Jeg ville nu hellere tage chancen med en af de andre hingste end at skulle tage den hest der homozygot!
Prøv at kigge på hingsten Armani, han er ny så man ved selvfølgelig endnu ikke hvad han giver videre, men udfra hingsten et godt bud ud fra dine ønsker synes jeg (og hvis det alligevel ikke er i år du skal bedække kan du jo nå at se afkom fra ham
).
Men ellers synes jeg du skal kigge lidt på føllene efter de forskellige hingste i stedet for bare hingsten. Her hvordan jeg ser dem efter de respektive hingste..
- Samondo laver nogle utrolig smukke afkom med masser af udstråling, men de er lette og atletiske (som de fleste med pintoer jo gerne vil have fordi det "gamle" hoppemateriale er lidt til den tunge/lavstammede side).
- Mioche giver også godt udtryk men også meget "op ad bakke" og højstillede føl.
- Bostons føl synes jeg er meget forskellige, de er enten næsten for tunge eller for hvide, eller helt igennem suveræne!
- Jeg har selv fået et efter Sambuca i år, meget hvid (synes jeg, det er jo en smagssag) men højstillet og rigtig godt gående - den blev nr 3 til Roskilde Dyrskues kamp om skuets bedste føl på tværs af racerne, så lidt må der da være i ham;)
Held og lykke med det hele, det er jo det her der gør det spændende at avle;)