Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Slimafsondring fra brunstig hoppe:
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 07:02
Hej,

Hvis en hoppe er i brunst hver 2.-3. uge hele året rundt, og i forbindelse hermed talrige gange i løbet af dagen kvitterer slim fra skeden når hun snuser til en anden hest (både vallak/hoppe) - kan det så evt. være tegn på at hun er "uren" - eller er dette et ganske normalt "fænomen" for en 4 års hoppe?

Mvh. Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

hej rikke
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 07:43

der er meget forsekl på hoppers brunst.
nogle står og drypper med lidt slim og andre vælter der en stor sø ud af.
hiv du skal ha din hoppe til hingst vil det altid være en god ide med en svaberprøve.

imc
med ærlighed når man længst
0
0
Svar på denne tråd

Godt tegn
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 10:32

Jeg vil mene, at det er ganske normalt. Vær du bare glad for, at hun viser det så tydeligt (altså hvis det er din plan, at hun på et tidspunkt skal ifoles). Mine to hopper viser desværre intet overfor hinanden, så jeg har meget svært ved at opdage, hvornår de er i brunst, da jeg ikke lige har andre heste i nærheden. Før de kom til at stå sammen var de ellers meget tydelige, den gamle har jeg dog aldrig set vise noget overfor hopper.
Hvis din hoppe ikke var til hingst sidste år, og ikke har gået med vallakker, der har "bedækket" hende, ser jeg ingen grund til, at hun skulle være uren.
0
0
Svar på denne tråd

Tak skal i have
Forfatter: 
Dato:  31-05-2004 12:21
fordi i deler jeres erfaring med mig.

Jeg har lige købt hoppen. Og jeg ved at den gik med en 3-års vallak før jeg købte hende, men jeg ved jo ikke om han evt. har "bedækket".

Men jeg behøver jo i hvertfald så ikke få dyrlæge nu og her mhp. svaberprøve (jeg tænkte at en infektion måske kunne være årsagen til de hyppige brunster samt det at hun "tænder" på hopper.)

Kh.
Rikke.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider