Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Føl på ældre hoppe.
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:14

Jeg håber i kan hjælpe mig..

Jeg har en dejlig hoppe, som desværre er ved at være oppe i årene (dette kan dog hverken ses eller mærkes)

Jeg er begyndt at gå og fundere lidt over om det mon kunne være muligt at få lavet et føl efter hende.

Men kan man det?

Altså er der chance for at hun vil kunne klare det hele, med foling , bedækning og ren svaber prøve tror i?

Ville det være ansvarligt i jeres øjne at prøve?

Hun skulle aldrig have haft føl før.

Hun er hele sit liv passet med vacc osv. Og har faktisk aldrig været syg. (Kolik/forstoppelse en enkelt gang)

Hingsten jeg har kig på er araber og 5 år. (Hvis det har noget at sige)

Håber evt svar kan holdes i en ordenlig tone, på trods af min uvidendehed :)

Michelle Sabine Jensen & Stephanie

0
0
Svar på denne tråd

det er svært at
Forfatter: 
Dato:  10-06-2011 19:42

sige, men start med at spørge din dyrlæge ad. jeg har en hoppe på 20 der er i fol.

men jeg rådførte mig med dyrlægen, og fik hende tjekket inde hun blev sat i fol. altså med scanning og svaberprøve.

jeg ved hun fik et føl for to år siden. hvor de ikke vidste hun var i fol og havde klaret det hele selv.

hun er desuden rigtig flot at se på og i go form. det har meget at sige.

så snak med din dyrlæge.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-06-2011 11:13

Altså vi har flere gange med succes haft ældre hopper ifol, lige nu har jeg en på 19 og en på 23 ifol i første hug. Det kræver selvsagt mere opmærksomhed og mere omsorg i pasningen med foder osv. Det er vigtigt at man hele tiden er på forkant med de ældre hopper, så de holder huld og frem for alt humøret. Også bør man nok påregne, at de kan have behov for ens tilstedeværelse og evt. hjælp under en foling og måske også i timerne bagefter.

Men så sku du være godt garderet i alt fald.

Mvh

Tina

www.linnerup-skovgaard.dk

DVH 571 Lionell på Linnerup Skovgaard

Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider