Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

forvirret, mærke liv
Forfatter: 
Dato:  29-02-2012 23:21

Hej hn'er.

jeg har surfet lidt rundt, da min hoppe havde sådan noget kolik lign noget og alligevel ikke, hun har hverken haft feber, eller noget og hun hun ville spise og drikke igen efter 1. gåtur om aftenen, men har bare været sløv/træt... hun har hverken rullet eller sparkedet sig imens..., hun er ifolet 4. August så skal så ergo fole omkring 4 juli ikke??

Her efter et par dage er hun sådan okay frisk igen, og jeg har været ude her til aften og strigle hende, og HOLD da op hendes mave danser rundt!

og så ville jeg lige se hvordan og hvorledes , fra hvornår ca man skulle kunne mærke føllet...

og der fandt jeg 2 tråde, i en hvor en dyrlæge udtaler sig om lige oppe over og en fra 3 mdr før termin, men nu er hun jo hverken det ene eller det andet??

eller.....

da hun blev scannet på 17 dagen sagde dyrlægen godt nok a ægget var noget stort og om vi var sikre på a det først var den 4 august hun blev ifolet... hmm tja... hun går da sammen med en shetter hingst, men men men var i brunst normalt indtil hun havde været nede ved hingsten, og tja..

er totalt i vildrede..

især det er første gang.... for os begge :)

0
0
Svar på denne tråd

mærke liv
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 10:33

Jeg plejer at kunne mærke liv fra hoppen er ca. 6 mdr. henne, eller her er jeg i hvert fald sikker på det er føllet jeg mærker bevæger sig. Når hoppen er 7-8 måneder henne så tager bevægelserne til, og så kan der være meget kraftig aktivitet i maven. Jeg kan på min hoppe/føllene mærke liv helt indtil folingsdagen.

Din hoppe er jo 7 mdr. henne, så jeg synes ikke det virker unormalt hvis du mærker meget aktivitet i maven, det kan jo være et friskt føl der ligger derinde ;)

Held og lykke

Mvh.

Rosita Larsen

Afkom 2011, sort hingsteføl født 2/5-11 e. Aston Martin / Hohenstein, Virage de la Vie.

Afkom 2010, sort hingsteføl født 4/4-10 e. Prinz K3 / Hohenstein, Vainqueur de la Vie.

0
0
Svar på denne tråd

hehe....
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 10:51

ja mærkeliv, ka man og se liv kan man også, det ligner sådan en boldt der ligger derinde og bliver skubbet rundt.. :P

MVH

Mie

*Der har sine elskede Guldheste*

Stald Wede

*Tania Bambini*

* GULDLOK* / Welsh Cob

*Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.

0
0
Svar på denne tråd

8 måneder
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 11:04

Fosteret er ikke stort nok til at man kan mærke liv før de sidste 3 mdr af drægtigheden. Men det er nemt at bilde sig ind at man kan mærke noget.

På dette tidspunnkt kan man være heldig at se der pludselig kommer et ben ud i siden.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

hmmm...
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 15:55

Okay?? for hun er jo ifølge sin termin 7 mdr henne..

men igår da jeg striglede hende og da jeg så holdt op, bavægede hendes mave sig rundt, som den gør på os når vi er i 30+ uge.

hele hendes mave bevægede sig rundt op oog ned og fra side til side, og lagde jeg hånden på, ku jeg mærke hvordan det hele bevægede sig rundt?

MVH

Mie

*Der har sine elskede Guldheste*

Stald Wede

*Tania Bambini*

* GULDLOK* / Welsh Cob

*Søndergårds Figaro*/ Shetlænder.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider