Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hvilken Hingst ville i vælge - ny i avl
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 16:26

Er ny indenfor avls verden, men har erkendt at min ridning ikke kommer videre lige forløbig. Har derfor besluttet at få et føl på min hoppe. Har dog ingen erfaring og har derfor brug for alle de råd jeg kan få.

Så først og fremmest hvilken hingst ville i bruge til min hoppe?

Hun er meget "hoppet", samt at hun nemt stresser og er lidt hys ved ridning. Søger derfor en hingst med et rigtig godt temperament, det vil jeg sige er det vigtigste. Derudover søger jeg en hingst der kan supplere de dårlige fysiske sider af min hoppe som er hun er lidt lang i ryggen og desværre ikke så skrå i hoften (svært ved at samle sig), men har en stor gang og er godt stillet foran. Ville gerne finde en hingst med noget mere fylde, for jeg synes hun er ædel.

SÅ HVILKEN HINGST VILLE I VÆLGE (HAR SELV NOGLE FAVORITTER MEN MÅ SE OM I VILLE VÆLGE NOGLE HELT ANDRE)

p.s hvordan er chancen når hun er 10 år og aldrig har haft føl før?

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 09:40

Uanset om hun selv er en "kylling" på springbanen, så ville jeg personligt nok vælge en hingst til hende her, der har bevist sig godt på springbanerne.

Hun har solid springafstamning på farsiden, men er vel mest et kombiprodukt selv rent ridemæssigt, som du selv har beskrevet hende.

Måske en hingst som Corratus kunne være egnet.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

0
0
Svar på denne tråd

Hvad skal afkommet
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 11:50

dressur spring kombi, sælges eller beholdes

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

evt hingst
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 11:51

en kombi hingst jeg har i tankerne er Bon Balou

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

dressurhest
Forfatter: 
Dato:  11-11-2011 14:53

Hej Julie,

Uden at have studeret din hoppes afstamning i dybden, vil jeg da klart anbefale at putte en dressurhingst på hende.

Platin, havde jo anlæg for dressur og spring, hvilket ikke kan overraske idet både Pablo og Calypso II, ofte vidergiver gode gangarter.

Herkules smuk sort TAF hingst, kåret i DV, også med dressuranlæg (A hest i dressur).

Avanti lavede både dressur og spring afkom, dog optjente dressurafkomene (81 stk) over 16.000 point mens springafkomene (69 stk) "kun" ca. 9000 point.

For en springhest vil jeg påstå at det er meget uønskværdigt og endda skadeligt med dressurblod i årene.

For en dressurhest derimod, kan det sagtens blive en styrke med springblod i årene.

Selvfølgelig er ikke alt springblod velegnet i dressurhesten, men hingste som Come Back II, Solos Landtinus, Sandro Hit mf. har i den grad styrket dressurheste med mere power og kraft i bevægelserne i form af større haseauktion og højere knæløft i forbenene.

Jeg vil anbefale dig en hingst som Blue Hors Zack, idet den passer genialt til de lidt lange hopper, og derudover også giver smarte, højtstillede afkom.

Sælges:

2011 DV hingst e. Schufro

2009 DV hingst e. De Noir.

2008 DV hoppe e. Firenze

Se mere på:

www.lipas-horses.dk

0
0
Svar på denne tråd

tak for svarene.
Forfatter: 
Dato:  13-11-2011 03:06

Lige nu er planen at beholde føllet. Hoppen er primært brugt i derssur da det er der min interesse, så ser helst at føllet bliver med dressur afstamning.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider