...nok vælge den hingst der er 8 år. Et valg jeg ville træffe pga af flere ting.
1. Den ville højst sandsynligt havde flere afkom, som man kunne kigge på, og så se om de er hvad man gerne vil havde ens kommende Baby er.
2. Den er startet, det vil sige at den har været ude og vise hvad den kan. Altså køber du ikke katten i sækken. Den har vist at den ikke kun kan se godt ud.
Den 4 års kan ha fået nogle fantastisk gode kåringstal, men det er ikke ensbetydende med at den kan give det vidre. Det er nemlig det resikable ved at avle med uprøvet hingste. Men ved ikke hvad de giver.
Men igen. Hvad vil d havde ud af føllet? Hvis du vil beholde det til eget brug, så ville jeg sige du skal vælge den hingst du bedst kan lide. Jeg ville tage ud og begøge begge hingste live, og se hvordan de var, og ud fra det bestemme mig.
Hvis du derimod vil avle for at sælge, ville jeg de første par gange nok vælge en hingst der havde vist sig, og som havde afkom i forvejen, som man kunne samligne med, og så se hvor meget moderen slår igennem, og påvirker sit føl.
Hvilke hingst er det du har det på? Det kunne da være sjovt at vide. Det kunne måske ændre hvad vi mener

ikke at det vil være fornuftigt men hvem ved....
Hvad er det for en hoppe du har?