Nu er det jo alle sammen gode føl, dem der er udtaget. Men ligesom vi som avlerer ikke ser ens på tingene altid, ser vi jo heller ikke som købere ens på tingene 
Så at der er 3-5 som du finder interessant i dressurkollektionen, synes jeg ikke er dårligt. Der skal jo være noget for enhver smag.
Nu ved jeg jo ikke hvad du mener, når du nævner det med afstamninger. Men jo, jeg kan da også godt se der er nogen af dressurføllene, som har hingste i anden og tredje, ja måske begge led, som folk vil sige "det er da spring". Men det er faktisk nogen af dem, som jeg synes er bedst af dressurføllene, med min lille viden om dressuravl.
Der er da også en god håndfuld, som gerne måtte bo hjemme ved mig, hvis jeg vinder i lotto inden auktionen. Nu vil generelt ikke fremhæve nogen fremfor andre, men der er da specielt to dressurføl, som jeg er helt vild med, og den ene har i nogens øjne rent springblod på morsiden, og hende vil jeg da tillade mig at fremhæve 
Fürst´Inn, er for mig et fantastisk føl. Nu havde jeg også fornøjelsen af at se hende til Følskuet, og jeg synes som sagt den er fantastisk. At den har Loudini som morfar, er for mig ikke et minus, tværtom. Han er efter Loutano, som virkelig har markeret sig i dressuravlen, bla. igennem sønnen Loretin I.
Loutano har jo to gange Landgraf I i sig, og for mig er Landgraf garanti mere eller mindre for gang og højtstillethed. Så det er kun store plusser i min verden. Landgraf blod, jo mere jo bedre.
Willemoes er efter Cantus og Warnfried, og Cantus har igen lavet mange godt gående heste, og Willemoes fik også selv afvide til kåringen i sin tid, at han var særdeles godt gående i både trav og galop, og han er da også selv B-hest i dressur. En hingst jeg må indrømme jeg ærger mig over jeg ikke har brugt.
Så for mig vil hun være ideel at avle dressur på 
Jeg mener det rigtige springblod er et stort plus for dressuravlen, og mange af de heste der har gjort det godt for dansk dressuravl igennem de sidste mange år, har også springblod i anerne. Desuden så ser vi jo ikke galop´en på video´erne, men jeg er overbevist om, den på dem med springblod i, slet ikke er ringere end de andres.
Et andet Fürstenball afkom der imponerer mig er Fireball Macohl.
Springføllene vil jeg af gode grunde ikke udtale mig om 
Annette