Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Guide til føl :)
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 09:42

Det kribler i mig når jeg læser alle jeres andres indlæg om valg af hingst og med de små der kommer til verden , jeg vil også være med tænker jeg ! tager mig selv i at sidde og kigge efter hopper der kunne bruges til avl , selvom jeg ingen ting aner om at alve , overhovedet ! så jeg ville høre om der ikke er nogen der vil lave en lille guide til mig ? hvornår ifoler i ? hvor længe rides hoppen ? hvornår kommer der vokspropper og hvor længe går der så før hoppen foler ? hvornår kommer mor og baby på fold ? fortæl mig alt der er at vide ! jeg vil så gerne være med ! :)

Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd

guide....
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 10:37

Der findes alverden råd og vejledning på nettet, søg på google og du skal finde.

Her er f.eks et par links;

www.netdyredoktor.dk/sw14341.asp

www.netdyredoktor.dk/sw14317.asp

www.fuldblodsaraber.dk/Artikler/ DragtigHoppe.asp

Der er SÅ meget der ligger ude på nettet frit tilgængeligt, så det er bare med at søge alle vegne, du kan også sagtens søge i oplæg herinde

Men en god ide er at tage kontakt til en avler og spørge om du må følge avlsarbejdet hos den pågældende, evt. være med helt fra starten og se bedækning/inseminering, drægtighedsundersøgelser, helt indtil forberedelserne til føllet kommer, og gerne et sted hvor der avles på flere hopper så du kan se lidt variation, for ingen foling og drægtighed er ens.

Mvh

Anette

Nu med tøserne

Estacia OX og Extassie Vildal

Extassie Vildal

Skimmelbroget hoppeføl sælges

www.heste-nettet.dk/lodge/50758/ hest/300871/

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 10:42

Hos os rider vi ikke ifolet hopper, da jeg syntes man skal vælge enten eller Men ville med go samvittighed ride en ifolet hoppe de første 4-5 måneder. Jeg ved at nogen rider helt op til foling. Vi har bare valgt, at dele tingene op, da jeg syntes det er "synd" de skal være både ridedyr og avlshoppe.

Vores fungere fint med den motion de selv udføre på fold

Fra voks til føl er meget individuelt, det er svært og guide om, der skal man ha fået et par føl på den pågældende hoppe, for at man kan danne et mønster.

Vores kommer lidt ud den første dag, hvis vejret tillader det, dog kun meget kort tid, så det lille ny følle ikke når at lægge sig, alt efter vejr og vind øger vi tiden, plus at der altid er en stak ren halm, at putte i:)

Vores føl som er født i december er nu ude 5-6 timer om dagen. Jeg holder øje med om hun fryser, det viser hun nemlig tydeligt.

Som hovedregel får vi føl i Marts - April månede, så fravænnes de når de kommer på stald for vinteren, det fungere bedst for os

Kan godt forstå, at det kribler i dig, alle de føller er osse skønne..

Pøj pøj med dit måske-føl projekt.

VH Anja

Bedækning ved DSP hingst. Udvalgte resultater;)

10 for Opførsel i stald

9 for Ridelighed af fremmedrytter

8 for Trav

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for svar
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 10:44

Tak skal du have annette . har også kigget lidt rundt på nettet , men ville gerne høre hvordan folk selv gør det :)

Har også overvejet at finde en avler hvor jeg kan få lov at følge en hoppe fra start til slut , nu mit eget dyr er en vallak ;)

Desire

La-Z

0
0
Svar på denne tråd

vi lader hoppen bestemme
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 11:50

Keep bliver redet så længe som muligt - hun siger selv fra når hun ikke gider mere og så bliver det skridtture i skoven indtil følle kommer.

Hvis hun ikke bliver redet går hun fra foderet og bliver mega staldsur.

Roventa er ikke blevet redet siden oktober - så kunne hun ikke være i sadlen længere.

Vores er hovedsagligt ridedyr, som vi avler enkelte føl på.

Hilsen Anette

Vi venter føl efter:

RDH Mosegårdens Roventa/Tailormade Attention ca. 20. marts 2012

RDH Keep Cool Dancer/Bøgegårdens Boney M ca. 1. juni 2012

se www.stroeyer.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider