|
|
| De dyre læger! |
| Forfatter:  |
påskelilje |
| Dato:  |
31-07-2011 09:22 |
|
Hej alle sammen! Min kæreste og jeg har sammen 4 hopper og deres føl. Vi nyder vores heste, vi har dem gående hos os selv, min kæreste står for at lave deres foder og græsmarker. Og jeg passer dem i dagligdagen.. Vi elsker også at få føl. Det er den samme store oplevelse hver gang,- bortset fra hvis der sker noget uventet. Vi havde en hoppe i år, der folede til midnat, jeg overværede folingen ude på folden. (Vi lader dem altid fole ude, hvis de går på døgngræs.) Folingen gik godt, føllet kom ud og hoppen lå i cirka 20 min efter føllet var kommet ud. (Jeg har fået at vide af en dyrlæge at det kun er godt de ligger lidt tid bagefter.) Føllet var hurtigt på benene og fik hurtigt råmælk, som der var masser af! Herefter vurderer jeg at jeg godt kan gå ind da alt jo er gået som det skal. Næste morgen står jeg tidligt op og konstaterer at efterbyrden ikke er kommet. Da det ovenikøbet er kristihimmelfartsdag koster det lige knap 3000 kr for at få dyrlægen ud, og tage moderkagen ud af hoppen! Det skal hertil nævnes at hoppen var taget ind, der var to til at holde hoppen, som i øvrigt stod helt bomstille, og en til at holde føllet. Dyrlægen kørte indenfor 20 min, uden èn dråbe sved på panden! I min verden er det rigtig mange penge og spørgsmålet er om det er rimeligt? Mit spørgsmål til jer er, hvad koster de forskellige "standard" ting hos dyrlægen? Såsom kasteration, insemination, scanning, og hvad tager de foskellige dyrlæger for kørsel? Kan det virkeligt være rimeligt at en kasteration hvor vi ovenikøbet valgte at køre ned på klinikken med hingsten, skal koste 2000 kr? Her er det igen "kun" for 20 minutters arbejde! For mig at se har dyrlægerne ikke rigtigt opdaget at der er finanskrise og at dem der gerne vil avle lidt ikke kan få det samme for deres heste som før. Og derfor er det sværere bare at tjene lidt på de kære dyr! Men hvad mener i???
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ægijriyhiyuhj |
|
|
Synes også det er urimeligt høje priser:-( Jeg valgte f.eks i fredags at køre til Vejle (bor i Odense) for at få opereret min hund, en simpel operation som her i odense hos min normale dyrlæge koster 4200 kr, den gav jeg 1000 kr + moms for i Vejle, det vil jo nok ikke sige at dyrlægen i Vejle ikke kan overleve, nok nærmere at dyrlægen i Odense lever for godt;-P
Folealarm udlejes. Trailer udlejes på Fyn.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| De dyre læger! |
påskelilje |
31-07-2011 09:38 |
|
Jeg ved godt at der er stor risiko for at komme ud i modvind nu, men jeg tænker nogen gange, at med de priser, må der være nogen der vælger det fra. Hvis man har et sygt dyr og ved at dyrlægen tager en fomue, er der vel mange der vælger at aflive i stedet, - eller hvad?? Eller er det bare mig der tror det forholder sig sådan?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lønnedgang? |
|
|
Du mener at dyrlægerne skal tage mindre for deres ydelser fordi der er finanskrise? Er du selv indstillet på at gå fx 20% ned i løn af samme årsag?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmm |
|
|
i forhold til at han kom ud paa helligdag saa syntes jeg ikke det er slemt at du skulle af med 3000kr.... jeg har betalt 4500kr paa en soendag for en kolikhest der fik 8ml finadyna og 5L parafinolie. Finans krisen er altsaa ikke saa slem som medierne goer den til, men medierne pisker den op og derfor panikker folk baade i DK og her i England, du skal syd over foer der stadig er store foelger af finanskrisen. Og giver Charlotte helt ret... hvorfor i alverden skal dyrlaegen gaa ned i loen naar vi andre ikke er villige til det samme. Med hensyn til at vaelge dyrlaege fra, saa kender jeg da et par stykker der har faaet skudt hingstefoel fordi de ville koste for meget i dyrlaege (vi taler retning af ben og navlebrok) i forhold til hvad de kan koste ved salg ved fravaenning, saa jo det sker, men det skete ogsaa for 10 aar siden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlægepriser |
|
|
Dyrlægen skal da ikke frivilligt gå ned i løn. Så længe der er nogen, der vil betale prisen, vil det da være dumt. Der er rigtig mange hestefolk, der ikke spørger til prisen og bare betaler det, dyrlægen forlanger uden at kny. Dels fordi deres hest er forsikret og dels fordi, der er følelser med i spillet. Derfor er der ikke noget at sige til at priserne i nogle tilfælde er blevet lidt opskruede. Jeg har lært at spørge til prisen, hvis det er noget specielt. En af de dyrlæger, jeg bruger, har alle sine standardpriser oplyst på nettet. Det synes jeg er rigtig godt og en stor service overfor kunderne. Jeg kan godt lide at ha' en idé om hvad varen koster, inden jeg køber den, om det så er en liter mælk eller en vaccination 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lønnedgang |
|
|
Tjah - jeg får nok omkring 30-50% MINDRE for mit arbejde nu end for omkring ti år siden, da jeg begyndte med det. Sådan er vilkårene altså for nogle af os selvstændige, når markedet vender. Det er ikke alle, der bare kan hæve prisen og regne med, at folk betaler. Tankevækkende, at der går dyrlæger arbejdsløs nu. Det tyder på, at nogle ikke bruger dyrlæge, hvor de gjorde førhen. Og ja, for mig at se er det en svimlende timeløn nogle gange - ikke bare for dyrlæger, men for mange andre involveret omkring vores heste. Jeg arbejder også weekend og aften - og nat - og det får jeg ikke mere for.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du giver på en måde selv svaret i det store hel på spørgsmålene.. Folk holder op med at avle/holde dyr fordi det er dyrt at holde dem. Når de gør det, er der vel også færre kunder/dyr til dyrlæge som så skal tjene de samme penge ind på færre dyr. Syntes i det store hele jeg er tilfreds med mine regninger, har dog heller ikke så mange eller store at skulle betale.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Jeg synes slet ikke dyrlæge priser er fair, så er jeg sådan set liugeglad med om de skal gå ned i løn, men at de er så dyrer koster altså liv, og det synes jeg ikke er fair!
Lækker Haflinger tilsalg ! Mette - Med de 2 guldheste Freja&Fanta! -
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Betaling |
|
|
I skal huske at I også betaler for den tid dyrlægen bruger i bilen. Reglerne for aflønning af ansatte dyrlæger er blevet ændret forrige år, så de også skal have timeløn for den tid de bruger i bilen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| doktor dyr ... |
|
|
har jo i bund og grund nok ikke fået sit øgenavn helt uden grund  En luftvejsinfektion / forkølelse kan da sagtens løbe op i 20.000 En weekend kolik kan nemt løbe op i 5.000 En benskade kan da nemt løbe op i 22.000 Men jeg synes det har været super dyrlæge arbejde hver gang og jeg er taknemmelig, ... Meeen jeg har også oplevet at skulle betale næsten 10.000 for en dyrlæge ikke kun finde ud af hvad min hest fejlede, og et besøg hos en anden så var sagen klaret... Det synes jeg tilgengæld er lidt af en mega fuser... og det er ikke fair !!! Men vi er nok også med til at betale lidt for de moderne dyrlægesteder med nye ridehaller, bedre scaningsmateriale osv osv... som jo gerne skulle være til gavn for os selv i den sidste ende 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Finans krisen er ikke ovre |
|
|
Der er altså folk som har mistet deres job pga. finanskrisen og som ikke har kunnet få et nyt. Der er folk som er gået ned i løn, måske ikke lige den omtalte dyrlæge, men feks. top politikere! Når en dyrlæge skal have 12 - 13 kr pr. kørt km så er det set med mine øjne åbentlyst røveri! Da jeg skulle have neutraliseret 2 hunkatte og 1 hankat så indhentede jeg tilbud og endte med at køre over 200 km med kattene da den dyrlæge klarede hele "familien" for 1200.- Den lokale dyrlæge skulle have 3500.- pr. stk! Jeg syntes der er for mange historier om dyrlægernes ta' selv bord. For år tilbage vandt jeg en bedækning, men skulle betale for dyrlægens arbejde. Gratis bedækning + opstaldning + attest + moms + dyrlæge + transport til / fra Fyn = at betale over 8000.- Ja, nu har manden, forståeligt nok, forbudt mig i at deltae i "vind en bedækning' konkurrence" igen! Endelig kan jeg desværre også tilføje, at jeg har kendskab til dyr som er aflivet pga. udgiften til dyrlægen vil blive for meget for en almindelig families budget..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes.... |
|
|
Der er meget forskel på priserne, så jeg spørger nogle gange i tlf.  En BILLIG (og god) dyrlæge gav jeg 960 kr for at komme til min astma hest, og give hende en pokkers masse medicin. Fik endda mere senere, fordi det ikke var nok. Gruede ellers, da folk siger, astma medicin er så dyrt. Akut spiserørsforstoppelse med slange ned i spiserøret efter 17 - 3000. Lørdag - kolik, hun fik bare tarmafslappende, men det blev 3000. Der er stor forskel på kastration også, fik min kastreret i mellem-prisklassen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfhdhdfh |
MichelleJ |
01-08-2011 12:07 |
|
3500 for at neutralisere en kat????? Jeg kan meget vel få på puklen for det her, men ser da tydeligt en sammenhæng mellem de dyre dyrlæger og deres levevis, kontra de rimelige dyrlæger og deres. STOR forskel... Tag bare bilen de kommer i....Min dyrlæge kører ikke i noget prangende og er yderst rimelig i kørsel. Får jeg en dyrlæge ud der kører rundt i en kæmpe brændstofsluger, mister jeg respekt for hans integritet med det samme. Man skal vælge jobbet for at hjælpe dyr og mennesker. Det bliver væsentligt sværere hvis folk ikke kan få en ud, uden et banklån... Krisen HAR gjort det værre. Før kunne folk tage et forbrugslån, hvis hesten sku opereres. Det kan de IKKE nu. Der er MANGE der vælger slagtning eller bare at se tiden an og lign, fordi de ikke kan magte dyrlægeregningerne. Det er et problem. Og hvis man skal betale en halv månedsløn for en times akut arb, udført på eget sted, er det da ik så sært. Du kan nemt nå over 10.000 kr uden problemet er fundet, især ved fx haltheder. For det kan være en process at finde problemt, tit fordi folk prøver at undgå regningen ved en røngten eller scanning.. Tit ender de så bare med at skulle ha den alligevel og mange mdr og penge ku være sparet.. Jo før de får lov at se den, jo nemmere kan det være at finde problemet, for ligepludselig begynder følge problemer at dukke op og det kan ende med et større puslespil at finde roden. Et eks er en hest med store ridemæssige problemer. Ejer vælger at få en til at ride den for at undgå dyrlæge..(tænk hvis den bare er flabet) Vedkommende mente at måske er det fordi den ene forhov arb lidt skævt, så smed ud og rette hoven op med sko. Endte med en akut indlæggelse fordi hesten ikke kunne stå på sit ben et par dage efter. Viste sig det var en nerve i klemme i skulderen. Ku være løst med en massør el lign.. Endte i en regning på mange tusind... Tænk hvis hun ikke havde forsøgt at spare penge.. Så havde hun sparet penge.....Og hesten havde sparet mange dages smerter. Uanset hvad man så kan synes om ejeren,(eller smeden) ændrer det ikke, at det er noget rigtig mange gør, for at undgå at skulle leve af pasta i 3 mdr efter. Det er selvfølgelig ikke så sort/hvidt og dette var bare et enkelt eksempel fra den virkelige verden. Hvis man har en dyr dyrlæge er det vel ikke urimeligt at spørge hvorfor deres priser er så opskruede...
Mvh Michelle
LYKKESMINDES FLINT KLOSTERMARKENS PAX LOGIK MØLDRUP Wwww.fjordhest.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg kan simpelthen ikke holde ud at høre på den samme klagesang hver gang der er en der har fået en dyrlægeregning. I tror øjensynligvis at dyrlægerne tjener fede penge, men sandheden er at med den laaaaange uddannelse er lønnen overhovede ikke tilsvarende. Nyudlærte dyrlæger har en startløn der er mindre end de fleste håndværkere. Og krisen har såmænd også ramt dyrlægebranchen. Flere klinikker har måtte lukke dørene, og dem der stadig er flydende har ofte måtte låne for at holde dørene åbne. Hvis vi sammenligner priser med den humane sektor så synes jeg det er utroligt at dyrlægerne kan udføre diverse operationer så billigt. Nu er der jo kommet egenbetaling på sterilisation, så kan i jo selv sammeligne. Vil i helst betale de 2500-3500 det koster at få steriliseret jeres kat eller hund eller de 12.000,- det koster at få steriliseret jer selv. Operatioenen er stort set den samme og kræver det samme udstyr. Eneste forskel er at der selvfølgelig skal bruges lidt mere anæstesigas ved en human operationen da mennesker selvfølgelig er større end hunde. Men det kan altså ikke opveje den 9.000,- prisforskel. Så prøv lige at stoppe og tænke på hvis i selv skulle betale egne læge/hospitalsregninger. Så ville dyrlægerne hurtigt blive de "billige læger" i sammenligning!!!!!!! Ja undskyld mit sure opstød, men får sådan lidt brækfornemmelser når jeg læser denne type indlæg 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 7.8.9.10 |
|
|
Jamen hvad er der så "galt" når nogle dyrlæger GODT kan have en velfungerende praksis, men en rimelig pris? Pris og kvalitet hænger hænger bare ikke altid sammen! Det er lidt for langt ude at sammenligne dyr og mennesker! (også på det punkt!)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Alle dyrlæger skal have tingene til at løbe rundt. Er en dyrlæge enormt billig til kastrationer, så tjener han pengene et andet sted. Nogle dyrlæger bruger mange penge på kurser/videreuddannelse, nyt udstyr osv. andre gør ikke. Dem der ikke gør, kan selvfølgelig tage lavere priser for deres ydelser. Og jo, når man kigger på det rent teknisk kan man sagtens sammenligne heste og mennesker. I de fleste tilfælde er operationerne præcis de samme. Prisen på udstyr, medicin og anæstesi er den samme. Og uddannelserne er lige lange. Hvorfor skal dyrlægerne så kun have en tredjedel for deres ydelser? Hvis der er nogle læger der er dyre, holder jeg stadig på at det er de humane læger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyre brændstofslugere osv. |
|
|
MichelleJ: "...ser da tydeligt en sammenhæng mellem de dyre dyrlæger og deres levevis, kontra de rimelige dyrlæger og deres. STOR forskel... Tag bare bilen de kommer i....Min dyrlæge kører ikke i noget prangende og er yderst rimelig i kørsel. Får jeg en dyrlæge ud der kører rundt i en kæmpe brændstofsluger, mister jeg respekt for hans integritet med det samme." Giver dig ikke på puklen for dette men i mit univers hænger de to ting ikke altid lige sammen, da vi ikke altid ved hvad bevæggrunden er for at dyrlægen kører i en stor brændstofsluger. Dyrlægen kan have valgt at lægge egen bil til, og får så kørselspenge pr. kilometer. Foruden det, så vil jeg forstrække at min dyrlæge kører i en fremkommelig 4x4, hvis de en regnfuld pløre-dag skal ud på engen og aflive min hest pga eks. brækket ben. Jeg ville godt nok være ked af det, hvis det ikke gik hurtigt nok pga ufremkommeligt føre. Når det så er sagt, så ja - dyrlægeregninger er dyre, men det er mureren, it-konsulenter, revisorer, etc. også (check lige hvad de tager i timeløn). Jeg forarges ikke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Er helt enig |
|
|
Jeg kan godt slutte mig til jeres protest over de store beløb de dyre læger tager foe deres arbejde , og ligeså deres store biler de kommer i , den dag hvor alle hestene er borte pga. at man ikke har råd til at ringe efter en dyrlæge så kommer de til at sulte , jeg har også prøvet at betale 1800kr for 5 min en lørdag formiddag og hvor han gav den noget afslappenen for han trode nok at den havde kolik heldivis efter at have gået med hesten i ca. 25min var den ok igen . Her i vestjylland er toppen nok nået med prisen håber jeg da dyrlægerne er til at tale med om prisen og det kunne jo godt tyde på at de ved det og heste verdenen er meget presset for tiden så mon ikke de selv finder ud af det fordi der ikke er det samme at arbejde med , for man tør næsten i at tilkalde en dyrelæge en wekkend for det er ved at være dyrer end hesten .
Til alle der kan lide at arbejde med gule heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| uglhest |
|
|
Det kan godt være han kun er 5 min. hos dig, men det tager også tid at køre frem og tilbage. Og han skal bruge sin weekend på at være tilkaldevagt, det skal hans arbejdsgiver jo også betale for. Dyrlægerne kan jo ikke bare sætte priserne ned fordi folk ikke har råd. De er jo nødt til at tjene penge ellers løber det ligesom ikke rundt, og så kan de lige så godt dreje nøglen rundt. Det nytter jo heller ikke hvis man kræver at butikkerne sælger deres varer for mindre end de selv har købt dem ind for, bare fordi folk synes det er for dyrt. Tingene er altså nødt til at hænge sammen. At nogle dyrlæger kører rundt i 4-hjulstrækkere, hænger nok sammen med at det ikke er alle steder der er lige fremkommelige. Skal de ud og øve fødselshjælp til en kvie langt ude på en mudret mark, så kommer man sgu ikke langt i en lille fiat punto  Jeg kender maaaaange dyrlæger... og de eneste af dem der har godt med penge er dem der er gift med en dyrlæge der har fået job i medicinal industrien  Dyrlæger i praksis tjener sgu ikke mange penge i nudagens Danmark... de tider er forbi. Desværre 
Du kan også vende den om og sige at når alle dyrlægerne har sat priserne ned og er gået konkurs, så bliver det pludselig rigtig svært for hesteejerne af få hjælp til deres hest når de endelig har brug for det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejsa!! |
|
|
Anna ?Shady Acres? : Jeg er fuldstændig enig i det du skriver Lige mine ord  Mvh Kit
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyrlæge |
|
|
Hvorfor er det lige dyrlægerne skal gå ned i indtægt for ,at hjælpefolk der ikke har råd til at holde hest Når man vælger at have et dyr, må man også være indstillet på at den kan koste penge , hvis det bliver sygt. Det er ene og alene ejernes ansvar.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor mange af os tjener |
|
|
Hvor mange af os tjener over 1 mil. om året??? Jeg kommer i hvert fald aldrig til det. Hvis nogen påstår, at en dyrlæge ikke tjener mange penge, så synes jeg da at de skulle tage et kig på deres egen selvangivelse, og se om de har omkring eller over 1 mil. i løn. Jeg har ligeså lang uddannelse som en dyrlæge, men jeg kommer kun til at tjene ca. halvdelen. Ganske simpelt fordi jeg bliver ansat og ikke selv bestemmer mine priser. I efteråret havde jeg en dyrlæge ude til at tjekke et sår på indersiden af hestens ben. Hun var der i 4-5 minutter, og regningen lød på 645 kr. ink. kørsel. Hun var på vejen alligevel, så hun havde 10 min. kørsel ud til mig. Dvs. på et kvarter tjener hun i runde tal ca. 400 kr. til "sig selv", når hun er selvstændig, for et kvarters arbejde. Det er en ret pæn timeløn, som vi andre vist kun kan se langt efter..... Hun behandlede ikke hesten, men kiggede på såret, trykkede på det, og konstaterede at det så ok ud. Der er altså ikke mange af os andre der kan tjene penge på at kigge og gå igen. På den anden side har jeg haft en hest indlagt i 4 uger med tre operationer (fuld narkose, 3-4 dyrlæger pr. gang), voldsomme mængder medicin hver dag og trækture 3 gange dagligt. Jeg kom af med 42000 kr. Det synes jeg er en ret god pris for mig, med alle de timer, resurser og udgifter der har været brugt på hesten.
... sagde Randi "Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det er dælme de færreste dyrlæger der kan hive en årsløn på 1 mill. hjem. Og da slet ikke nu om dage. Der skal de vist bare være glade for at holde skruen i vandet. En nyuddannet dyrlæge får omkring 25.000-30.000,- om måneden. Så er der sgu langt til millionen om året. Mange af de praksis ejere jeg kender har ikke hævet løn til dem selv i længere tid, fordi der simpelthen ikke er overskud til det i deres forretning efter de har betalt assistenterne og diverse udgifter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyrlæger |
|
|
Det kan da godt være, at nogle mener, dyrlægerne tjener godt - MEN der er skisme da også mange dårlige betalere, som bare mener de kan få dyrlægeydelsen gratis, for man har da ikke lige råd til at betale for eks tarmslyngsoperationen. Hvis folk bare betalte, når de havde fået en ydelse, så ville priserne nok heller ikke stige sådan hele tiden - men forstår ski da godt, at dyrlægerne hæver priserne, nogle skal jo betale for de 'dårlige' kunder. En del kunder skulle måske overveje, om de har råd til at have dyr - eller som det miste sørge for at betale for en sygeforsikring, så dyrlægerne kan få dækket deres udgifter. Havde selv en kolikpony(ej forstoppelse) for godt 14 dage siden - må indrømme jeg havde dyrlæge en gang, resten klarede jeg over tlf. og ponyen overlevede i 12. time. Han nåede at få smertestillende svarende til 4 x hans vægt på 6 timer, så det var sidste chance, den sidste gang smertestillende jeg gav ham (i samråd med min dyrlæge), eller havde han blevet aflivet, da en 1 års shetterhingst aldrig vil kunne tjene sig ind igen. Og i min verden skal der være lidt mening med 'galskaben' Det skal siges ponyen er tiptop igen og jeg glæder mig over, at han klarede den... Jeg holder 100% af mine dyr, men vores hverdag skal jo også fungere bagefter og dyrlægen skal også have sine penge. Får man en ydelse, må man s.. også betale. Min regning lød på knap 2250,- for en 6 ml finadyne + lytte til ham - men betaler gerne, da jeg har fået en ydelse. Måske et lidt surt opstød i nogens øjne - men der er altså lidt for mange tråde - KAN denne regning passe!!!!
MVH. Betina Smuk brun kåret hingst på 100 cm. + shetlandsvallak på 82 cm sælges. Begge med hestepas/fuld stamtavle Flere salgsponyer på min hjemmeside www.stutteri-lyngholm.dk ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyre læger.... |
|
|
Fra forrige år og til sidste år var prisen på vores vaccination pludselig steget med over 300 kr.... Lidt meget synes jeg. Men hvis dyrlægerne har så ondt i økonomien, så undrer det mig at jeg endnu ikke har fået regningen for den vaccination + tansraspning der blev foretaget for ca 1 md siden....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
Aulbjerg |
09-08-2011 14:00 |
|
jeg har så en utrolig fair dyrlæge, som er til at snakke med. Synes absolut ikke hun er dyr. Jeg bruger hende til stort og småt og har i perioder nærmest klippekort til dyrlægen, har aldrig oplevet hun har været unfair eller urimelig med prisen.
2011 sælges: 8 års rds hoppe efter Lorentin2/Loutanos orion pris 25.000 samt hoppeføl efter Stevie wonder/Lorentin2 pris 40.000. http://www.stald-egebjerg.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes ikke regningen er overraskende høj. Det ville jeg have regnet med på sådan en dag -måske oven i købet lidt mere.. Men ja!!! Det er sindsygt dyrt at få dyrlæge til sin hest efterhånden - noget vi herhjemme desværre er alt for bekendt med..
Team Starlight´s Starlight´s Sidney & Kristina
SAVNET <3 Hvil i fred lille Sidney <3 28/4-04 - 4/10-10 Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synes.... |
|
|
Synes nu også det er hunde dyrt. Jeg skal arbejde 6-8 timer for at betale deres startstimeløn (altså nu står jeg på gården nu begynder behandlingen, hvis du lige køre dankortet igennem her). desuden får jeg ikke penge for at køre mellem mine jobs. Men hvad skal man gøre... man skal jo bruge dem indimellem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skat.. |
|
|
Dyrlægerne er bla. nødt til at være så dyre pga. den høje skat vi har i DK. Ejer af firma betaler max/top skat, også selv om de selv kun tjener som en kassedame fra netto. Hvis en ansat dyrlæge tager 600 kr for en given behandling, ryger pengene langt fra i dyrlægens lomme. Pengene bliver "afleveret" til firmakassen. Der fratrækkes så de udgifter dyrlægen har haft på bil, brændstof, materialer i from af medikamenter og/eller forbindinger mm. og løninger til de ansatte i firmaet. Bagefter kommer skat og henter deres del af "overskudet" fra firmakassen og den "rige" klinik/firma ejer kan så aflønne sig selv med hvad firmaet kan bære. Ejer skal iøvrigt betale top skat, for han er jo firma ejer= rig. Også selv om han kun skulle have 10.000 udbetalt om måneden. Så der er ikke mange penge tilbage af de 600 man betalte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyre..læger |
|
|
Nu er jeg nødt til lige at skrive en bemærkning. Hvis du har problemer med strømmen udenfor normal arbejdstid f.eks søndag morgen kl 04.00 koster det 575 kr pr TIME og 45 kr i kørsel... det er godt nok + moms.. Ja det tager kun 4 år + 2 år at blive el installatør, men vi skal også betale skat, moms, løn, materialer, biler og have penge stående i varelager og en hel del dyrt værktøj. Vi har ligesom dyrlægen døgnvagt 365 dage om året. Så jo jeg synes også de dyrlæger har totalt vanvittige priser, og det bliver bestemt ikke bedre at de slår flere og flere klinikker sammen. Men der er ligesom ikke et alternativ, for jeg kan ikke selv helbrede min hest.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dr.dyr |
StaldLender |
17-08-2011 17:17 |
|
jeg syntes også det er dyrt for Jeg har ikke et men mange dyr, (9 heste, 3 hunde og 2 katte) og kan heldigvis efter mange år også skelne om det er noget jeg selv kan klare, men min pointe er at jeg har selv valgt INGEN, heller ikke dyrlægen har presset mig til at tage nogen af dem, og jeg har jo mulighed for at tegne sygeforsikring på dem (det har jeg på hundene)og hvis jeg på et tidspunkt ikke har råd mere må jeg jo af med nogen af dem på en eller anden måde jeg har selvfølgelig også ringet rundt og fundet et par stk. til rimelige penge en til hestene, en til hundene og den lokale til kattene, han er ikke til heste
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg undres |
|
|
Perlen/ Forklar mig så lige hvorfor nogle dyrlæger er dobbelt så dyre som andre for samme ydelse? Jeg tænker de ofte har et størrere ego at pleje..  Med mit mangeårige kendskab til dyrlæger så hænger pris og kvalitet heller ikke sammen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmm |
Aulbjerg |
18-08-2011 17:00 |
|
min er super fair med prisen. jeg tror faktisk at hun tjener flere penge på den måde, jeg ringer i hvert fald oftere når jeg ved at jeg ikke bliver flået. Tror hun har gldede og mere tilfredse kunder på den måde.
2011 sælges: 8 års rds hoppe efter Lorentin2/Loutanos orion pris 25.000 samt hoppeføl efter Stevie wonder/Lorentin2 pris 40.000. http://www.stald-egebjerg.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dyr Læger |
|
|
Vi kan godt blive enig om at det er dyrt at få vores kære dyr til læge, men vi må jo også se på hvilke dyrt udstyr de har i deres klinik som jo skal for rentes på en eller anden måde. Det er det udstyr der sikre os at vi kan få stillet de rigtige diagnoser og få behandlet vores dyr. Der findes altså også dyrlæger der er yderst rimlige i deres priser. Som eksempel kan jeg fortælle om den gang min Dv vallak var 7 år og en februar dag stod med et kæmpe haseled pga en kraftig forvedning. Den første dyrlæge jeg havde ude var total værdløs i sin behandling og ville ikke gøre noget. Jeg henvendte mig så en en større heste klinik i kbh området og fik hesten kørt ind på deres klinik. Hesten blev i første omgang røngten fotograferet og der blev konstateret revner i knoglen samt begyndende nydannelser i leddet. Prognosen var dårlig og hesten blev behandlet i leddet. Tror det kom til at koste omkring 3500 ialt. Det er så hvad det er. Det er det der kom efter der betød noget. Vi valgte at køre hesten til kontrol ca hver 2 uge i ca 3 mdr da vi syndtes at hævelsen kun langsomt forsvandt. Hesten blev bøjeprøvet og 2 dyrlæger kigget på ham hver gang. Betaling??? Ingen da der i klinikkens øjen var servise de ydede når vi kom ind med ham til dem... Stort af dyrlægerne. Efter 3 mdr blev han røngentfotograveret og ledbehandlet igen. Hesten var helt ren i røgten igen i det skade led og jeg fik udleveret glucamin for at hesten kunne få lidt hjælp til få op bygget ledbrusken igen.. Betaling??? Kun for glucaminen, da dyrlægen var så overrasket og glad for at hesten ville kunne blive ridehest igen. Han hvade nemlig allerede i sine tanker sendt den til det evige græsmarker... Er der noget at sige til at jeg stadigvæk bruger de dyrlæger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|