Jeg har købt sådan en skøn DV hoppe føl hun er nu 7 mån. Men hendes pels er meget fin og ikke særligt tyk, hun har rystet et par dage hvor det har blæst og regnet en del men stopper med at ryste efter 10min på stald. Hun har ikke hostet eller været snottet men frygter hvis det bliver mere koldt og sne/slud om hun så vil blive syg. Ved ikke om jeg bør ligge et dækken "hvilket jeg helst ikke vil" på hende på de værste dage eller er jeg bare lidt for pyller med hende.
Hun får suregrow, lucerne, gulerødder & hvidløg også fri wrap og hø hele dagen. kan jeg evt give et tilskud for at få større pelssætning.. Puha det et ræs at blive føl mor
Jeg var stædig med min plag... Den frøs hele efteråret, var kold på hele kroppen, iskold på ørerne. Og forkølet konstant.
Smed et dækken på, ingen forkølelse siden. Det er den første hest jeg har haft med så voldsom pels og så dårlig evne til at bruge den!! Den anden jeg har har næsten ingen pels, men har aldrig nogensinde været forkølet.
= Heste er forskellige. Man ved det nok bedst selv.
Jeg har en 3 års hoppe som kun så småt er kommet i gang ed tilridning osv.
Jeg har derfor ikke ville lægge dækken på hende da jeg ikke synes der er en grund til det når hun ikke bruges mere.
Men efter flere dage med regn og rusk, og en meget våd og kold hest har jeg overgivet mig og lagt dækken på hende. Og forsætter vejret så beholder hun det på.
Det er ingen tvivl om hun har det bedre når hun ikke er våd og kold.
Vh Maria
Skønne Max og den smukkedameskimmel
THINK MUD - en halv spand lidt under et kg sælges billigt