|
|
| Castro DH 481 |
| Forfatter:  |
Tanja |
| Dato:  |
10-08-2000 15:21 |
|
Hej
Da jeg har en vallak på prøve efter Castro kunne jeg godt tænke mig at vide noget om hingsten Castro da det ikke er en hingst jeg umiddelbart har hørt om.
Er der nogle af jer der kender ham eller har i måske afkom efter ham??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RE: Castro DH 481 |
Sif |
10-08-2000 15:34 |
|
Castro er en tysker, en rød holstenerhingst. Såvidt jeg husker er han fra først i 80'erne. Han har (såvidt jeg ved) videregivet en god bevægelse, men de afkom jeg har set, har ikke haft sådan aaalt for godt et sadelleje. Jeg tror han er bedst på rimelig ædle hopper.
Men prøv at gå ind på www.horse.dk og søg på deres hingsteliste. Måske står han der. De plejer gerne at have både kåringstal og karakteristik på hingstene - og på dem, der har stillet afkom, der der som regel en følbeskrivelse.
Sif
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Christina |
10-08-2000 15:49 |
|
Hej Tanja!
Castro er elitehingst, og har lavet mange gode DH-hopper, og så er han jo også far til Solos Carex...
Han står på Stutteri Solos i Vojens og du kan se ham på deres hjemmeside www.solos-linnet.dk hvis du går ind under hingste - her står også en del om ham - kåring, afstamning osv. Castro er efter den kendte holstenerhingst Calypso, som vist nok er en udpræget springproducent, men selvom Castro kan springe er han også kendt for at nedarve en rigtig god gang.
Go' jagt!
Mange hilsner far Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Titi |
10-08-2000 22:08 |
|
Hej Tanja
Jeg købte i maj en vallak efter Castro. Den er godt gående, og springer også godt. Dette er nærmest generelt for Castro's afkom, i hvert fald dem, som jeg lige husker.
I 1996 mener jeg, at de første 3 (tre!) i et af holdene til sadelkåringen var efter Castro. De 2 gik videre til eliteskuet og blev tildelt medaljer. Den 1. blev i øvrigt vidst også bedste hoppe i region 4.
Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Flo |
11-08-2000 16:31 |
|
min veninde købte for et halvt års tid siden en 5 års vallak efter Castro, han var en dejlig fyr, bedre temperament finder man bare ikke ! han har sågar været med på McDonald's i drive-in'en!
han har aldrig gjort en flue fortræd !
han var ca. 170-172 cm og lidt af en klump.
han havde en gang til et 7-8-tal på en skala fra 1-10.
han var ikke det store spring talent men gjorde det gerne hvis det kunne tilfredsstille nogen.
hvis han skulle sælges på sit temperament, ville han koste 1.000.000.000.000 ,-
han døde desværre i tirsdags af tarmslyng. snøft snøft !
mvh. flo
ps. hvil i fred Charlie Thais !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi |
22-08-2000 11:52 |
|
Hej Tanja
Jeg arbejde hos Barbro og Lorenz det år Castro kom til DK.
Han er en fantastisk hingst at arbejde med og har et super temperament.
De afkom jeg har set efter ham har mere eller mindre alle arvet hans gode gangarter. Selvom han er på en springafstamning har han faktisk et godt dressurindex i tyskland.
Jeg håber at du har tjekket fam. Linnets hjemmeside ud hvor der er flere oplysninger om Castro og nogle af hans afkom.
Jeg ville ikke betænke mig et sekund hvis jeg blev tilbudt et castroafkom.
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
24-08-2000 19:58 |
|
Hej Heidi!
Dyrlægen har lige godkendt min vallak efter Castro med kommenaren en rigtig lækker og smidig hest med god let trav og en supergod og smidig galop! Så bliver man squ så glad!
Jeg har været inde på hjemmesiden og printe alt ud om Castro, og som der står så avler han heste der er ridelige. Det kan jeg skrive under på med den her!
Hmmmm min hest (Casmir) har også et superdejligt temperament og han er dejlig nem at arbejde med, så jeg ser virkelig frem til at lære ham rigtig at kende (har kun haft ham i 14 dage). Han virker meget fornuftig.
Kan du fortælle mere om Castro eller måske har du nogle billeder af ham jeg kunne se???
Tanja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Heidi (Randers) |
28-08-2000 09:02 |
|
HEj Tanja
Jeg kan ikke huske om jeg egentlig har nogle billeder af ham.
Og jeg kan svare dig på mange spørgsmål. Men jeg ved
at der altid er åbent hos Barbro og Lorenz så hvis du ikke
bor langt fra dem vil jeg helt klart foreslå dig at køre forbi
og se Castro him self i levende live. Han er skøn.
Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
Tanja |
28-08-2000 10:56 |
|
Hej heidi
Tja jo nu er det ligesom om at Tanja hun bor på Sjælland.... så måske det er en lidt lang køretur???? *SS*
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|