...så meget. Der er ingen regel for hvornår man ikke må ride hoppen mere. Egentlig kan du blive ved med at ride lige indtil hun foler, hvis hun er i god form og ellers orker det! Men de fleste bliver jo nok lidt trætte og tunge, når først maven bliver rigtig stor. Men alt i alt - du må selv afgøre det, og du kan nok mærke på hoppen hvor meget hun kan klare. Jeg ville nok tage det stille og roligt, altså ikke tonse afsted i fud fart - og slet ikke springe. Men stille og rolig motion, det har hoppen kun godt af.
vh Signe
De har kun godt af det.
Man skal jo bare tilpasse tempoet efter hvor stor hoppen er.
Nogle hopper bliver så store og runde at maven slæber efter dem, og så syntes jeg ikke man skal ride.
Men, andre heste er helt hen en to tre uger før foling inden de rigtig har stor mave på.
Man kan som regel mærke det på sin hest.
Hvis hesten kommer glad hen når den ser man har hovedtøjet fremme, og skridter glad aftsed med friske skridt på turen, kan jeg kun se det er godt for hoppen at komme lidt ud.
Jeg havde en Islænderhoppe for et par år siden som blev redet indtil ugen før hun folede.
Hun blev redet små ture til stranden og soppe, og mindre skovture, og man kunne virklig se på hende hun nød det.
Det må være individuelt hvornår man skal holde.
Han man en hoppe der står og hænger, og ser ud som om den bare ikke gider at skal rides på, syntes jeg man skal lade den gå.
Med venlig hilsen Karina.
Prøv en Islænder! Du vil garanteret syntes det er skide skægt!