|
|
| Hvilke billeder til bedæknings-annonce ? |
|
|
Kære avlere og hoppe/hesteejere, Vi er i gang med at opdatere vores bedækningsannonce, deriblandt billeder af hingstene. Man kan sommetider være lidt farvet som ejer, selvom man prøver ihærdigt ikke at være det, så kunne I have lyst at bruge 2 min. på at vælge 4 af nedenstående billeder, som I ville anbefale/foretrække i en hingsteannonce ? Hvilke slags billeder foretrækker I ved en bedækningsannonce ? Vi har pt valgt et billed løs, et hovedbilled og to ridebilleder. Først de mulige ridebilleder: 1.  Foto: Simi Photo 2.  Simi Photo 3.  Simi Photo 4.  5.  6.  7.  8.  9.  Simi Photo 10.  11.  Øvrige billeder: 12.  13.  14.  Simi Photo 15.  Foto:Rebekka Stewart 16.  Foto: Rebekka Stewart 17.  Foto: Rebekka Stewart 18.  Foto: Stine Hansen 19.  Foto: Rene Lindberg 20.  Foto: Rene Lindberg 21.  22.  Det bliver vist mere end 2 min af Jeres tid jeg skal stjæle - tak til de som gider bruge tid på det. I må meget gerne efterlade en kommentar på hvorfor I ville vælge disse billeder/ikke ville vælge.
På forhånd mange tak. Med venlig hilsen, Juliette
Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst. Desuden bedækning v/ Shaklan Ibn Saskatoon & Perseus. Kontakt for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min votering *s* |
|
|
4, 9, 11 og 15 hvis jeg som hoppeejer skulle vælge hvad jeg gerne ville se/synes var indbydende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja.... |
|
|
...jeg vil sige nr 4, 11, 14 og 15 da jeg synes han ser bedst ud på de billeder. 
Mvh Nina Nielsen & Plethesten * Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis det skal |
|
|
Hvis det skal være de billeder... 5 7 15 21. Og så ville jeg som hoppeeje, foretrække en hest uden bandager og klokker. Synes virkelig ikke det (specielt klokkerne) yder den smukke hest nogen retfærdighed. Og så har jeg den holdning, at hvis en hest er "godkendt" til avl og ridning, så burde det ikke være nødvendigt med de ting, da bentøjet jo gerne skulle være i orden. Men nogen super gode billeder. Billede 4-12-16 kan jeg også rigtig godt lide, men som privat-billeder, ikke til salgsannonce.
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| annonce |
|
|
7,13,15 og 19 synes jeg giver et godt billede af ham og man kan se ham både eksteriør og udtryk samt ridelighed, så dem ville jeg ønske at se som hoppeejer 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg synes |
|
|
Jeg synes der mangler et billede, set fra siden hvor han er stillet op så man kan se ham rigtigt.
Mvh. Karen TT Sælges: Smuk, ridelig og rar 5 års DV vallak af eliteafstamning 3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver 2 skønne ox hopper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Billede nummer 15 |
|
|
Billede nummer 15 har meget af det jeg gerne ser, MEN baggrunden er alt for rodet til at man kan se hesten rigtigt, så der skal lidt redigering til. Derudover nummer 3 og 6, eventuelt nummer 16, det giver et dejligt indtryk af hans udstråling. Deciderede hovedbilleder synes jeg ikke siger så meget. Jeg ved godt at jeg selv har et hovedbillede af Janus, men det er for at vise Welsh-typen/-udtrykket.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ups ups |
|
|
Hovsa, havde ikke set billede 15  Jamen så 15, 4, 9 og 19
Mvh. Karen TT Sælges: Smuk, ridelig og rar 5 års DV vallak af eliteafstamning 3 års DV springhoppe med kapacitet til de helt store opgaver 2 skønne ox hopper
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mine bud |
|
|
11, 15, 19 og så et af galop billederne, men syntes ikke det helt rigtige er at vælge 
Beklager taste og stavefejl www.stenhedegard.dk Halmpiller sælges Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Valg af billeder |
|
|
Dejlig hest  For at være helt ærlig så er det efter min mening kun billede nr. 19 og 20 som er gode nok til brug. Mange af ridebillederne ser han småsur ud - en hingst skal gerne se lidt glad ud. Der er et par enkelte hvor han har ørerne fremme - men så er momentet i billedet ikke så godt. Som standbillede ville jeg aldrig tage et billede hvor han har rytter og sadel på - det viser ikke hingsten. Det andet standbillede som ser ud til at være taget fra kåring ville jeg nok også fravælge. Ud i naturen (rolig baggrund) også er det en fordel om forparten står en lille smule højere end bagparten - så får den lidt op-af-bakke tildens. På billede nr. 15 ser han ud til at tippe lidt på næsen. Ja det var så min mening - håber ikke det var alt for barskt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| drej stand billede |
|
|
Af mangel på bedre stand billede, kan det også drejes en anelse med uret. Hvis du kigger på barrieren er denne heller ikke vandret hvilke også får hingsten til at tippe lidt. Hvis du mangler et godt photoshop lignende program som er bedre end paint men ikke så avanceret som photoshop kan jeg klart anbefale paint.net Det er gratis og holder opløsningen på billederne. Jeg har brugt til at konstruktere en del billeder og figure. Findes desværre kun til Windows.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Tak HN.... |
|
|
... for Jeres tid til at kigge igennem og komme med forslag og kommentarer. Sjovt så forskellige man er ifht. hvad man ønsker at se - men det havde jeg nu også regnet med. Vi ser alle forskellige ting i hvert billed og vægter forskelligt, så man kan aldrig leve op til hvad alle vil se. Det er dog heller ikke hensigten, - det kan dog være rart med andre øjne, hvis ens egne er farvede 
Der er ingen tvivl om, at et opstillingsbilled mere at vælge imellem vil være fint. Der er også flere, mange flere faktisk, jeg finder dem bare ikke helt gode nok. Planen med billed nr. 15 var at fjerne alt det forstyrrende. Samtidig vil jeg få taget nogle nye, men det kræver lige solskin, fotograf og tid til at klargøre - altsammen skal jo passe sammen  Ang. bandager og klokker så er de fleste af ridebillederne fra stævner og hingstefremvisninger. Ingen af mine heste, hingste eller ej, bliver redet uden noget på benene. Jeg har det sådan, at jeg vil hellere forebygge end behandle. Sådan er man så forskellige, men det har intet med hestens holdbarhed at gøre Klokkerne er for at sikre, at han ikke får revet en sko af - som sagt vil jeg hellere undgå skader  Vedr. gamle billeder så er jeg i store træk enig, MEN hans hoved er nu det samme, han ligner sig selv på en prik, så derfor tager jeg det med. At jeg så i hans nuværende bedækningsannonce bruger et andet billed er en helt anden sag Men jeg ved, som en længere oppe siger, at mange husker og forbinder ham med bl.a. netop de billeder! Anettetoft: Jeg kan godt følge dig i, at du synes han ser lidt sur ud på nogle af ridebillederne. Men sådan ser Gold Fever bare ud 90% af tiden, når han koncentrerer sig - specielt i trav. Han går meget sjældent med ørene helt fremme i dressuren, når han skal koncentrere sig, så det bliver faktisk ikke helt let  Det er klart altid fint at stille dem lidt op ad og udendørs baggrund vil være fint. Det tilsigter vi også, det hele skal bare lige passe sammen, men jeg er helt enig med dig. Synes dog billed 15 er fint, hvis man kunne få fjernet barriere (som snyder ifht. hældningen på ham) og så alle de forstyrrende udenoms-ting. Tak for alle inputs - det var rigtig dejligt. Jeg sætter pris på dem alle  Jeg er endnu ikke klar over hvilke som bliver de endelige billeder, - måske det ændrer sig, når der har været et fotoshoot mere. Rigtig god dag til alle  Mange hilsner, Juliette
Bedækning tilbydes ved Shulay Gold Fever, EU-godkendt, kåret i PSA og kåret som DK's første og eneste sportsaraber-hingst. Desuden bedækning v/ Shaklan Ibn Saskatoon & Perseus. Kontakt for nærmere info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| meningen |
|
|
ud fra jeg selv som palomino hoppe ejer, gerne vil se den i forskellige situationer, og opstillinger og vinkler...
MVH Mie *Der har sine elskede Guldheste* Stald Wede *Tania Bambini* * GULDLOK* / Welsh Cob *Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mie.... |
|
|
Tusind tak for dine inputs også  Et andet spørgsmål:
Hvilken vinkel ser I helt ridebillederne i ? Nu sidder jeg lige og kigger på Katrinelunds side, hvor der er flere billeder, som jeg f.eks. aldrig ville have valgt. Og så er der mange billeder, som jeg synes er suverænt gode Men det har meget med vinklen at gøre for mig.
Hvordan ser i helst vinkel i hhv. trav og galop ? Skridtbilled mener jeg ikke er relevant, når jeg kun har 4 billeder af gøre med. Opstilling, trav, galop - evt løs- eller hovedbilled. Mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Klokker med mere |
|
|
Hvad du vælger i det daglige er jo helt din egen sag.  Men når du vil "sælge" hingsten, så er det jo en fordel, for dem der skal "købe", at de kan se HELE hesten. Og noget af det vigtigste på en hest, er nu bentøjet.... Så af med alt det "ragelse", når du skal tage billeder. Og så kan du pakke ham ind igen bagefter. Mener nu stadig, at en hest der går/står ordentlig på benene, ikke har nød i indpakning. Hvad angår viklen af billeder, der vil jeg mene, at det skal være lige fra siden i skulderhøjde, uanset om det er opstilling eller gngarter.
...100% Oldenborg ... 100% hest...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oxalia... |
|
|
Jeg er helt enig med dig, at hoppeejere skal kunne se hele hesten inkl. benene. Derfor har jeg også fribilled og opstillingsbilled, hvor hesten netop ikke har noget på benene  Når vi nu alligevel skal tage nogle billeder igen, så vil jeg bestemt overveje, at han ikke har noget på under den fotosession!
Om det er nødvendigt eller ej er vist en helt anden diskussion Men jeg passer på ham og derfor får han det på - ligesom jeg også selv har knæbind på, når jeg løber - nødvendigt eller ej, men som forebyggende. Nu har jeg jo fotografer på når billederne skal tages, men jeg vil gerne se et billed lige fra siden i skulderhøjde - jeg er i tvivl om jeg forstår hvad du mener. Mvh Juliette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Valg af billeder |
|
|
Nej det er dælme ikke nemt at tilfredsstille alle når det gælder valg af billeder  Ang hans udseende under ridning så er det jo også nemmere at gøre lidt for at få ørerne frem den dag hvor man står uden stævne og hingstefremvisning men kun skal tage Hingstebilleder Jeg kan jo godt lide at billede som af Le Mans, hvor man ser ham i trav fra siden og han går fint til biddet og lige i den korrekte benstilling - måtte dog i dette tilfælde gerne være taget lige to sek. før Både trav og galop syntes jeg er meget vigtigt lige at få taget i det rette moment og de skal helst ikke have nået at sætte benet til jorden (hvis du/i forstår hva jeg mener ) 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|
|
|