er ikke helt af bedste kvalitet, på den tid af året, for mange hopper.

Jeg har en hoppe, som altid går længere tid mellem ægløsning, ca 25-26 dage, men vi inseminerer hende kun 1 eller 2 gange. Vi ved, selvfølige også fordi vi kender hende, at vi skal ikke begynde at inseminerer før hun står med minimum 4,5, og helst omkring 5, og hun skal have sin tid til det.

Omvendt inseminerede vi i år hendes ene datter for første gang, og her var der præcis, næsten også indenfor timer, 21 dage i mellem ægløsningerne.

Det er svært at sige om din hoppe er drægtig eller ej, men det ved du jo snart :-) Men skulle hun desværre ikke være, så kan jeg godt forstille mig hun sikkert har en bedre brunst denne gang, ergo en kortere.

Det er aldrig godt at inseminerer alt for mange gange, men derfor kan din hoppe sagtens være ifol alligevel, jeg håber hun er :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Brunst......
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 14:18

Hun blev ikke insemineret hun blev naturlig bedækket Ja jeg ved det heldigvis meget snart om hun er drægtig Nu må vi se ellers så det på den igen

0
0
Svar på denne tråd

lang brunst
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 07:13

Det kender jeg også. Min hoppe blev sidste år bedækket hver anden dag fra d. 16.4. til sidste gang d. 28.4. D. 15.3 i år kom hun med et dejlig hoppeføl.

Stald Pedersminde.....fjordhest, islænder og irish cob

0
0
Svar på denne tråd

Brunst......
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 09:58

okay kan se at j har haft heldet med jer selv om jeres hopper havde en lang brunst Så det jo godt at høre. Så nu må jeg spændt vente på at få min hoppe scannet

0
0
Svar på denne tråd

Lange brunster
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:01

Jeg har en hoppe som også har laaaaaange brunster.

Jeg har lavet to føl ved naturlig bedækning og et med inseminering. Alle gange er hun blevet i fol i første hug, dog sprøjtede vi ægget af da vi inseminerede, da vi nærmede os nogle helligdage.

Mvh

Mette

ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 13:19

Jeg havde en hoppe, som havde almindelige korte brunster og som da også blev i fol.

Så begyndte hun at få lange brunster og løb om, og endte med ikke at komme i fol. Det gik over to år.

Hun blev undersøgt ved scanning og dyrlægen sagde, at der sad en lille cyste af en slags, som nok var skyld i det hele. Det krævede nærmere undersøgelse.

Andre omstændigheder oveni gjorde, at hoppen det efterfølgende blev aflivet.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider