Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Opblokning kontra plukveer??
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 08:29

Hjælp...har efterhånden skrevet nogle gange herinde.. min hoppe var urolig i nat - skiftede hele tiden hvileben, når hun stod stille, skrabte i halmen og kløede sig op af boksdøren, kunne enkelt ikke finde ro. På et tidspunkt ligger hun sig ned - først halvvejs og senere helt flat ned. Der bliver hun liggende i lang tid og da jeg på overvågningen ikke kunne se bagparten af hende, blev jeg nødt til efter lidt tid at gå derud.

Hun havde ingen mælkeløb eller vokspropper - Men hendes skede var helt våd og det havde løbet i striber ud af skeden - antager det er fostervand?? Det var helt klart vædske, da jeg lige kørte hånden hen over.

Hun har de sidste par dage haft spændt yver morgen og aften - det ser mere klar ud nu.

I går morges havde hun mange blodsprængninger i skeden - har hun lidt stadig men ikke så meget som i går.

Er dette her bare plukveer, som hun kan gå med i flere uger, eller hvad er erfaringerne med hvis vædske kommer ud?

Tak for hjælpen på forhånd.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 13:09

Hvornår blev den insemineret sidste gang? Er det ikke lidt tidligt endnu, hvis den blev scannet tom i slutningen af juni 2010 og er løbet om 3 gange?

Man regner med ca 11 mdr. efter sidste inseminering også kan der sagtens gå 5-8 dage mere. Men alt er jo individuelt, dog bør den ikke komme alt for tidligt.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

hun har..
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 16:53

termin 30/6 (beregnet ud fra 335 dage).

Ja om det så holder eller ej må tiden jo vise. Hun gør sig i hvert fald klar og yvereet er rigtig stort nu.

Men min "bekymring" er den gennemsigtige væske som kom ud af hendes skede mens hun lå ned, om det er fostervand?

Nogen der ved?

Og hvad betyder det helt præcist, hvis det kommer i små sjatter? Nu har jeg jo så kun set det en gang i nat.

Men jeg havde altid bare forestillet mig det kom i en skylle...lige før de foler.

0
0
Svar på denne tråd

fostervand
Forfatter: 
Dato:  12-06-2011 18:24

..lige en lille kommentare hertil..

Når det rigtige fostervand går, så kommer det i en skylle , SVUSJ som en mindre spand vand der bliver kastet..

Mvh.

Rosita Larsen

Afkom 2011, sort hingsteføl født 2/5-11 e. Aston Martin / Hohenstein, Virage de la Vie.

Afkom 2010, sort hingsteføl født 4/4-10 e. Prinz K3 / Hohenstein, Vainqueur de la Vie.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider