Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

kåret i ICC?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2011 23:00

Godaften alle. :)

Jeg skal i morgen ud og kigge på en nydelig, lille irish cob-hoppe, som jeg håber kan opfylde kriterierne for drømmedyret. Nu har jeg ledt aktivt siden februar uden at finde den helt rigtige, så der krydses endnu engang fingre.

Nu går jeg ikke som sådan op i kåring, avl, papirer mv., men blev alligevel nysgerrig, da jeg så, at hoppen er kåret i ICC. Umiddelbart et avlsforbund, som jeg ikke har hørt om før, men et kort opslag fortalte, at der må være tale om Irish Cob Crossbreed.

Hvis jeg forstår det rigtigt, er hoppen derfor en krydsning af IC og noget andet?

Hvor kan man læse noget om forbundet osv.? Og kan I måske i det hele taget fortælle mig lidt om hvad ICC dækker over..? :)

Et eller andet sted så jeg, at de vist nok hører under ECHA.. Er det ikke dem, som fra tid til anden bliver skældt ud for at tage alt ind? .. eller hvordan er det nu?

Umiddelbart får det næppe den store betydning for et evt. køb af den konkrete hoppe, men derfor finder jeg det alligevel nyttigt at sætte sig ind i ophav o. lign.

God aften. :)

/Scarlett

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-07-2011 20:17

Det kan næsten ikke passe...

... er der ingen, som ved lidt om ICC? :)

/SC.
0
0
Svar på denne tråd

Kender ikke noget til det....
Forfatter: 
Dato:  23-07-2011 00:08

... jeg foretrækker at holde mig til de danske forbund - men du kan læse mere på ICS' hjemmeside: www.hingstenet.dk/racer/ race_irishcob.htm

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

det er en
Forfatter: 
Dato:  23-07-2011 23:09

krydsning af en ic den kan være registreret i alt fra ics.ltd , ics.nl eller Echa eller i ics.dk hvis det er af en ældre årgang , det må fremgå af papirene når du ser dem.

Vh Berit

Ebony smukkeste tinker/irishcob sælges ved fravænning.

fandango flot rå kat 1 pony 5 år sælges eller byttes evt med tinker

0
0
Svar på denne tråd

crossbred
Forfatter: 
Dato:  24-07-2011 17:11

Jeg har også sådan en. Desværre er papirene bortkommet under en af hendes utallige ture til og fra hestehandleren... Klog af skade køber jeg aldrig mere en hest uden papirer/ kendt oprindelse - men hun bli'r her, hun skal ikke mere rundt...

Så vidt jeg har forstået på en tidligere ejer, er hun importeret og derefter stillet til kåring som Irish Cob, men "kun" kåret som crossbreed, fordi hun ikke levede fuldt op til racepræget. Jeg vil gætte på, at hun mangler fylde og har for lidt kodehår. Derefter blev hun solgt.

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider