Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

virus abort vaccine?
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 17:21

hej kloge avlere.

jeg er blevet noget i tvivl om jeg skal give min hoppe denne virus abort vaccine.

hun står nemlig hjemme og der er ingen udskiftning i hesteholdet og der bliver ikke lukket nogle nye ind.

rider dog op til ridehus/ridebane fra sep mdr. på det sted avler de ponyer og har en del føl - plage - hopper og 2-3 avlshingste.

hun vil ikke rigtig komme i kontakt med dem. men er usikker på at de kan smitte hendes uden kontakt.

så hvad gør i?

jane

0
0
Svar på denne tråd

jeg vacinere..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 19:22

I alle de år jeg har avlet, har mine hopper fået virus abort vacinen og i år, bliver der også vacineret .

IMC

0
0
Svar på denne tråd

dum di dum li lej
Forfatter: 
Dato:  22-08-2011 19:33

...i det du rider op i en anden stald, er det muligt at "fragte" virus med hjem - der bør vaccineres - synes personligt at det er gode penge at give ud.

Held og lykke

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd

Ingen garanti
Forfatter: 
Dato:  23-08-2011 08:29

Vaccinen giver jo ingen garanti for at hoppen ikke smittes med virusabort og taber føllet. Effekten er dog en del højere hvis samtlige heste i stalden vaccineres.

Jeg droppede vaccinationerne for 25 år siden, da jeg var tæt på at miste min hoppe pga en allergisk reaktion på vaccinen. Siden har jeg kun haft vaccineret hvis det har været tvungent fx aflæggelse af stationsafprøvning for hopper.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider