Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Fra føl til ridehest
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 21:24

Ja som avler er det jo altid spændende at se sine afkom vokse sig store og stærke :) Jeg har nu i tre år med stor spænding ventet på at føllet på min ridehest (og 3. generation egen avl) blev voksen og skulle tilrides.

Hun har lige fra hun var føl været særdeles nem og omgængelig (for det mest)Kalhave's Miss Noir er født d. 6. maj 2009. Hun er efter De Noir / Weltjunge / Andiamo.

Mini Mirl (daglig tale) har altid været en mini udgave af sin mor

Bare med lidt mere gangarter og lidt bedre type.

Hun blev som 2 års fremstillet til dyrskue - opnåede 23 p. - JUBII. Der var mange spændende ting at kigge på bla. mange mærkelige køer :D

Og endelig kom tiden - tre år og smækkerlækker (eller noget i den stil) med kæmpe pels - lignede en islænder der har gået ude hele vinteren - ja så måtte dyret forbi en klippemaskine inden tilridning og det tog hun særdeles godt :)

Sidste tirsdag kom hun så afsted i tilridning og wupti - første dag var de oppe og galopere i longe på hende - ingen problem. Anden dag blev oppe i den store hal, da den sædvanlige tilridningshal var optaget - her var der spejle og kæmpe billeder - ingen problem igen skridt, trav og galop med rytter (i longe). Tredje dag - ja så kunne den lille mini mirl ride løs i den lille hal og fjerde dag var det tid til at ride løs i den store hal. Hun har bare taget det så fint og slet ikke været bange for det mindste - så mor her er mega stolt af det lille Ridedyr :D

Så nu venter vi på at hoppedyret bliver i brunst så hun kan blive bedækket med Bon Bravour.

Derudover skulle hun gerne gå en lille sadelkåring til sommer.

:)

Hvordan går det med jeres 3 års

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd

Dejligt
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 22:40

Min 3 års er vist nok solgt lige for næsen af mig her lige inden den skulle i gang. Ved snart ikke om jeg håber den går igennem dyrlæge eller ej, for har faktisk glædet mig til at komme op og sidde på den :)

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 23:13

Så har den vist også været "tæmmet" hjemmefra ik? Ellers har hun bare verdens bedste temp. for så skal jeg ha en i den kombination...;o)

Jeg er selv igang med vores 3 års. Det tager desværre rigtig lang tid. Meningen var atr hun skulle ha været i byen, det kommer hun forhåbentlig også endnu, men der er ingen der vil ha hende hvis hun ikke kan rides.

Jeg er alene om det, har kun min kæreste som ikke interessere sig for heste som hjælp, det vil sige han skal også først "tilrides", han aner ikke hvordan man longere en hest, han har indtil nu kun lukket ind og ud og skiftet dækken og ellers været stærk mand i stalden. Jeg har skiftende arbejdstider, så det har været svært at finde tid hvor min kæreste også er hjemme. Desuden er vi afhængig af vejret. Vi har ikke mulighed for ridehal lige nu pga sygdom der hvor vi normalt rider. Jeg har heller ikke nogen ridebane hjemme, så jeg skal gå ned til min veninde som har ridebane, men som stadig bruger den som jordfold, så jeg skal kun "ride" når hendes heste er inde. Ellers trækker vi en tur op af grusvejen omkring gården, men det er de nok ret ligeglade med i DV regi...;o)

Dejlig hest, lækker kombination (forelskede mig engang i en rød model af slagsen til noget følauktion, den fedeste røde farve, ingen aftegn på benene og så kun den trave ind i himlen). Held og lykke med den fortsatte tilridning og sadelkåring. Hvor stiller I hende henne? Skal lige tjekke konkurrenterne ud...;o)

Sælges:

Hingsteføl (2011) e. Sunny Boy

Vallak (2009) e. Laurino

Købes:

RBH underlag Nayv (gammel model, uden sølv pipe) str. full, dr

RBH Brune gamacher str full

0
0
Svar på denne tråd

hvor ser
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 23:32

hvor ser hun godt ud, og hun er da godt nok flink :)

Jeg har afleveret det her utyske hos Ole Hummelshøj i lørdags, har ikke hørt noget fra dem endnu, men intet nyt er vel godt nyt :)

jeg er mega spændt på at se hende med rytter på.

Sælges: 1 års hoppe efter Flyinfact/Rosenkavalier.

http://www.stald-egebjerg.dk/

0
0
Svar på denne tråd

3 års heste
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 07:25

Anette hvor er hun dygtig, det er bare så skønt når det går lige efter bogen .

Lene Hell, jeg kender godt det med at manden først skal sættes ind i div som hjælper, jeg opgav nu at lære min mand at longere, efter jeg og hesten var ved at blive rullet flere gange ind i longen

Vi købte for 2 mdr siden Nørlunds Finette, en 3 års DSP som er gået over ponymål.

Hun var meget rå da hun kom, og var ikke vild med berøring, og slet ikke på benene - hun bed og lagde øre hvis vi forsøgte at røre hendes forben.

Men nu er hun bare den skønneste, mest kælne og nysgerrige hest - vi har fået styr på hove og tænder og selv min 13 årige datter kan nu løfte alle 4 ben.

Hun er igang 3 - 4 gange om ugen i ca 15 min af gangen. 1 gang om ugen er hun med på rideskolen til undervisning, så får hun også kørt i trailer hvilket hun er blevet rigtig god til.

Hun fyldte 3 år i går, så det er kun meget let ridning hun bydes.

Hun kan skridt, trave og er fint styrbar på volter osv. vi er lige begyndt at gallopere på stor volte og det går også rigtig fint.

Jeg elsker bare arbejdet med de unge

Billede

Billede

Ps - de hvide ridebukser skyldes en foto session med formålet at lave en indbydelse til konfirmation - så de er ikke på vej til stævne

April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har lige....
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 17:07

Jeg har lige haft fornøjelse af at have haft avleren til Krone's Caspian ude og kigge sammen med mig på at han bliver redet for 7-8 gang.

Jeg købt denne lille yndige knægt af Stutteri Krone, da han var 1½ år:

Her er han som bette hjemme med "moar" - hun hedder Tadonna og er efter Donnergraf/Weltloewe. Caspian er efter BH Rush Hour

Nu har han så gået og hygget sig hjemme hos mig de sidste 2½ år, sammen med hans gode ven Pinot Noir

Men nu kalder arbejdslivet som 4 års - og i dag er der taget billeder af ham som ridehest. Der har været rytter på 7-8 gange.

Utroligt som tiden løber...

MVh Charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Skønne hest :)
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 17:17

Ja hun har da været "tæmmet" lidt hjemmefra. Men hun har altid været særdeles nem og omgængelig. Da hun drog afsted manglende hun faktisk kun at få rytter på nakken. Men jeg har altid håndteret hende alene. Første gang hun havde sadel på nakken - ja der måtte jeg binde hende i grimen på staldgangen også ligeså stille prøve og lægge den på og spænde gjorden. Det sagde hun ikke det mindste til og jeg kunne trække hende ligeså fint ned på ridebanen og longere - så nem det har hun altid været. Men det syntes jeg nu generelt at de er når bare de bliver håndtere lidt fra de er føl.

Ang. sadelkåring så har jeg ikke helt besluttet om hun skal gå i juni i Sdr. Hygum eller vente til august i Ikast - det er lidt svært syntes jeg. Havde der været en sadelkåring i juni i Ikast var jeg ikke i tvivl

Anette Toft Jensen

www.staldkalhave.dk

Avl af kvalitetsheste til dressur

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 21:54

Anette...Hvor er hun blevet flot og dygtig.Ligesom dig arbejder jeg også altid alene med hesten,så derfor er det jo en klar fordel at de har været i hænder fra små.

Jeg har haft min treårs til salg længe uden held.Er derfor selv startet med tilridningen. Hun er bare så blid,lydig og lærenem. Alt hvad hun er blevet budt indtil videre tager hun i "stiv arm". Selv larm af maskiner,hunde og legende børn på 2-3 meters afstand får hende ikke til at overhøre "mor" her når hun arbejdes med:-)Ærgeligt at jeg ikke selv har tid til 3 rideheste.

Susanne...

0
0
Svar på denne tråd

også mig
Forfatter: 
Dato:  08-04-2012 22:05

Så kan jeg for første gang være med i disse tråde :-)

Gammelgaards Szenia e. Zardin Firfod/Solos Carex/Leandro.

Her som føl og lever godt af mors mælk (eller fløde)

Her som 2 års

Og nu som 3 års ridehest. Med en masse pels og 2. gang med rytter på

Nemmere og mere cool unghest skal man da godt nok lede længe efter.:-)

Sælges:

Hoppeplag ´09 25.000

OPSTALDNING TILBYDES. RIDEBANE, LILLE HAL, SKOV OG MEGET WRAP OG UDETID.

Læssetov sælges.

www.læssetovet.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider