Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

 Brændemærkning....
Forfatter: 
Dato:  17-06-2011 20:01

Via en gruppe på facebook, har jeg fået et link til en video vedr. brændemærkning.


Jeg er, som så mange andre, stadig tilhænger af brændemærkningen og synes denne video, maner det danske forbuds "forskning" til jorden mht. smertepåvirkningen af føl mm.


www.kunstwerk-video.de/hannoveraner/ infofilm-schenkelbrand.html


Jeg håber, at der hen over sommeren/efteråret kommer videoer, der kan påvise at chipmærkningen er mindst ligeså smertefuld for hestene...







www.dphorses.com



ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011


RM CAISER

SPH 194


***Ridning/salg/kommison***

0
0
Svar på denne tråd
 
 rigtig godt
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:38

ej rigtig god video. er en af dem der håber brændemærkningen kan komme tilbage til dk, men tror desværre vi snakker for lukkede øre og øjne. der har ogsåværet et link på facebook vedr dette og der var mange blandede meninger. Håber du sætter denne video på facebookj også.

Har hørt nogen køre til tyskland for at få deres føl mærkede. Ved du noget om man kan det med dv ??

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tyskland
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 10:43

Nej Dansk Varmblod MÅ IKKE brændemærke deres føl i Tyskland.


Derimod må vi danske avlere der registrerer vores føl i Tyskland gerne køre til Tyskland og få brændemærket vores føl. Vi var i Flensborg sidste efterår med 2 hannoveranerføl.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 13:32

Nu har jeg desværre kun et billede, men mit føl synes absolut ikke det var sjovt at blive chippet og bagefter kunne manden der gjorde det slet ikke komme i nærheden af hende. Billedet er endda taget lidt efter, men hun hoppede rundt i et stykke tid efter og var meget utilfreds




Mit føl fra i år skal chippes d. 14. august og det vil jeg da lige sørge for at filme.


Charlotte

Super-Lirona

SL Jolie Coeur 15.04.2010 (Tailormade Stardust)

SL Belle du Jour 18.05.2011 (Balou du Rouet)


Safemate folealarm udlejes - Se præs.

Opstaldning i 3500 Værløse - Se præs .

0
0
Svar på denne tråd
 
 min....
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 14:39

Min sagde heller ikke noget til brænd, men gjorde til chip. Manden sagde også, de tog det i den rækkefølge, fordi føllene skaber sig først ved chippen.!


The world is my paddock - Mira

0
0
Svar på denne tråd
 
 desværre
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 15:00

jeg går selv ind for brændemærkningen...


men desværre tror jeg vi kan hoppe og springe hvad vi vil for at få triumfet dette tilbage.. her hjælper video ikke ..


der skal fact på bordet.. samt overbevis lige de der "kære" politiker derover at de får flere stemmer ved at få det indført igen.. SE det er den store mur.. HUSK DET ER VALGÅR... så det er ikke fornuften der tæller men hvor vælgerne sætter deres krydser..


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Video...
Forfatter: 
Dato:  20-06-2011 15:14

Den tyske video er nu facts i mine øjne.


Dden blev så suppleret fra Trakhenernes side med en radio-expert der konstruerede en spole der kunne aflive chippen på få sekunder.

0
0
Svar på denne tråd
 
 God debat
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 09:08

til trådstarter, håber det giver resultat! Filmen har været linket til før, men den er stadigvæk god!


HVIS min hoppe får føl i år så skal den jo chippes og jeg filmer gerne. Vi har oplevet mange brændemærkninger, og har flere gode billeder af det, men vi har ingen der har fået chip herhjemme endnu.


Var det ikke en idé at kontakte KVL (ved godt det har et langt træls navn nu ) og snakke med dem. Det var jo en elev derinde der lavede opgave om smertepåvirkningen ved brændemærkning, som fik politikerne til at gøre noget så sjældent som at reagere; Men jeg vil nok kalde det overreagere .


En tråd på HN vil ikke ændre noget, men foreslaget om at filme så mange chipmærkninger som muligt, vil da give et billede af smertepåvirkningen ved chip.


~ Anette


Venter is-føl til sommer, måske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ihh.....
Forfatter: 
Dato:  21-06-2011 10:03

hvor skulle jeg ha filmet mine to føller da de blev chippet, samt deres reaktion på at få scanneren til halsen bagefter... begge hoppede en halv meter og især den ene kunne virkelig ikke se nogen grund til at scanneren skulle i nærheden af hans hals..


Charlotte.. den der med spolen har jeg også frygtet.. derfor har jeg sikret min ubrændemærket plag med en DNA test.. jeg kan lige se i ånden en ødelagt chip og en død mor = faktisk en hest der ikke kan dokumenteres for sin herkomst...


nårh ja så spurgte jeg køber at mit føl om hun ville ha den registreret i hannoveraner, således den kunne brændemærkes (mor kan godkendes og faderen er godkendt)det kunne hun ikke se nogen grund til, da hun mener hun vil holde lige meget af hesten om den er brændemærket eller ej.. (hvilket jeg kun kan give hende ret i og nej hun er ikke modstander af brændemærket, synes bare ik der var nogen grund til at køre til Tyskland for dette)


hingsteføl efter Prinz K3/BH leredo til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man burde opfordre
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 15:41

Man burde opfordre alle der skal have chippet heste/føl her igennem året til at optage det på evt. deres tlf.!


Har aldrig haft en reaktion på brændmærkning, men tilgengæld endna voldsomt på chipning. Kan ikke se det skulle være bedre udfra et dyreetisk synspunkt. Ja, brandmærker kan være utydelige, men chip kan vandre både ned til knæ og sætte sig imellem halshvirvler så hesten ikke kan rides.... såå.....

Tror desværre det bliver svært at overbevise "dyreelskerne" om vi har ret. Tanken om brandmærkning for folk der ikke ved noget er en grusom ting at tænke.....



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  22-06-2011 23:58

Hvis vi ser bort fra smerten ved de to forskellige ting, så ser jeg nu gode fordele ved chippen...

For det første kan der fikses ved en hests brandmærke, hvorimod chippen ikke bare kan ændres sådan lige, og det er langt nemmere at spore en hest på chippen end på et brandmærke.

Man kan samtidig registrere mange flere oplysninger elektronisk via en chip, end man kan via brandmærke...


Jeg har dog aldrig været modstander af brandmærkning, og tror ikke på at det gør ondt på dyret... Jeg tror på at det er lugten af brændt kød de reagere på... Dog har jeg heller aldrig oplevet at vores føl har reageret voldsomt på chippen, i hvert fald ikke værre end de gør på andre nåle.. så jeg er heller ikke modstander her..

0
0
Svar på denne tråd
 
 opgaven
Forfatter: 
Dato:  23-06-2011 07:57

fik af vide fra en medarbejder på KVL (og ja ja, der er et langt navn nu) der var med til at samle data til opgaven, hvordan det var gået.


Han fortalte at føllene bla var 'brændemærket' med koldt jern, altså noget der ikke efterlod et mærke. Disse føl havde samme reaktion som når der blev lavet mærke på dem... Heraf kunne man måske konkludere at det ikke var smerten fra det varme jern der sprang for, men selve det at blive rørt med noget.... Denne del er så vidt vides ikke fremhævet i opgaven...


Jeg savner mærkerne, men er ret sikker på at de ikke kommer tilbage.... ikke med mindre man kan påvise stor usikkerhed ved chippen...





OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN


0
0
Svar på denne tråd
 
 Er FOR Brændemærkning!
Forfatter: 
Dato:  24-06-2011 13:47

Jeg skal nok få filmet når min skal chippes!!! og det skal nok blive lagt ind...


Er HARM over at vi åbenbart har været dyremishandlere igennem mange år efter den elskede regerings mening, og nu har de forbudt det forfærdelige brændemærke...


Og erstattet det med en TYK nål og en chip:-/

0
0
Svar på denne tråd
 
 træt af...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2011 23:10

.. chippen.. der er ingen garanti for at chippen bliver sidende i hestene, selvom de bliver checket umiddelbart efter.

Står selv med en åring der skal chippes igen, da han blev chippet som føl, men chippen er forsvundet, har haft både vores registrator ude at checke samt en dyrlæge.. Så endnu en udgift til dyrlæge, jeg kunne godt tænke mig frysemærket tilbage igen, slet ingen tvivl om det...



Heidi Elkjær


Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider