Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Følskue hvordan foregår det?
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 15:20

Jeg skal til følskue med min lille pige til september, men jeg har aldrig selv haft hest med før.

Hvordan er det helt præcist det foregår? Hvor meget skal hun kunne, hvordan vises de, hvad og hvornår sker det, osv.

Hvad med klargøring, altså træning op til, hvad gør i?

Fortæl fortæl og del jeres erfaring.

Det er i pinto regi, men erfaring fra heste og føl i andre forbund er velkomne.

Mvh

Anette

Nu med tøserne

Estacia OX og Extassie Vildal

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 20:51

varmblod.dk/DK/FØL/ Procedure%20ved%20følskuer.aspx

Der er følskue i DV, reg 6 31. Juli i Ikast..

Det er begrænset hvor meget vi træner føllene optil, de lærer lige at blive trukket i snor..

Klargøring, alt efter hvornår man skal i ringen, er det tidligt gør vi dem klar aftenen inden, ellers tidlig morgen..

Vi fletter både hoppe og føl.

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

FØL SÆLGES: Hoppe e. Magic Dancer H, Hingst e. De Noir, Hoppe e. Prince Perfect, Hoppe e. Stevie Wonder.

0
0
Svar på denne tråd

Anja....
Forfatter: 
Dato:  25-06-2011 11:51

Mange tak for dit input, dejligt lige at hører bare lidt om hvordan og hvorledes.

Så burde det nok kunne lade sig gøre med den lille prinsesse, hun er så nem. Mht. klargøring. Vænner i føllene til at blive flettet og kan de overhovedet stå stille så længe?

Hvad med fremvisningsgrime, hvad foretrækker i at bruge?

Der må være nogle flere der har lyst til at komme på banen med gode erfaringer .

Mvh

Anette

Nu med tøserne

0
0
Svar på denne tråd

DPF´s følskue
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 08:57

Gå ind på http://www.pinto.dk,se under information,så står der: praktiske oplysninger til kåring.

Mvh Anita

0
0
Svar på denne tråd

123456789
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 17:55

Nej vi fletter dem bare, og det plejer at gå stærkt, mens en står og nusser og holder føllet optaget af noget, så skynder den anden sig at flette:)

Fremvisningsgrime bruger vi altid en læder show grime, aldrig en alm..

Anja
STALD SØGAARD
WWW.STALD-SOGAARD.DK

FØL SÆLGES: Hoppe e. Magic Dancer H, Hingst e. De Noir, Hoppe e. Prince Perfect, Hoppe e. Stevie Wonder.

0
0
Svar på denne tråd

Følskue
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 18:13

Oshar - jeg kan ikke åbne pdf filer på min computer, adobereader vil ikke virke, så kan ikke læse den fra pinto.

Anja - Okay, mange tak for dine svar. Så må jeg lige finde mig en som er hurtig og dygtig til at flette - jeg har aldrig flettet hest, så det går nok ikke stærkt . Jeg regnede også med at det blev en fin lille lædergrime. Tak igen.

Mvh

Anette

Nu med tøserne

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider