|
|
| Den "søde" ventetid ;) SÅ FOL DOG :P |
|
|
Hi xD Åååårh, jeg blir helt misundelig nu, hvor vi nærmerer os April mdr. Vi har en super dejlig hoppe (nyindkøbt) som har forventet termin d. 10 april. Og jeg er så utålmodig  Der må være andre der venter spændt, eller er det kun mig?  Vores Lo-Ann som hun hedder venter føl efter Volstrups Cash, og det er jo hans første årgang. Vi var så heldige at se ham i herning og hilste på både hingsten og på opdrætteren. Han var mindst ligeså spændt som vi er  Hvad med jer? Hvem venter i føl efter og er jeres hoppe "erfaren" inden for avlen? Vi er nemlig komplet nye i det her Game, så vi valgte at finde en erfaren hoppe (dette er nr. 6 føl) Så vi venter spændt på at se en lille filiopmager. 
For one so small, you seem so strong My arms will hold you, keep you safe and warm This bond between us, can't be broken I will be here, don't you cry Phil Collins - You'll Be In My Heart lyrics
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi venter også |
|
|
Roventa havde besøg af dr. dyr søndag - fordi hun blødte Igen tirsdag fordi hun fik et anfald af kolik og hun har termin den 20. marts - så næste gang dr. dyr kører ind på matriklen skulle der gerne være en følle! TAK Vi har lavet 3 føl før og skal have 2 i år - så vi er stadigvæk nybegyndere  Det er Roventas 7 eller 8 føl og hendes sidste.
Hilsen Anette Vi venter føl efter: RDH Mosegårdens Roventa/Tailormade Attention ca. 20. marts 2012 RDH Keep Cool Dancer/Bøgegårdens Boney M ca. 1. juni 2012 se www.stroeyer.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ventetid |
|
|
Her venter vi også i spænding. Min fuldblods hoppe Senta har termin om 3 uger, og er så småt begyndt at have lidt yver. Det er hendes 3 føl, hun har tidligere fået 2 væddeløbsføl og de er født i januar. her er hun henholdsvis gået 2 og 6 dage over termins datoen. Hun har termin den 4, og fra den 10 til den 16 er jeg alene på farmen da min kære mand / føl hjælper er på udlandsrejse. Jeg er lidt nervøs ved det, da jeg har fået oplyst at Senta begge gange har haft brug for en del hjælp. Så jeg håber meget hun når at fole inden den 10 .
April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi venter også... |
|
|
Vores hoppe har termin d. 9 april. Det er hoppens andet føl, første gang gik hun 16 dage over tid, men jeg tror at hun foler før tid denne gang, hun har nemlig allerede sat en del yver.. Det er en Zack vi venter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Volstrups Cash |
|
|
Vi venter også føl efter Cash, du kan se hoppen på vores præsentation, det er Louziana. Hun skal fole midt i april, og det er hendes 4. føl
Stutteri Hvedholm >Avl af Pinto< Flere pintoer og et stk prima welsh tilsalg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Venter også |
|
|
Jeg venter også, men må væbne mig med tålmodighed en måneds tid endnu. Den første har termin d. 18 april (blev bedækket 10-18 maj), det er hendes 4. føl, sidste år gik hun vist 14 dage over tid, kan ikke helt huske terminsdatoen. Den næste har termin d. 28. april, det er hendes 3. føl, hun plejer at fole omkring terminen, et par dage efter, så hun kan godt gå hen og fole først. Så får jeg en 3. drægtig hoppe hjem på fredag, som har termin omkring 1. juli. Det er hendes første, jeg håber ikke hun går for længe over tid, da vi jo tager afsted til Landsskue en hel weekend først i juli. Vi har fået 6 føl, så vi er ikke helt nybegyndere længere, men bestemt heller ikke rutinerede.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja her væbner |
|
|
jeg mig også med tåldmodighed, min hoppe har termin her d 30 og yveret har her de sidste 14 dage vokset godt til, men er nu ligesom gået i stå. der er intet at mærke eller se på hende så tåldmodigheden skal der da bruges meget af hihi. det er min hoppes andet føl, men mit første ved hende. så har ingen ide om hvad hun sætter af tegn... farmand til føllet er uno don diego. så ser meget frem til at folealarmen kommer på hende i næste weekend, så kan jeg forhåbenligt sove roligt om natten. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min hoppe... |
|
|
havde termin 5 marts, men er gået 11-12 dage over de to andre gange hun har haft føl, men nu må der gerne snart ske noget!
Super dressuremner sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1 måned endnu |
|
|
.. her er spændningen også så småt begyndt at tage til.. min hoppe har termin d. 12. april, og er så småt begyndt at sætte yver. Det er hendes 3. føl, og de 2 første føl, som begge var hingsteføl, her gik hun 4. og 12. dage over tid. Jeg synes dog hun er startet lidt tidligere op i år med yver end sidste år, så håber det måske betyder hun kommer nogenlunde til termin  Jeg fik et dejligt Aston Martin føl sidste år og venter endnu en efter ham i år, er spændt på om jeg kan være så heldig at der kommer et hoppeføl med samme kvalitet 
Mvh. Rosita Larsen Afkom 2011, sort hingsteføl født 2/5-11 e. Aston Martin / Hohenstein, Virage de la Vie Afkom 2010, sort hingsteføl født 4/4-10 e. Prinz K3 / Aston Martin,Vainqueur de la Vie ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| terminsdatoer |
|
|
Jeg venter føl den 12/4 på en gammel rutineret hoppe, der plejer at komme til termin - og den 13/4 på en førstegangshoppe. Der er ingen af dem der ser ud til at komme før tid. De 2 næste komme medio maj, hvor den ene er en AA som har fået 3 føl førhen, dog ikke her - og den anden er en 9års førstegangshoppe. hingstene er Pa nafal **** OX Aston Martin TAF Lacroze Selsø TAF Gandalf Knap-mini
Stutteri Birkely Avl af Trakehner og Anglo Arabere v/ Heidi Andersen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Min hoppe har termin idag, så det er ved at være lige rigeligt spændende... Hun er så småt ved at vise tegn på, at det er snart, men virker ikke til at ville levere lige nu og her. Og dog, man kan jo hurtigt blive snydt. I det hele taget har hun taget drægtigheden meget let, også de sidste par uger, så det skulle ikke undre mig om folingen også bare bliver sådan en "og vupti, stod der et føl"-ting. - Man kan vel altid håbe, ikke? Det er også en Uno Don Diego, vi har bestilt, ligesom Jane. Hoppen er en Michellino.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
| Forfatter:  |
Britthn |
| Dato:  |
15-03-2012 13:45 |
|
Min hoppe venter sit første føl og har termin den 5. april. Yveret er dog vokset stødt og roligt siden uge 8. Nogle siger, at de begynder at sætte yver 4 uger før - andre 6 uger før, men det vil i hvert fald sige, at føllet teoretisk kan komme allerede midt i næste uge...puha, synes pludselig, at det er meget snart Og meget tyder i hvert fald på, at hun ikke kommer til at gå over tid...Hun må dog gerne vente til efter den 31. marts, så har jeg nemlig påskeferie. Dog er mine søde medarbejdere opmærksom på, at chefen kan forsvinde et par dage med kort varsel 
Kh. Britt Valhallas Abigail "Abby" og "Sveske" Mine to sorte skønheder
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Min hoppe har termin på søndag, men jeg tror nu der kommer til at gå noget tid endnu, hun er kun lige begyndt at sætte stål. Det er hoppens 3. føl, men det første hos mig og samtidig også hingstens første føl så jeg er meget spændt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Laaang ventetid |
| Forfatter:  |
Nana (Luthien) |
| Dato:  |
17-03-2012 09:26 |
|
endnu, så det er alt for tidligt at være utålmodig. Min hoppe er 3. gangs folende, men har først termin den 15. maj, og så har hun de to andre gange gået en uge ekstra. Hun venter føl efter Fürstenball og jeg er SÅ spændt på resultatet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg venter også spændt, omend der er lang tid til for mig endnu. Madonna er førstegangsfolende, og holdt til ved en fantastisk hingst der ikke kommer i avlen ingen foreløbelig, da han er i sport. Hun har termin d. 25/5. Diamant venter sit 6. føl, denne gang ved en hingst der bare kommer 2 føl efter i år. Det er sidste år jeg låner hoppen, så det må meget, meget gerne blive en hoppe, men jeg har bare en fornemmelse af noget andet. Termin er d. 9/6. Glæder mig til billeder af alle jeres dejlige føl.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Liva G |
|
|
Du er godt nok modig at lade en førstegangsfolende hoppe, som er ifolet med en kraftigere hingst, fole i det fri. Det er da at bede om problemer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fanden på væggen |
|
|
Charlotte.
At ''fole i det fri'' er ikke så bogstaveligt som det lyder.. hun får sit eget indelukke i løsdriften + jeg sover derude når tiden nærmer sig, så jeg er der hele tiden. og hun er selv meget kraftig af en haflinger at være, så mon ikke det går. desuden har jeg spurgt mig omkring før jeg valgte hingst og omstændigheder - og selv om det er min og hendes første gang, har vi erfarne folk omkring os 
og så er ''skaden'' jo sket, så i stedet for at male fanden på væggen - glæd dig på vores vegne. tak 
De venligeste hilsner fra Liva med Currin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 24 dage tilbage ! |
|
|
Nu er Lo-ann så småt begyndt at lægger mælk til, så det er super dejligt. Den tidligere ejer sagde at rundt regnet går der fra hun starter med at sætte yver til hun foler omkring 3 uger. Det passer faktisk også med hun ville komme lige omkring termin eller ca. 3 dage før. Men nu må vi se. Hulens spændende er det nu  Stutteri Hvedholm Super spændende med jeres Cash afkom! Der skulle vist ikke være så mange til ham til den her årgang, men tror bestemt der blir holdt en del til nu her, efter hans super fine kåring 
For one so small, you seem so strong My arms will hold you, keep you safe and warm This bond between us, can't be broken I will be here, don't you cry Phil Collins - You'll Be In My Heart lyrics
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke i år. |
|
|
Desværre ikke i år da min lånehoppe ikke kom ifol med hverken Lambrusco Ask el. Farvorit Ask. Øv bøv.  Men kender godt føelsen. Har prøvet det flere gange. 2 gange med min tidligere fjordhest. Og så i 2008 hvor Evidence fik Elegant Spotlight. Det er bare så fedt med de føl. Men gud hvor mange bekymringer, venten osv. 
Knus fra Lene R.I.P. Elegant Spotlight xx R.I.P. Evidence xx Unghest udlånes til sød pige/quinde, som gerne vil ud og starte stævner eller til at trække et føl på. Nybegynder pony søges. Part.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg venter også spændt. |
|
|
her hos os kommer året første føl den 5 maj- dvs 18 dage endnu. dog har hun ikke sat yver eller noget endnu, så kan nok godt forvente at hun går over tid. det er min barockhoppe (94 % frieser) Alesia, der er ifolet ved hollansk frieser hingst. begynder at glæde mig rigtig meget, føllet er en beholder. kamera er klargjort og hun er for længe siden flyttet i foleboks. det er hoppens første føl iøvrigt. Det næste føl der kommer i år, skal jeg vente lidt længere på, det er min knabstrupperhoppe Line, der skal fole i start Maj. føllet er formentlig solgt. Hhoppen har tidligere fået to føl. Ventetiden er hård, men også sød,men håber nu at jeg slipper for alt for mange nattevagter i år. Glæder mig til at se jeres føl når de kommer til verden.
Mvh Eva Ingemann har to hopper som er drægtige... jubii...
"tastefejl er gratis"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tidsmaskine? |
|
|
18 dage til 5. maj??? Jeg kan ikke lige få det regnestykke til at gå op 
|
| Svar på denne tråd |