|
|
| Får jeg føl i nat? |
|
|
Ja dumt spørgsmål, men som førstegangs "mormor" til en føstegangs hoppe er jeg så meget i tvivl om jeg skal sove i stalden i nat. Hun har hele dagen stået med mikro små hvide dråber på patspidserne, på et yver der er pustet op til randen! Er det nok eller? Hun er meget blød i bag, men ved ikke hvordan hun skal se ud for at være "åben"? Hjælp- kan jeg trykt tage til Påskefrokost - eller skal jeg overnatte i stalden?
*LykVarmLau* -tidligere *springrytter*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Ingen føl |
|
|
Ingen føl i nat, men fortsat dråber og hun var også tøvende ved fodret i morges - håber det er et godt tegn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tøven .. |
|
|
Tøven ved fodret samt voks på patterne er altid et godt tagn hos vores fjordheste . Så plejer der som regel at komme et føl inden for få timer når de først går fra fodret. Vokspropper kan de nemelig nemt gå med i flere dage, inden det smutter et føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke helt |
|
|
hun er meget madglad så tror aldrig hun går helt fra, men håber du har ret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Foder - skrøne |
|
|
Jeg vil mene at det er en skrøne at hopper går fra foderet op til folingen. Vi har oplevet hopper der har slikket krybben selv 30 minutter før de folede. De hopper vi har haft som har gået fra foderet, det har været langt tidligere i forløbet dvs 1½-2 mdr før folingen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det der med foder |
|
|
har min ene pony i hvert fald ikke hørt om  Hun kastede sig over fodret da jeg gav hende det, som hun plejer. Jeg kører på arb og ca 25 min senere ringer min mand at der er et føl i boksen - hun har så ikke nået at spise op, men det er vist noget andet 
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror heller ikke.. |
|
|
Tror heller ikke hende her går fra fodret.  Men håber Snart der kommer en lille basse.  Hun står fortsat med mælkedråber i dag og ligner en der er meget træt af livet som gravid. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dadada |
|
|
Min hoppe åd hele sin morgenration kl 5.30 og folede kl 7.15. Hun har ikke på noget tidspunk gået fra foderet. Til gengæld havde hun så ingen vokspropper overhovedet. Kun via staldkameraet vidste vi, at der var noget i gære. Hun havde hele natten vandret rundt i boksen, men fra kl. 3 til vandet gik ved halv syv tiden gik det hele i stå. Så sikre tegn..... ikke her hos mig.
Stald Pedersminde.....fjordhest, islænder og irish cob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm.... |
|
|
Hun har ikke rørt hendes aftenfoder og er noget så på maven. Hvor åbne bliver de? Når jeg bare lige kigger let er skeden sådan lidt golfbold størrelse?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror nok du |
|
|
skal holde øje med hende. Det varer sikkert ikke længe.
Stald Pedersminde.....fjordhest, islænder og irish cob
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja.... |
|
|
Vi overvåger nøje på afstand så hun får ro. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hold godt øje med hende nu. Men husk hun også skal have lidt fred da jeg har hørt at nogle hopper godt kan stoppe med at ville fole hvis de bliver for meget forstyrret. Held og lykke med det 
Med venlig hilsen Annemette.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Den skal nok komme lyder det til! Men hvis hun er lidt garvet, så forsøger hun nok at putte sig og snyde dig, også kommer den lige pludselig mindst, når man venter det. Mvh
Tina www.linnerup-skovgaard.dk Moelleaaens Golden Spirit, årets hingst i PSA 2012. Moelleaaens Golden Bahama, kåret med 8 i helhed + 8 for gang Lionell DVH 571 rådighed fersk, transport eller frostsæd 2012 ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja.... |
|
|
Jeg er meget opmærksom på at hun får ro og smed også alle opstaldere ud kl. 17 så hun kunne falde helt til ro.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kom der føl |
|
|
Hej Lykke.. Er spændt på om der kom føl i nat? Så vil vi se billeder 
Line med de to skønne hopper. Kløvergård's Andrea & Heslegård's Poulina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre |
|
|
Men nu må den snart komme.  Vokspropperne vokser, hun er ikke særlig glad for sit foder og er meget slap i bag.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kom nu kom nu:) |
|
|
uhh hvor spændende:)
Line med de to skønne hopper. Kløvergård's Andrea & Heslegård's Poulina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.. |
|
|
Det blev desværre heller ikke i nat. Håber snart for hende at den titter frem. Hendes yver er spændt til bristepunktet 24/7 og vokspropperne bliver større og større.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Spændende spændende Hvad farve er hun indvendigt i skeden? Normalt er der lyserødt, men når folingen er tæt på bliver der helt rødt.
Held og lykke med det 
Mvh Cirana - Den evige pony-pige
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Set på face... |
|
|
...der er kommet føl! Tillader mig at ligge et føl ind af drengen...  Lene
SÆLGES: ERDH Malou Ask ifol med BH Zack ultimo maj, og Sunny Girl-F ifol med T.Temptation. Desuden er Malous De Noir-datter, 2 år (helsøster til bronzemedaljehoppe) til salg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jubiiiii |
|
|
I går søndag kl. 19.20 kom det fineste hingsteføl til verden - præcis som jeg havde ønsket mig. Jessie klarede folingen til UG, men måtte dog have hjælp hele natten for at lade ham patte, men i dag er der styr på det hele og hun er virkelig en god mor!
Han er en stor basse på 104 cm.
Han er en Favorit Ask/Lambrusco Ask/Cornetto .  Og ja billedet er fra i formiddags. 
Er helt forelsket i ham og græd vidst lidt da han kom til verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| følle... |
|
|
Stort tillykke med hingsteføllet Han ser godt nok fin ud