Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Udregen oldenborg% ?
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 21:18

Ja jeg er jo ikke så meget inde i det der med at udregne % oldenborg. Måske nogen her på avl kan hjælpe.

nr.1. hest. Emdegårds shila. kåret i fr1 i old.forbundet.

Far silas. old. Mor. lakhila 00 araberrace.

nr.2 hest. Emdegårds comtesse. reg i old.forbundet.

Mor er ovenstående hoppe, emdegårds shila. Far er continental.old.

nr.3. hest. Emdegårds conento. reg i old. forbundet.

Mor er også emdegårds shila og far er også continental.

Hvor mange % renavlet old. er disse tre heste.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-01-2012 22:54

Ved ikke om du kan bruge det her til noget..

Shila har forædlingsprocent på 50,8% og er 50% oldenborg

ligeledes er de 2 andre såvidt jeg kan se på hestedata .

0
0
Svar på denne tråd

Procenter
Forfatter: 
Dato:  03-01-2012 16:30

Som jeg har regnet det ud må Shila være 50 %. 100% fra far, 0 % fra mor

Begge afkom må være 50 % da de får 50 % fra mor og 50 % fra Continental som jo er 50 % oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

Tror jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 07:16

Hvis Continwntal selv er 50 % olh , så kan afkommet ( en datter ) da ikke blive 50 % olh , så kommer det jo an på hvor mange olh% der er i datterens mor .Hv

hvis hendes mor er 50 %, så må datteren jo være 75 eller 67,½% .

Men det plejer jo at stå i deres pas , som regel .

Stald Graven

Opstaldning tilbydes i Lund ved Horsens . Se :www.hestegalleri.dk/ mar_vis.aspx?MarID=634002

0
0
Svar på denne tråd

Udregning
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 10:08

Udregningen hedder mor + far/2 = afkom.. En hest med mor i forregister skal have en far på mindst 100 % for at komme over 50%.

Faktisk står hoppeafkommet kun med 25 % på hestedata. Dette må dog være en fejl.

Begge afkom er 50 % oldenborg. Hoppen ville kunne kåres i forregister.

0
0
Svar på denne tråd

Procenterne
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 13:20

Det er lidt sværere at gennemskue når der ikke er tale om en hoppe fra hovedafsnittet. Men hvis hoppen ikke har oldenborgprocent (hvilker står angivet i hendes pas og IKKE som forædlingsprocenten på hestedata) så er det kun hingsten der bidrager med OL blod og derfor er afkommet jo så det halve af ham... Det betyder at de 25% ikke er en fejl, men det som hun står med. Er moren en F1'er så passer det godt nok, da hun så (som jeg husker det) ikke bidrager med OL procenter.

Men ellers generel udregning hingst- + hoppe procenter divideret med 2 = procenten på afkommet. Der rundes ikke længere op kun til nærmeste hele procent.

Men kig i dine hestepas, procenten står på forsiden.

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA HOLMGAARD CHRISTENSEN

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 22:01

Så vidt jeg har kigget mig frem til på Hestedata så er shila (som er mor til hest 2og3) 50% oldenborg (da faren er 100%) og så er reste jo forædling (uanset race) 50,4 som også står på hestedata.

Hest 2 og 3 har så vidt jeg lige kan huske begge fædre som er 50%oldenborg hvilket jo så også gør begge afkom til 50% og med en forædlingsprocent på 50% uanset anden race...

Camilla

Hvis ikke dette stemmer må du rigtig gerne tjekke hestedata og fortælle mig hvor det er gået galt..

Hvis hoppe kun skulle være 25% så er der noget galt med regningen et eller andet sted...

0
0
Svar på denne tråd

ja netop
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 07:42

hoppen shila er jo efter en 100% oldb. hingst og en 0 % araberrace hoppe så jeg mente det gav 50 %.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider