Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

nej det må bare ikke ske
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 21:55

Nu står jeg og er så uheldig at jeg har haft min hoppe plag fra april 2010 gående det sidst år i en løsdrift med andre heste, det var helt fint men men men der var et andet føl, en hingst, ejen fortalt mig at han ville komme væk fra flokken eller få besøge af dyrlægen end der kunne ske noget...

MEN nu har jeg fået min hoppe hjem og kan begynde at se hun ser "mærkelig" tyk ud, jeg er meget bange for at hun er i fol... dyrlægen kommer i næste uge og cheker op på hende men det er bare ikke smart når hun ikke er ældre...

Er der nogen der har prøvet det eller ved hvilken skader det kan giv hoppen at få føl så tidlig en alder??

Jeg er meget meget ked af det her men hvis der kommer et føl må jeg tag det med jeg synes bare det er så synd for min lille plag at skulle alt det her igennem...

0
0
Svar på denne tråd

tror ikke
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 22:16
den er i fol. Den er jo næppe kommet i fol sidste år, så den det ville jo være dette forår. Sandsynligheden for at du allerede ville kunne se det på den, er ret lille. Tror du ikke def er mere sandsynligt at den har orm? I øvrigt synes jeg tit, at plage kan se noget vommet ud.
0
0
Svar på denne tråd

i fol som et års
Forfatter: 
Dato:  19-08-2011 22:25

Helt enig med Tralalej ;o).

Mvh. Louise

0
0
Svar på denne tråd

helt enig
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 00:24

jeg er osse helt enig med de to ovenstående, at være drægtig så tidligt ville undre mig:)

Skøn landejendom sælges!

249kvm bolig, 19.900kvm jord.

udlagt til hestefolde og 7 hestebokse! 1.7 mill.

Sælges pintopony hoppe,

Oldenborg hingsteføl eft. Sonny Boy Højbogård

3 års hoppe ef. UNO Don Diego ...

0
0
Svar på denne tråd

Få den tjekket af dyrlægen
Forfatter: 
Dato:  20-08-2011 08:30

Jeg ville få den tjekket af dyrlægen. Uanset om det er orm, drægtighed eller ??? der giver vommen, så skal der jo gøres noget ved det.

Jeg ved man i enkelte tilfælde kan "klemme" fostret så hoppen aborterer, men hvordan og hvornår ved jeg ikke. Spørg dyrlægen, han/hun kan helt sikkert hjælpe dig.

0
0
Svar på denne tråd

øv øv...
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 21:44

min hoppe var i fol, så nu går vi og er ved at finde ud af om hun skal gå tiden ud eller hvad der skal ske... hun er mellem 8 og 9 mrd. henne, min egen dyrlæge mener at hun skal over på landbo højskolen og få en sen abort men nu ringer jeg til højgård i morgen og hører dem jeg synes det er rart at der er to der har set på hende og hvis hun skal hav en så sen abort vil jeg helst hav at det er på højgård da jeg kender dem og de er rigtigt dygtigt... men øv øv min lille pige skal alt det igemmen....

0
0
Svar på denne tråd

Er du sikker på
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 22:09

at det er mellem 8 og 9 måneder hun er henne?

Altså jeg tænker at hun så er blevet drægtig som 9 måneders ellers sådan noget.... Det lyder da vanvittigt.... Jeg har ikke engang observeret brunst så tidligt ved vores føl.... Men jeg har selvfølgelig heller ikke kigget efter....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

det mener
Forfatter: 
Dato:  29-08-2011 22:13

dyrlægen at hun er så langt henne... hun er også meget meget tyk og derfor er dyrlægen også i trivl om hun kan få en normal foling da hun er meget smal bagtil og det ville være meget farligt få hende hvis føllet ikke kan komme ud...

Hingsten der har være på har ikke være mere end 4 mrd. da hun bedækket hende, det er overhovdet ikke normalt det her... og det er bare så meget øv øv...

Og er så bange for at miste hende. snøft snøft

0
0
Svar på denne tråd

Har oplevet det...
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 19:43

Jeg har set en plag blive drægtig som 9 måneders. Ejer og andre der omgikkes hende, var sikker på at hun bare havde orm, i hvert fald indtil hun stod med føl. Faderen var en hingsteplag der var lige så gammel...

Hoppeplagen folede selv, uden problemer, og opfostrede selv føllet (med lidt hjælp). Dog blev hendes udvikling sat meget kraftig tilbage, óg hun kom sig aldrig helt. 12 år gammel, kan hun snilt gå for at være en endnu ikke færdigudviklet 3-4 års.

** Trine M. Heide **

Ejet af: Frosti - Hustyrannen

Passer af: Pletgaardens Rubin

Mangler du billeder af varmblodshingste? Se her.

0
0
Svar på denne tråd

4567890+
Forfatter: 
Dato:  18-09-2011 20:29

NU bliver jeg altså nød til at høre hvordan det går med en drægtige prinsesse??? Hvad valgte I???

Håber alt er gået ok lige gyldig hvad i valgte..

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

det bedst
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 09:08

der kunne ske var sket...

Hun havde selv tabt føllet da vi kom derop så det er bare dejligt... Hun blev scancet og alt var fint så hun har heldigvis ikke taget skade af det...

Nu går hun og hygger sig sammen med sine venner og kommer aldrig i nærheden af en hingst igen før det er menningen at hun skal i fol...

Stald Højager

Kanon kat. 1 pony til salg

Brugt udstyr sælges og købes

0
0
Svar på denne tråd

34567890
Forfatter: 
Dato:  20-09-2011 21:50

hvor er det dee jligt at høre( vis man altså kan sige det)

Håber hun fortsætter som intet er sket...

Hilsen Annette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider