Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Når hverdagen ændrer sig...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 10:05

Indimellem sker det, at hverdagen ændrer sig. Vi står i en situation, hvor et nært familiemedlem tog sin afsked for få dage siden, hvilket har gjort et ellers overskueligt, omend dyrt problem, til noget vi ikke længere magter.

Vi har en avlshoppe med et føl, som skal have korrigeret det ene forben, da det drejer udad i koden. Dyrlægen har udtalt, at han er et grænsetilfælde, men at kunstsko er vejen til helbredelse. Dette gør vores smed kun hos sig selv. Hoppen havde en ubehagelig trailertur sidste år, og vi ved derfor ikke, om vi kan få hende i trailer. Samtidig er føllet i forgårs gået hen og blevet halt på det ene forben. Det har ingen tydelige skrammer, hævelser eller feber. Dyrlægen er endnu ikke kontaktet, da vi formoder, at han har trådt på en sten og er blevet øm, men på trods af blødt underlag er det ikke blevet bedre. Næste skridt er derfor dyrlæge.

Oveni disse udgifter har vi i forvejen to heste i klargøring til kåring og 2-års bedømmelse.

Vi har længe snakket om, at avlshoppen nok fik fred, når føllet var vænnet fra. Hun har, på trods af god DV-afstamning, ikke været til at sælge. Men nu overvejer vi, at lade både føl og hoppe få fred.

Føllet står til salg, men der har ikke været nogle henvendelser.

Findes der en opskrift på, hvordan man handler i sådan en situation?

0
0
Svar på denne tråd

medfølelse
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 10:19

Først vil jeg gerne udtrykke min medfølelse, hverdagen kan ændres for os alle.

Ingen opskrift desværre, og personligt ville jeg nok lade både hoppe og føl få fred.

Så er der ingen tvivl om den nødvendige/rette behandling og i kan fokusere på de øvrige udfordringer i hverdagen.

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Bøgen's Tina

termin 21. april 2012

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Enig med Stald Olsen
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 10:26

Også herfra vil jeg udtrykke min medfølelse - og jeg er i øvrigt helt enig med Stald Olsen.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 11:19

Er også enig med stald Olsen.

www.shadyacres.dk

Avl af mini shetlændere i spændende farver

0
0
Svar på denne tråd

lad den gå
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 11:22

Jeg tror jeg ville lade den gå - hvis der er mulighed for det. Hvis det retter sig selv er det fint. Hvis ikke kan den blive aflivet senere.

Drop dyrlæger, smed og specialbehandling og se hvad der sker, bliver det værre ville jeg aflive med det samme.

Ane

Smuk vallak til salg

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd

....... ....
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 19:19

...lad dem gå, mens det er "billigt" og se tiden an til vinter, hvor de skal ind - måske dette kan give jer tid til at overskue situationen i den svære tid I går igennem.

Medfølelse herfra

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-08-2011 22:50

ja var de mine havde jeg ogsaa sagt farvel til dem begge

Little Arabians

Passion for classic Polish

http://www.littlearabians.com

0
0
Svar på denne tråd

hmmm ...
Forfatter: 
Dato:  05-08-2011 10:23

Tror jeg havde givet føllet max 14 dage og var der ingen bedring i haltheden, så væk med dem begge. hvis den stopper med at halte ville jeg give dem indtil de skal på stald og så se der.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

Tak for Jeres input
Forfatter: 
Dato:  11-08-2011 22:07

Tusind tak for Jeres input. Vi har været så priviligeret at finde en avler med den rette ånd og viden, som har taget hoppe og føl til sig. Det gør, at både hoppen og føllet får en ny chance, og det er vi ovenud tilfredse med.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider