Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvor meget er jeres føl ude
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 08:35

Hej.

Jeg har et føl som er næsten tre uger gammelt, som jeg er i tvivl om hvor meget jeg skal have ude, nu hvor det lige pludselig er blevet meget koldt.

Han blev født i den periode hvor det var lunt og tørt i marts, og der var han ude hele dagen med sin mor. Men nu er det blevet koldt, og det blæser og regner. Jeg vil helst ikke have han bliver syg.

Hvor meget er jeres 3 ugers føl ude i den her periode, med så meget skiftende vejr?

Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

fghæevr
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 08:42

Jeg har selv et tre uger gammelt føl. Det kommer helt an på vejret, de gode dage er han ude i mange timer, men jeg er ikke så vild med at han bliver plaskvåd og kold så der er han kun ude på en lille luftetur.

Med venlig hilsen

Maria-Louise Thane Kallehave

Stutteri Thanehøj - avl af DV og DSP

0
0
Svar på denne tråd

lille føl
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 09:17

når det er så koldt er den ældste (f 24/2) ude max et par timer af gangen, og oftest mindre, den lille (f 1/4) kommer ikke helt ud endnu.

I regn må de deles om stalden, det giver noget oprydning, men hellere det end vådt og måske sygt føl ;)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

kommer an på så meget
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 10:15

Mit føl er født d. 26. marts. Hun går ude når jeg er hjemme. Så på hverdage er det først efter fyraften hun kommer ud. Men det er nu fordi, jeg endnu ikke stoler helt på, at hun er 100 procent "hegnssikker".

Hun står i en åben stald, så temperaturen er den samme inde som ude, derfor er jeg ikke så bekymret for blæsevejr og lidt faldende temperaturer.

Når det regner, så går jeg ud og tjekker om hun er kold og fryser. Indtil nu har jeg ikke måttet tage hende ind grundet ovennævnte.

Så mit bedste råd er, at gå ud og mærk på føllet med jævnemellemrum hvis du er i tvivl!

Mange hilsner fra

Belinda

Highmoor, kvalitetsavl af dressurheste

www.highmoor-dressage.dk

0
0
Svar på denne tråd

jhbujv
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 11:21

Vores som er født 22/12, er ude i døgndrift, med masser af halm at ligge i, og tørvejr under et halvtag (bruger hun aldrig)

Billede

Bette-fis som er født 23/3 er ude 3-4 timer når det er tørvejr

Billede

VH Anja

Bedækning ved DSP hingst.

10 for Opførsel i stald

9 for Ridelighed af fremmedrytter

8 for Trav

www.staldanto.dk

Dejlige hoppeføl str hest, og kat 1 sælges. Se hjemmeside.

Part på kat 2 tilbydes. ...

0
0
Svar på denne tråd

udeføl
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 16:10

Mit 3 uger gamle føl er ude meget på gode og lune dage. De dage hvor det blæser eller regner, er hun ude meget lidt, mens vi ordner stald.

Jeg vil helst ikke have et forkølet føl med risiko for lungebetændelse.

Om dagen når vi er på arbejde, er hun inde. Jeg stoler ikke på at hun er hegnssikker endnu.

Stald Pedersminde.....fjordhest, islænder og irish cob

0
0
Svar på denne tråd

Udenfor
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 15:28

Mine to drenge fra 26.02 og 09.03 er ude fra morgen til sen eftermiddag. De har et hus de kan gå ind i og er klædt på med et føldækken, så de kan ligge uden at blive alt for kolde og de har hverken snottet eller været kolde.

Så længe de er tørre klarer de det fint, men hvis det virkelig bliver dårligt vejs så vil de nok komme lidt tidligere ind hvis en af os er hjemme.

www.barakah.dk

www.araber.dk

Opdræt af Fuldblodsarabere

To hingsteføl af interssant afstamning til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider