Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Avl

Skal, skal ikke følskue? DOA
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 07:15

Nu vil jeg lige hører jeres mening om at tage hende her med på følskue.

Hun er 50% Oldenborg efter Findus B og MF Top of Class. Hun er født d. 19. april og følskuet er d. 5. august.

Moderen er 60% fuldblod, gammel stævnehest og en anelse varm. Jeg har lige fået hende så har endnu ikke haft hende med i byen, andet end hun er insemineret i sidste uge.

Men er føllepigen umiddelbart oldenborg type nok til at fremvise et godt eksempel til følskuet, eller vil moderens varme temperament blot skabe en debat om at vi mangler oldenborgpræg og temperament?

Her er de:

Uhhh, jeg er sådan i tvivl... Vil egentlig gerne deltage, men heller ikke udsætte hoppen for unødig stress og vil jo altid gerne vise en god model hvis man tager dem med.

Hvad syntes du om mit forædlet hoppeføl?

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Oldenborg Hoppeføl 19. april 2011

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

hvis det var mig
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 10:22

der var dig, så vil jeg helt sikkert tage dem med i byen.

Som du selv er inde på, har de godt af komme ud.

Og det kan godt være moderen er lidt varm, men jeg vil ikke være bekymret for det.

Man skal også tænke på, at føllene opfører sig jo som de gør den dag, og det er jo heller ikke gælende for altid, det føllet for afvide til følskuet.

Men du har jo nok lige som alle os andre, at du håber at kan fremvise et dejligt føl, hvor andre kan se det du ser.

Og det er jeg heller ikke i tvilv om at man kan.

Jeg håber også på engang jeg kan tage Mica og hendes kommende føl med til følskue, om ikke andet så for at få en hyggelig dag ud af det.

Håber du gør det :)

2 dejlige oldenborg heste sælges til rette købere - www.123hjemmeside.dk/builder/pages/ preview.aspx?pageid=991826

0
0
Svar på denne tråd

klart....
Forfatter: 
Dato:  30-05-2011 10:28

klart hun skal med.... Husk hoppen bliver ikke sluppet, så hun får ikke lejlighed til at 'rigtig gå amok' hvis det er det du er urolig over....

Der er i avlen også et ønske om at brug fuldblod, så at hun er lidt lav i % er jo hvad det er... I disse 'lave' årgange, er det endnu vigtigere at de føl der kommer, bliver vist frem. Det er med til at danne et indtryk om hvad hingstene laver...

Glæder mig til at se hende live...

OLDENBORGHESTE FRA ØSTENSGAARD

CAMILLA LARSEN

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 08:54

Selvfølgelig skal du da komme:-D

Overhovedet ingen tvivl:-) Hmm, og så lidt alligevel... For hvis jeg kommer med min, er de i samme hold........ Så måske skal du bare blive hjemme, så har jeg en lille chance;-D

Nej, du skal da med:-)

Hilsner fra Mette

Oldenborg hoppeføl e. Urfürst af Hvarre

Tjek www.jokkesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd

Holdning
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 10:03

Hvis det er pga hoppen du er i tvivl, tja så skal du afsted.

Er det pga føllet, skal du blive hjemme...

Jeg nægter at tro på, at føllet på nogen måde får noget som helst ud af sådan en dag.... det er KUN os mennesker der gør.

Det skal forståes sådan; at vi rider på vores heste, og det kræver en uddannelse af dem. Og det gælder både træning fra ryg og jord. Det betyder også, at vi af og til må udsætte vores ridedyr for noget, de måske ikke altid finder morsomt, men som kan udvikle dem til det, de skal bruges til,- nemlig ridedyr.

Og det vil også sige, at de skal med i byen, og se noget andet end staldens fire vægge....

Men at en 1-4 måneders føl skulle få noget som helst ud af det, det er vist noget, vi gerne vil bilde os selv ind. Netop som påskud til at få vist vores små stjerner frem.

Jeg havde mit renstammede hingsteføl med som 2 mdr. Det mest rolige føl som aldrig (på trods af at jo var hingst og legede hingstelege med et andet hingsteføl hjemme) har lagt an til spark og bid/nap.

Han nåede at sparke hende, jeg havde med som hjælper to gange, han ville ikke i trailer da vi skulle hjem, og var flere dage om at finde sit rolige gemyt igen, da vi kom hjem.

Så jeg er af den overbevisning, at følskuer bibringer intet til føllets videre udvikling.

Det skader det måske ikke på langt sigt, men det gavner intet andet end menneskets usstillingtrang...

Så hvis jeg nogensinde står med et føl igen, vil jeg ikke deltage i det show.

Det er noget helt andet mmed 1-2 års....

Det var min holdning...

Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.

0
0
Svar på denne tråd

det er hoppen
Forfatter: 
Dato:  31-05-2011 10:38

Det er pga. hoppen jeg overvejer at blive hjemme. Hun er lige ifolet igen og stresser meget nemt.

Føllepigen elsker opmærksomhed, er super kælen og vant til at en hel efterskolen står og klør hende i hovedet - så hun skal nok klare det.

Jeg tror jeg tager hende med, men nu må vi lige have hjælperne på plads inden jeg melder til ;)

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Oldenborg Hoppeføl 19. april 2011

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider