Hej Julie,
Uden at have studeret din hoppes afstamning i dybden, vil jeg da klart anbefale at putte en dressurhingst på hende.
Platin, havde jo anlæg for dressur og spring, hvilket ikke kan overraske idet både Pablo og Calypso II, ofte vidergiver gode gangarter.
Herkules smuk sort TAF hingst, kåret i DV, også med dressuranlæg (A hest i dressur).
Avanti lavede både dressur og spring afkom, dog optjente dressurafkomene (81 stk) over 16.000 point mens springafkomene (69 stk) "kun" ca. 9000 point.
For en springhest vil jeg påstå at det er meget uønskværdigt og endda skadeligt med dressurblod i årene.
For en dressurhest derimod, kan det sagtens blive en styrke med springblod i årene.
Selvfølgelig er ikke alt springblod velegnet i dressurhesten, men hingste som Come Back II, Solos Landtinus, Sandro Hit mf. har i den grad styrket dressurheste med mere power og kraft i bevægelserne i form af større haseauktion og højere knæløft i forbenene.
Jeg vil anbefale dig en hingst som Blue Hors Zack, idet den passer genialt til de lidt lange hopper, og derudover også giver smarte, højtstillede afkom.