Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Finde min hoppes føl i udlandet?
Forfatter: 
Dato:  14-02-2012 22:09

jeg har for et par år siden købt en tysk sportspony - hoppe, som jeg bruger til avl (mest - men også ridning)

hun er 12 år, og har hos tidligere ejer i Tyskland fået 3 føl.I tidsrummet 2004-2009 har jeg regnet mig frem til.

Hun har i.flg. 'rygter' en dygtig søn gående i Holland, meeeen ... jeg kunne nu godt tænke mig at se det på skrift.

Jeg har forsøgt at søge på hendes navn og DE nummer i google, men fandt ikke noget svar her og længere rækker mine evner og fantasi ikke.

Jeg har avlet et føl på hende sidstee år, og har et i vente medio maj.

Kan man i en eller anden database finde frem til hendes tidligere afkom?

tine
0
0
Svar på denne tråd

Udenlandet
Forfatter: 
Dato:  15-02-2012 10:00

En mulighed kan være www.paardenfokken.nl, dog ved jeg ikke hvor mange ponyer de er oprette der inden.

En anden kan være at prøve at finde hoppen og evt. hendes afkom på Jahrbuch Sport & Zucht, og derved evt. finde et navn at søge videre på.

Du skal godt nok købe abn. ovennævnte, men du kan købe helt ned til et der kun varer en time, og jeg tror det 5 Euro eller sådan, og der kan du sagtens søge lidt rundt i den tid.

Det er lidt tricky i forhold til Hestedata, da du ikke kan regne med at alle afkom kommer frem under hoppen. Der vil stå hvor mange afkom hoppen har registret i sporten, men det er ikke sikkert de dukker op "under hende", hvis ikke de har resultater indenfor den indeværende periode.

Men så kan du prøve at søge via avlers navn også. Lidt svært at forklarer, men prøv dig frem.

Ellers er der også muligheden på google, og også paardenfokken, at søge på hendes mor og mormor´s navn, og så den vej evt. komme frem til noget. Prøv alverdens mærkelig kombinationer, evt. også bare far og morfar, nogen gange dukker der ting op, på de mærkeligste kombinationer på google. Det kræver stor tålmodighed, men kan tit lykkes.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider