Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Vokse fra underhalsen?
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 21:08

Hejsa,

siden hun var en måned og som 1-års havde min en kraftig underhals og ingen rygmuskler. Jeg havde regnet med, jeg skulle "slås" med det, når hun skulle i ridning, men nu som 2½ års er det faktisk vendt. Er det normalen??

Eller er det fordi hun går på en utrolig bakket fold, mon? De løber nu ikke ret meget. Den anden hest har heller ikke fået ekstra muskler af at gå der?

0
0
Svar på denne tråd

underhals
Forfatter: 
Dato:  17-01-2012 21:20

så længe de dier har de næsten altid en grad af underhals, nogle mere end andre alt efter hvordan halsen ellers vender. Og denne underhals vil jo efter fravænning forsvinde, det lyder dog meget udtalt den du nævner, og her vil jeg tro at det bakkede terræn har en del at sige.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Min hoppestamme
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 12:51

har en del anlæg for underhals..... MEN lige så snart de har fået rytter på, så vender de rigtigt alligevel :-) Det hænger selvfølgelig sammen med, at de besidder en meget stor ridelighed også.

Så jeg har ikke været så nervøs, når jeg har kigget på disse plage.

Du kan ved longearbejde med en slags indspænding/halsforlænger træne underhalsen mindre - og styrke rygmuskulaturen istedet. Og det samme under rytter - det er et større arbejde, men nødvendigt og godt :-)

Og som du selv skriver, kan plage jo sagtens vokse sig mere korrekte end de er på nogen tidspunkter i deres vækst :-)

hilsner

Sussie

Stutteri Følholm

Følholm avler Haflingere og Varmblod.

0
0
Svar på denne tråd

ja, halen
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 23:36

Halsen former sig rigtig meget efter hvordan de bruger sig selv og der kan være udviklings tidspunkter hvor de ikke er så heldig.

Så længe de vokser kan man ikke helt sige hvordan halsen bliver som voksen.

Nu med sportspony hingsten Tai Calido SPH 116

Avl af rideponyer til fremtidens rytter.
glem din import vi har avl til sport.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider