Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Hjælp til mønstring
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 22:18

Hej aller jer avls eksperter :)

Jeg skal selv mønstre min DV-hoppe på 10 til ekstriørkåring i sdr. Hygym på fredag..

Er der nogle som kan komme med nogle tips? Alt modtages med kyshånd, da jeg aldrig har været til en kåring før..

Hun har været skadet i 1½ år, og er desværre ikke i super shape, heldigvis er hun B-hest i military så hendes R er sikret.

Vi har så valgt at lade hende gå løsspringning da hun ikke kan brilliere med en super bevægelse, da hun er lidt stiv pga Alder, Skade og hendes stamtavle..

Tilgengæld håber jeg hun gør en god figur i løsspringningen :)

Andre der skal af sted?

Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!

Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd

Øv Øv..
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 20:38

Slet ingen der kan kommer med gode ideer? Eller historier fra kåringer?

Military er en fantastisk sport, hvor heste velfæren er i top!

Springsadel købes!

0
0
Svar på denne tråd

Svært...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 23:52

Det er rigtig svært at komme med råd over nettet.. det er langt nemmere hvis man står ved siden af mens du træner hesten..

Det vigtigste er at du sørger for at holde tempoet på hesten, hvor den viser sig bedst (Hvilket ofte betyder at du skal løbe pænt stærkt) - og så smil.. altid smil, uanset hvor dum din hest opfører sig, og så ser det bare så dumt ud når folk råber af deres hest eller slår den, uanset om den fortjener det eller ej..

Men forhåbenbntlig er du ikke den første på banen, så kig på hvordan de andre gør, og spørg evt. folk omkring dig om råd..

Held og lykke med fremvisningen :)

0
0
Svar på denne tråd

Modsat cbh
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 08:16

Det er jo ikke ret meget du skal løbe til den moderne DV-kåring.

Du skal mønstre frem og tilbage på fast bund, der er det vigtigt at du ikke løber alt for stærkt, da tempo fremhæver eventuelle skævheder i bevægelsesapparatet.

I ridehuset skal du skridte ind og stille op foran dommerne, derefter slippes hesten løs. Når den er indfanget igen, traves ned til udgangen.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider