|
|
| De første 60 dage |
|
|
Hvad gør I de første 60 dage efter at hoppen er konstateret drægtig. Lader I hende blot gå og nyde tiden på fold, hvorefter I langsomt tilvænner hoppen igen til normalt arbejde, eller rider I hoppen små skridtture m.v.
Tine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har snakket med.. |
| Forfatter:  |
Eva L/Misse |
| Dato:  |
02-06-2004 18:25 |
|
...min dyrlæge om dette og eftrsom, at det jo ikke er en sygdom, så har han sagt til mig, at jeg fint kunne ride hende. Dog passer jeg på ikke at presse hende, så vi skridter nogle gode ture med små trav-intervaller indlagt. Nu bruger jeg osse KUN min til hygge, så der er i forvejen ikke tale om flere timers hård ridning i forvejen. Så vil jeg lige snakke med ham igen, når han kommer og scanner hende.
Eva L med æslet Misse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu er det jo |
|
|
ikke nogen sygdom, og har du en hest som i forvejen er i god form, så er der ingen grund til at behandle dem som glas. Vores egen hoppe fik lige lidt ferie i 14 dage efter bedækningen, men nu er hun sendt i ridning (40 dage efter) og skal gå saddelkåring om en måned. Hvis hun skulle gå hen og tabe føllet, så tror jeg helt ærligt, at hun havde gjort det alligevel. Selvfølgelig har man en meget nervøs hoppe som er let at stresse, så skal man måske være mere varsom. Men for en sund og rask hest burde det ikke være noget problem.
 Bianca
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som de andre |
|
|
skriver er det ikke en sygdom.....
Jeg red min som jeg plejede med stævner osv, men du må IKKE stresse hende.........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som de andre |
|
|
skriver er det ikke en sygdom.....
Jeg red min som jeg plejede med stævner osv, men du må IKKE stresse hende.........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet