Hej Ænder
Jeg er lidt oppe at køre, frustreret, og i vildrede på samme tid.
Sagen er den at min hoppe den seneste tid har vokset og vokset på maven- jeg troede først at det var fordi jeg ikke har haft så meget tid til at motionere hende, grundet gymnasiestart (og så måske lidt mange godbidder).
nu er jeg i midlertid blevet lidt i tvivl om det, for min mor bemærkede i går, at hun, når hun står lige ret op og ned, er tykkere på den ene side end den anden.
Hun stod i en anden stald sidste sommer, hvor der i nærheden var en hingst, hvis hegn ikke altid kunne holde den inde. Der er flere tegn, jeg kan se, der kunne pege hen imod at hun er i fol;
-Hun er meget udspilet om maven, men under hendes sædvanlige fedtlag (man er jo ikke fjordhest for ingenting) kan jeg når jeg kører hånden ned langs siden på hende, mærke hendes ribben!
- jeg kan ikke rigtig mindes at hun har været i brunst meget længe, men hun bliver ikke særlig sær når den tid er der, så jeg er knap så sikker dér.
-hun har været ekstremt sløv i en længere periode, og skal næsten bæres ud af stalden nogle gange
- hendes gjord passer stadig i de samme huller, kønt hun er så bred om maven længere bagude, at man kan se den på begge sider, når man står bag hende (bemærk, at hun er tykkere på den ene side)
-hun drikker mere end normalt
Pengepungen er lidt knap, så før vi forhaster os og ringer efter dr. dyr, ville jeg lige høre jeres kyndige mening.
Er min hoppe mon gravid?!
her er lidt billeder for eksempler, så I kan se:
www.hestegalleri.dk/ alb_vis.aspx?albumid=336620