Godaften alle. 
Jeg skal i morgen ud og kigge på en nydelig, lille irish cob-hoppe, som jeg håber kan opfylde kriterierne for drømmedyret. Nu har jeg ledt aktivt siden februar uden at finde den helt rigtige, så der krydses endnu engang fingre.
Nu går jeg ikke som sådan op i kåring, avl, papirer mv., men blev alligevel nysgerrig, da jeg så, at hoppen er kåret i ICC. Umiddelbart et avlsforbund, som jeg ikke har hørt om før, men et kort opslag fortalte, at der må være tale om Irish Cob Crossbreed.
Hvis jeg forstår det rigtigt, er hoppen derfor en krydsning af IC og noget andet?
Hvor kan man læse noget om forbundet osv.? Og kan I måske i det hele taget fortælle mig lidt om hvad ICC dækker over..? 
Et eller andet sted så jeg, at de vist nok hører under ECHA.. Er det ikke dem, som fra tid til anden bliver skældt ud for at tage alt ind? .. eller hvordan er det nu?
Umiddelbart får det næppe den store betydning for et evt. køb af den konkrete hoppe, men derfor finder jeg det alligevel nyttigt at sætte sig ind i ophav o. lign.
God aften. 
/Scarlett