Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl dækken hjælp
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 17:29

Hej alle sammen..

Jeg ville hører om nogen af jer derude har en ide om hva str. skal være på et dækken til føl efter 1´er pony..

Jeg har nemlig kun prøvet at få heste føl før og har ingen ide om hvor lang og bred sådan en lille en kan være..

Jeg vil inden jeg bliver verbalt overfaldet med det ville man ikke gøre, sige det er fordi jeg venter føl først i februar- midt i Februar og med de vintre vi har haft de sidste 3 år er det jo rasende koldt..

Jeg vil ikke give vinter dækken eller noget på, men når den skal ud vil jeg gerne have et regndækken på den, og så for den en grise lampe i boksen..

Jeg er selv af den opfattelse at heste helst skal undvære dækken og være så naturlig som muligt, men når nu den kommer så tidligt på året, vil jeg gerne sikre mig at den kan komme ud selvom det er bidende frost eller lidt regn eller sne vejr,

Mvh Kvistgaarden

Vi er på facebook :

Toftegaardens Alena - A new beginning

www.stald-kvistgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

vinterføl
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 18:00

Ja jeg hagler dig ikke ned . Har ingen erfaring med dækken på føl ( og ville heller ikke bruge det medmindre det var et svagfødt føl ) hvis det regner eller føllet vil ligge sig som helt ung er det bedre at tage dem ind da kulden vil trænge igennem et regndækken., men en grise lampe ville jeg aldrig sætte op - hvis føllet er i en tør boks uden gennemtræk kan den sagtens holde varmen.

de temp skift tror jeg kun vil medvirke til sygdom.

2011 - sælges hingsteføl e. Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light.

2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx / Final Appearance

2012 ventes føl efter Samondo pih / Razzél RDS / Ragazzo

0
0
Svar på denne tråd

Hej Jessie
Forfatter: 
Dato:  13-06-2011 21:04

Jeg tager bestemt også hoppe og føl ind hvis det skulle regne..

Men det der bla. gør jeg overvejede grise lampen var fordi hoppen ikke kan tåle at stå på halm, og står derfor på tørv,

boksen vil altid være tør, men føllet kan jo ikke putte i det på samme måde som med halm, ydermere ville jeg kun hænge den i et lille hjørne de første to dage til den er helt tør og lige fået lidt pels, det var ikke en der skulle blive der.

Hva tænker du om det,`?

det kan godt være jeg helt skal undvære dækkenet, jeg har bare aldrig fået føl så tidligt, det tidligeste jeg har prøvet er slut Marts og det var for mange år siden hvor vinteren var mild..

og så er moren til føllet meget meget sensibel og kan bestemt ikke tåle hverken regn eller frost osv ... den har altid været top konkurrence hest og blevet barberet og derfor altid gået med meget tykke dækkener, men jeg har så denne vinter fået vendt hende til lidt mindre tykke dækkener og forventer at hun denne vinter måske kan nøjes med et regndækken..

Men ja måske jeg bare er blevet pylret på mine gamle dage,..

Men efter at have mistet 2 føl efter Yasmin er jeg totalt hys med alt for der ikke skal gå noget galt, ( selvom det ikke var min skyld ) men alligevel. .

Vi er på facebook :

Toftegaardens Alena - A new beginning

www.stald-kvistgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

føl dækken
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 07:16

i år har jeg fået to januar føl og et marts, sidste år fik jeg to februar føl, og ingen af dem har haft brug for dækken, fordelen ved de tidlige føl er bla at der sjældent kommer nedbør, og kulden kan de sagtes klare.

Beklager taste og stavefejl

www.stenhedegard.dk

Halmpiller sælges

Ungheste sælges, 0, 1 og 2 års drenge

0
0
Svar på denne tråd

du kan få
Forfatter: 
Dato:  14-06-2011 18:34

dækken til helt små føl hos Starhorz i Thisted. Der købte jeg et vinterdækken str. meget mindre end småt sidste vinter, da jeg fik føl i februar og snestorm. Han havde det kun på ud, og kun de første to uger.

Og iøvrigt var det ikke dyrt.. kr. 200,-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider