Den ældre er ikke kåret i fhf, har dog haft bedækningstilladelse et år tilbage da ruderkonge var knægt. Han er helt nede i 50´erne i stang. Hedder Regulus Martel.
...
Da jeg ikke avler i forening mere kan FHF papire være et fedt. Jeg avler frederiksborger og kan få røde papire med afstamning anyway. Bare ikke et logo på.
...
Ja: er også bange for Tarzan bliver alt for stor (også kva sin far og morfar), men da der ikke er mange sorte at vælge imellem så....Er også lidt bange for at han ikke går videre næste år og ender som ridevallak et sted. Derfor har jeg heller ikke de store krav eller kan vælge den, der passer til min hoppe.Og derfor er han i mine overvejelser til i år.Det er ikke sikkert der er tid til at se hvor han ender henne rent højdemæssigt.
Vil prøve farveavl, fordi jeg kan afsætte dem i tyskland.(har bestilling på sort hingsteføl på min gamle hoppe liggende) Hvis de ikke bliver sorte eller hingste må man i det mindste håbe de forbliver små som røde. Så er de også til at komme af med.
Men skulle man være så heldig, at stå med en sort hoppeføller... tja, så tror jeg hun ryger ind i mit kollektiv, hvis hun ser godt nok ud. Men chancen er lille, skal være dobbelt heldig.
Metjen: Ja, de ser så fine ud dine sorte, men aaalt for stor ham palnatoke. Ved ikke om han avler stort, men chancen er større hvis man tager en lille på en lille.
Jannie: forsøger at avle barokt, dvs. så små (155-160) og kvardratiske som muligt, det er ikke nemt med hingstematerialet vi har tilbage og mit eget hoppemateriale for den sags skyld, så tænker at prøve farveavl i år også lidt for spændingens skyld. 
Vil også gerne holde dem så rene så muligt, men dermed bliver det sværere, at udvikle i min ønskeretning, da de fleste freder i dag ligner en moderne hest med svagt barokke træk. Alternativtet er krydsningsavl med en barokrace.
Mine 2 hopper er selv rene, men også kryds på noget af det mest brugte, så det er svært at finde en fredehingst, der både er ren og giver avlsfremgang i min retning.
Selvom det skal siges jeg har været temmelig svine heldig med mine afkom og deres placeringer indtilnu.Både deres højder og præstationer. Hvis du kigger på min hjemmeside, derb.la. ligger på min profil www.destrier.dk kan du læse tavler i dydden under "breedingmares". Du er Altid velkommen til at spørge om råd. (kan sagtens rådgive, om den moderne type også
gammelt dv hestemenneske)
Frederven: vi glæder os til billeder af de små