Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Nu psa- hva så??
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 15:55

hej alle hg'er.

Nu med mod igen, at kunne læse at Palomino'erne endelig skal samles i et forbund..

og det er jo rigtig fedt for os der har været usikre og intet har kunne finde ud a... men..

jeg står nu tilbage lidt dum måske, men hva så med vores heste? de skriver de overflytter heste OSV.

men nu er min en DPA hoppe- får hun så status i Psa?

og hva med hendes pas? rødt med DPA logo, skal det så sendes ind og have PSA logo? og kommer alle hestene fra DPA så i PSA's Online stambog??

nu er hun ifolet shulay gold dust, bliver føllet så automatisk PSA føl??

håber nogle kan hjælpe.

0
0
Svar på denne tråd

jeg er
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 16:47

Jeg er ikke PSA-ekspert, men jeg har selv en DPA-født hoppe, som jeg meldte til kåring i PSA i 2010. Hun har stadig sit DPA-pas. Hun var ikke kåret i DPA i forvejen, havde hun været det, var hendes kåring sikkert bare blevet flyttet over.

PSA har jo flere gang tilbudt at overflytte DPA-heste og kåringer til PSA. Det er muligt at du skal sende passet til PSA for at få flyttet din hest over - sådan er det foregået før. Men hold dig orienteret på PSA´s hjemmeside. (En side som i øvrigt opdateres mere end en gang om året )

Dit føl skal nok blive PSA-føl helt automatisk.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om sammenlægningen. "De samme folk" har jo tidligere været sammen og kan tilsyndeladende ikke enes. Men det er naturligvis betryggende for de menige DPA-medlemmer, som er blevet "fanget" der.

Personligt har jeg holdt min DPA-fødte, PSA-kårede hoppe til en ZFDP-hingst...

Jeg gør det der er rigtigt for mig og min hoppe og så må passet få den farve, som det nu kan få. Men føllet fik den rigtige farve.

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 17:35

Jeg kan kun give dig et råd der Mie. Kontakt PSA, og spørg på rette sted. Fordi du risikerer at få flere svar herinde, end du har brug for. Men et er helt sikkert. Har du en DPA hest, skal du anmode PSA om overflytning, og det skal ske skriftligt til formanden for PSA med angivelse af korrekte data på din hoppe.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

okay....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 18:54

men også når hun ikk er kåret??

ved jeg jo burde kåre hende i psa og den vej få hende regidsteret der, men nu er det jo at hun foler næste år så jeg "bare" venter til føl og hoppe skue/kåring, men hun er ifolet på et dumt tidspunkt så passer sikkert med det ramler sammen...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 09:44

Jeg kan kun gentage mig selv. Tal med PSA!

Godt nytår

Tina

0
0
Svar på denne tråd

TinaVe
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 12:10

Har jo også skrevet til dem, derfor ku jeg da godt forhøre om andre herinde evt havde samme spørgsmål som mig...

og havde de måske allerede nogle svar var det jo nemt ;)

og i lige måde.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 15:02

Svaret er helt enkelt, er din hoppe ikke kåret, så får dit kommende føl grønt hestepas jf. EU reglerne for hestepas.

Mvh

Tina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider