Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Anbefal en hingst.
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 07:06

Hejsa.

Jeg er på jagt efter en hingst, der avler småt og robust og som er god i hovedet. Han skal bruges på min store DV-hoppe. Føllet skal blive min kommende allround ridehest. Jeg har ingen planer om kåring eller stævner.

I må meget gerne linke til billeder af hingsten. Og give jeres bud på, hvordan et afkom ville tage sig ud.

I kan se hoppen under "mine heste".

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Welsh Cob
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 07:56

Jeg vil mene at du skal have fat i en lille Welsh Cob-hingst, så kan du også få føllet registreret som Welsh Partbred. Men den skal være lille for ellers kan afkommet godt få noget størrelse stadigvæk.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

Hvor lille?
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 09:42

Det kunne sagtens være en mulighed :-)

Hvad tænker du, når du siger lille? Og hvad gætter du på afkommets højde vil ligge imellem?

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Ponystørrelse
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 09:51

Alt efter hvor stor din hoppe er og hvor store gener hun har, så skal du ned i ponystørrelserne, dvs omkring 145.

Men det kan være svært at gætte hvor stort afkommet bliver. Jeg har en bekendt som ikke er så stor, hun købte sådan et føl, og det endte med at blive samme størrelse som sin mor dvs 165+, men det tror jeg var et særtilfælde. Normalt vil sådan et afkom blive en del mindre end hoppen.

Mvh. Charlotte

Züchten heißt denken in Generationen

Sælges:

Lille allround-vallak

Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd

læasjfa
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 10:09

Det lyder godt.

Hun er 170 og jeg sigter efter et afkom mellem 155 og 165.

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

lille hingst
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 10:20

Hej

Nu ved jeg godt du siger robust, men jeg har lavet et føl på min Dv hoppe e. solos Carex/Lancier på 173 med Dartan som far. Dartan er en shahyahingst, som er meget varmblodspræget. Altså har han ikke det der knæk på næsen.

Jeg har fået et rigtig fint og ædelt hoppeføl ud af det, som er bedre gående end jeg turde håbe, hoppen er nemlig ikke gangmæssigt noget at prale af. Følle målte 133,6 cm som 6 mdr´s, så tror umiddelbart hun bliver noget mindr eend hoppen, hun bliver ihvertfald en del mere ædel. Så for mig var det en fantastisk blanding.

Dartan kan findes ved at google ham og vil du se billeder af følle, så skriv mig din mail, kan ikke hitte ud af billeder herinde.

0
0
Svar på denne tråd

lasdjf
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 10:46

Lyder som et dejligt lykketræf :-) Dartan er da virkelig lækker.

Men jeg ønsker et afkom, der er mere robust en moderen, så tvivler lidt på om Dartan vil være rigtig, hvis han har givet dig et ædelt føl?

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Dartan
Forfatter: 
Dato:  30-12-2011 10:54

Nu er han jo araber, så robuste føl kommer han nok aldrig til at avle. Men ville bare vise dig muligheden, da jeg selv har fået 1000X mere end jeg håbede på :D - Min hoppe er nemlig stor på alle leder og kanter, så ville gerne have noget der er lidt nemmere at flytte rundt på banen ;)

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 11:13

...prøv lige at gå ind på denne hjemmeside og se deres to hingste ;o)

http://www.stutteri-holmlund.dk/

Ellers er der også ham her:

www.stutterichopin.dk/ Morning%20Star.htm

Eller evt. Merlyn Welsh Calibra WDH 41 hvor det er hans sidste sæson i DK her i 2012

Du kan finde alle hingstene på http://www.welshponyer.dk under hingstekatalog

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

0
0
Svar på denne tråd

Ringside Thomas.
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 20:17

Er simpelthen helt vild med Ringside Thomas - mums.

Han skulle i følge hjemmesiden komme hjem igen her 2012, så det er forhåbentligt en mulighed :-)

Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 20:52

jeg har brugt palomino hingsten epinard og har fået et super afkom efter ham med alle ben på jorden super sind, utrolig nem at arbejde med alle roser ham for at han er nem :) der er billeder på min profil af hoppen og min ung hest er han vel blevet tænk allerede 3 år :) som tiden går...

waliant er ca 160 nu forventet slut mål 162 han bliver 3 den 22 april så regner med at jeg skal påbegynde tilridning i maj :) hvilket jeg ikke tror bliver noget problem da han er cool med sadle og hovedtøj er heller ikke noget problem

er sikker på hvis du kontakter malene der rider epinard (han har en profil under bedækning)må du gerne komme og møde ham

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider